צילום:אביאל אלון
צילום:אביאל אלון

מרכז המשפחות בעיר חוזר לשגרה: בשבועות הקרובים ייפתחו קבוצות ופעילויות

מרכז המשפחות בראשון לציון המסייע למשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים, שפעל במתכונת וירטואלית בתקופת הקורונה, חוזר לקיים מפגשים חברתיים וקבוצות תמיכה להורים; מיכל לחמי, מנהלת המכרז: "אני מזמינה את כולם להיות חלק מקהילה גדולה ומחבקת"

פורסם בתאריך: 29.4.21 08:00

שיגרת חייהן של משפחות לילדים עם מוגבלויות היא מורכבת וכוללת אתגרים רבים. כדי לסייע להורים והאחים במשפחות אלה, פועלים בחסות משרד הרווחה והרשויות המקומיות, מספר מרכזים אשר נותנים מענה במגוון תחומים. יוספה הרפז, הממונה על מנהל מוגבלויות בקהילה בנחוז מרכז של  משרד הרווחה מספרת כי "קיימת הבנה כי מעבר לאדם עם המוגבלות ישנה סביבה משפחתית שלמה הזקוקה גם היא למעטפת, ליווי ותמיכה".

מרכז המשפחות בראשון לציון נפתח ביוני 2018 ומאז פועל כל העת על מנת להקל על התמודדותן המורכבת של משפחות לילדים עם צרכים מיוחדים. המרכז עוסק בהעצמת ההורים, במתן כלים להתמודדות, מספק מידע לגבי מיצוי זכויות, מייצר פעילויות פנאי והפגה ומעניק מענה להתמודדות של אחים מיוחדים. כמו כן, מהווה המרכז גורם מרכזי בחיזוק השייכות לקהילה הרחבה של המשפחות לילדים עם צרכים מיוחדים בעיר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בתקופת הקורונה, יזמו מרכזי המשפחות בראשל"צ ובת ים, בשיתוף עמותת "עדי בשבילכם", פרויקט הרצאות מקצועיות אונליין המותאם לצרכים הבוערים של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים. "זהו אחד הפרויקטים החשובים והמרגשים שנולדו בתקופת הקורונה עבור המשפחות. באמצעות המיזם, נחשפו מאות משפחות בארץ להרצאות מרתקות ורלוונטיות עבורן, שסייעו להן בהפגה בתקופות הסגר "ישירות לסלון" וגם נתנו להן כלים מעשיים להתמודדות עם מצבים מאתגרים בבית", אומרת מיכל לחמי מנהלת המרכז.

אחת האמהות במרכז משתפת: "המרכז הזה מבורך מאוד, הכל נעשה מכל הלב. יש לי ילדה בוגרת (19) עם פיגור שכלי ובתקופת הקורונה כשבוטלו כל החוגים, האירועים במרכז היו ממש אוויר לנשימה בשבילה. בזכות הרצאות המרכז גם נחשפתי להמון מידע ואף הצטרפתי לקבוצת תמיכה ייעודית בעקבות אחד המפגשים".

עם החזרה לשגרה, צפויות להתקיים פעילויות נוספות במרכז המשפחות. לאחרונה, נפתחה קבוצת העצמה לאימהות- אשר מאפשרת לאימהות מקום לנוח וליהנות. בחודשים הקרובים צפויות להיפתח שתי קבוצות תמיכה וטיפול לאחים מיוחדים: קבוצה המשלבת תיפוף לאחים בגילאי 10-12, וקבוצה טיפול באמצעות בע"ח לאחים בגילאי 13-16. בנוסף, צפוי להיפתח "מועדון אבות", המיועד למפגש חודשי של אבות להם ילדים עם צרכים מיוחדים, לצורך הכרות עם אבות נוספים בעיר להם ילדים עם צרכים מיוחדים ומתן מענה לאתגרים של אבות מיוחדים בחיי היום יום.

אורי פרץ, אביה של בת-אל, ילדה עם מוגבלות שכלית התפתחותית, הפעיל במרכז: "טוב להיווכח – שאנו בכלל ובת-אל בפרט – מגיעים לעיר מחבקת ומכילה. מיכל מוסיפה "אני מזמינה משפחות נוספות, תושבות העיר ראשל"צ, להן ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, להצטרף אלינו ולהשתתף במגוון הפעילויות והעשייה של המרכז ולהיות חלק מקהילה גדולה ומחבקת".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר