צילום: dnaveh / shutterstock.com
צילום: dnaveh / shutterstock.com

לרגל יום העצמאות: תושבי העיר מסכמים שנה שעוד לא הייתה כמוה

פעילים חברתיים, יזמים ואנשי עסקים תושבי העיר מספרים בשיחה עם "השקמה ראשון לציון" על השנה שחלפה עליהם בפן האישי והחברתי, חוויות טובות ורעות שפקדו אותם ועל האופטימיות לקראת השנה הבאה

פורסם בתאריך: 14.4.21 19:57

יום העצמאות של כולנו יהיה שונה השנה, פנינו ל-5 תושבים מוכרים בעיר שיספרו על השנה האחרונה שלהם, התובנות, העצמאות האישית והגאווה, החוויות הטובות והרעות, והתקוות לשנה הבאה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


רון לוי פעיל חברתי ומעצב שיער בראשון לציון

"השנה באחרונה הייתה קשה מבחינה נפשית עיסקית כמו כולנו היינו בסגר והעסקים היו סגורים ולצערי גם איבדתי את אבא שלי והכול ביחד עשה לי שנה מאוד קשה אבל מהקושי חיפשתי מה לעשות ובראש השנה חילקנו 2350 סלי מזון לקשישים עריריים עשיתי כמה ביקורי בית לילדים עם צרכים מיוחדים התחלתי קורס לעיצוב שיער לנערות בסיכון ולצערי עוד סגר די עצר את הפרוייקט. איכשהו חזרנו לעבוד ואני אופטימי שזה מאחורינו ומאין שאם כולנו נלך בדרך הנכונה של נתינה ואהבת חינם יהיה לנו פה מדינה שמחה מצליחה יותר מהקורונה עם כול הכאב למדתי יותר מה זה לתת ומה זה להעריך כול דקה של שפיות של עבודה של ארועים של שמחות אז נקווה שזה ימשיך לנו ככה עצמאות שמח".


רון לוי צילום אביאל לוי


עדי זהר פעילה חברתית ומנהלת קבוצות ווטסאפ ופייסבוק עירוניות

"את יום העצמאות הקודם בילינו בעוצר. אין משהו הפוך מעצמאות מאשר סגר ועוצר וההרגשה הייתה מדכאת. בעיקר, כי לא היה ברור מתי המגיפה תחלוף… את המסיבות החליפו משאיות שמחה של העירייה שבקושי שימחו… זו הייתה שנה מאתגרת. למדתי איך לא לאכול במסעדות, איך לא לצאת, איך לתקשר בלי להיפגש ומה זה, לעזאזל, זום. בעיקר, למדתי שאפשר להיות לבד, לקרוא ספר ולהניח קצת למרדף של החיים. וזו בעיניי עצמאות אישית אמיתית. עם כל זה, אין מאושרת ממני שאנחנו בדרך ליציאה מהמשבר ואני מאחלת לכל אזרחי ישראל בכלל ולתושבי ראשון בפרט: חג עצמאות שמח ושנדע להעריך את כל הטוב שיש ויש במדינה הזו כי אין לנו ארץ אחרת".


עדי זוהר צילום:עצמי


עוז בן יצחק, לשעבר עיתונאי ועורך, מחבר ספר הילדים "בלי איה, גאיה, חיה, שמעיה או פפיה"

"אם מישהו היה אומר לי לפני כשנה איזה חוויות אחווה עם הוצאת ספר הביכורים שלי, הייתי חושב שהוא מתבדח או הוזה. במשך 24 שנים סיקרתי כעיתונאי וכעורך את עולם הפלילים והמשפט – תחום  סיקור קשוח ותובעני, שכלל התעסקות כמעט יום יומית במוות ובטרגדיות. בין לבין לימדתי אסירים בכלא מעשיהו כתיבה עיתונאית בהתנדבות"/

"את "בלי איה, גאיה, חיה, שמעיה או פפיה" (עם עובד), כתבתי בהשראת מעלליה של יהלי, בת הזקונים שלי, והגשמתי חלום ישן. כתיבתו אפשרה לי להתפרע, להשתטות ולהשתעשע".

"קיוויתי מאוד שהספר יצליח ויצחיק ילדות וילדים, אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה החוויה תהיה מרגשת ועוצמתית: לקבל תגובות מהורים, מסבים ומסבתות שמספרים עד כמה הזדהו עם הסיפור וצחקו ממנו, לזכות באינספור ביקורות מפרגנות ממבקרי ספרות או לקבל הודעה משעשעת (בצירוף סרטון) ממשפחה שמתגוררת בחו"ל, שמספרת כי בתם יהלי בטוחה בכך שהספר נכתב עליה".

"ההתרגשות הגיעה לשיאה כאשר נתבשרתי לפני כמה שבועות על כך שמשרד החינוך הכניס את הספר לרשימת הספרים המומלצים לילדי הגנים. עכשיו אפשר לאחל חג עצמאות שמח".


עוז בן יצחק צילום מיכל בן יצחק


עו"ד רפאל ג'רבי, פעיל חברתי ובעל תכנית ברדיו קול ראשונים של התאגיד החדש "כאן".

"השנה האחרונה הייתה קשה ומורכבת ובמהלכה עברתי טלטלות. לצד טרגדיה משפחתית חוויתי כמה הישגים אישיים, משפטיים, קהילתיים וחברתיים משמעותיים. בתחום המשפטי אני גאה בלא מעט הישגים. באופן חריג ודי נדיר הצלחתי להביא לביטול הסכמי ממון, בניגוד לכל התחזיות, ובנוסף הגעתי להצלחה גדולה בתחום הגישור בין בני זוג ובעלי עסקים. כאחד שמצא את עצמו בעבר במשבר זוגיות ונישאתי שוב לאותה אישה – אני מבין את חשיבותה של אחדות המשפחה.שמחתי מאוד לסייע בהתנדבות למשפחות נזקקות, שנקלעו למצב משפטי מורכב ולא הייתה להם יכולת כלכלית להתמודד עם הבעיה. אני חבר במספר עמותות חברתיות ואין לי כל בעיה עם כך שבמשרד מכנים אותי "מאמא תרזה".

"כעיתונאי ומנחה תכנית אקטואליה, אני מאוד שמח שאחוזי האזנה עולים מדי חודש והציבור אוהב את התכנית.לצד אלה, איבדתי השנה את אחי היקר משה שחלה בקורונה ונפטר, שלוש שנים אחרי שאיבדתי את אחי היקר רונן. אני מאחל לכל תושבי ראשון לציון חג עצמאות שמח, בריאות שמחה וחיים טובים".


רפאל ג'רבי צילום אביב חופי

רפאל ג'רבי צילום אביב חופי

____________________________________________________________________________________________

דבורה פרץ – ראש מנהלת שירות לתושב שכונות רמז, נווה הלל, כצנלסון ובנות חייל ופעילה חברתית

שנת העצמאות שלי אופיינה בעשייה רבה ומגוונת ובמידה רבה שונה משנים קודמות. ברמה האישית גיליתי שניתן להפוך את הלימון ללימונדה. למדתי  שכשאת עסוקה בסיוע ובמילוי צורכיהם  של האחרים את פחות עסוקה בחששות שלך, ועצם הסיוע גורם לך להיות מועצמת ומחוזקת .במשך כל תקופת הקורונה גם בסגרים ההדוקים ביותר עבדתי כרגיל ואף מעבר לכך וזה היה עבורי משמעותי וחשוב.

ברמה המקצועית חברתית – דווקא שנה זו כשכולם היו בבידוד וריחוק חברתי עלה  הצורך ביצירת חוסן  ולכידות קהילתית בדרכים יצירתיות על מנת להתמודד עם האתגרים הרגשיים / חברתיים שיצרה הקורונה  .

שנה זו הדגישה את הצורך  בחשיבה יצירתית מחוץ לקופסא על מנת להשיג את המטרות המקצועיות והחברתיות שלשמן קיימת המנהלת . מצאתי עצמי מרחיבה את מנעד החיבורים המקצועיים עם קהילות מגוונות נוספות שתורמות ונתרמות מהקהילה כגון בית חולים אסף הרופא כאשר הענקנו לצוותי הקורונה שעובדים ימים כלילות למען בריאות הציבור שי הוקרה על עבודתם  המסורה ללא לאות.

כמו כן, בשנה החולפת נחשפנו לממדיה המדאיגים של האלימות הקשה כנגד נשים מצד בני זוגם. שמחתי על הזכות שניתנה לי ,לשמח את מקצת הנשים הללו ולו במעט, במספר פעילויות שיזמנו במנהלת שירות לתושב בשיתוף הקהילה ובעלי העסקים המדהימים שתורמים ותרמו ברוחב לב למקלט לנשים מוכות וילדיהן  במספר אירועי שיא מרגשים במיוחד כגון:  מסיבת חנוכה, יום המעשים הטובים, חג פסח ועוד.

שנת הקורונה הביאה לעליה דרמתית ומדאיגה במצב הקשישים העריריים שלא יצאו מן הבית חודשים ארוכים ונזקקו לסיוע ברכישת תרופות ומוצרי מזון. גם כאן נדרשה הערכות שונה ויצירתית  של המנהלת על מנת שלא להשאיר אף לא אחד מהקשישים ללא מענה הולם. גם במסגרת זו נחשפתי לגילויי הסולידריות החברתית קהילתית המרגשת שבאה  לידי ביטוי בתרומות רבות ומגוונות  מתושבים ובעלי העסקים שנאותו  לתרום ולסייע ברוחב לב  לקהילות השונות ובמיוחד לאוכלוסיית הקשישים.

זו הזדמנות עבורי להודות לכל שותפיי לעשייה לאורך השנה החולפת והמאתגרת ובכלל זה  תושבים, בעלי עסקים ומתנדבי המנהלת המסורים שהינם החולייה החזקה בצביונה וחוסנה של הקהילה.

דבורה פרץ צילום: אבירן לוי

דבורה פרץ צילום: אבירן לוי



רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר