צילום: אבי קקון
צילום: אבי קקון

לא נשכח לעולם – פרויקט "דור לדור" של העירייה מתעד את ניצחונם של ניצולי השואה

קמפיין חוצות חדש תחת בשם "דור לדור" שהעלו המינהל לשילוב חברתי בעירייה בשיתוף פעולה עם משרדי פרסום שהתגייסו למען המטרה, מציג תמונות של ניצולי שואה תחת המסר "ובחרת בחיים" ומתעד את ניצחונם עבור הדור הבא

פורסם בתאריך: 8.4.21 07:52

כאשר שורדת השואה פרלה (פאולה) נחמן (88) הייתה בגילה של ליה-שרה לוי, תלמידת בית ספר "אלונים", היא צעדה 46 קילומטר עם אמה כדי לשרוד את התופת. עכשיו שתיהן חברות טובות במסגרת פרויקט "דור לדור" ומופיעות יחד בשלטי חוצות ברחבי העיר כחלק מקמפיין שיזמה עיריית ראשון לציון ונועד להציג את ניצחונם של שורדי השואה לבחור בחיים ולהעביר את המסר שזיכרון השואה לא יישכח לעולם.

פרלה לא לבד, המינהל לשילוב חברתי בעירייה שעומד מאחורי התוכניות והפרויקטים שעוטפים את שורדי השואה, מחברים אלפי שורדי שואה ותושבים ותיקים למתנדבים ברחבי העיר. בקמפיין שלטי החוצות, שעלה בזכות התגייסות מרשימה של חברות השילוט בעיר: מקסימדיה, נור סטאר מדיה וחוצות זהב וחברת הפרסום ברנדלנד, מופיעה גם שורדת השואה, בתיה פרידמן (87) והילדה תמר בן-טל שמרבה לבקר את פרידמן עם אמה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עוד משתתפים בפרויקט, שורד השואה, נחמיה ברגפריינר (89), שבתקופת המלחמה היה בפולין, הקפיד להשתתף בפעילות עמותת "עמך ובקבוצת "חיבורים" לצד חברו המתנדב ניסים לאוזון. ברכה דסקל (84) עברה את המלחמה ברומניה. גם היא לוקחת חלק בפרויקט "דור לדור" בבית ספר "שלמון". ברכה מצולמת עם רותי פלדמן, מקבוצת "חיבורים" בשכונת רמב"ם, והשתתפו יחד בתערוכה "זה הזמן שלנו" להעלאת המודעות לתופעת הגילנות שהוצגה בגן העיר בחודשים האחרונים. לדבריה, הריחוק מהמשפחה בתקופת הקורונה היה מאוד קשה וחשה בדידות גדולה. "הקשר הטלפוני עם המשפחה והקשר עם המתנדבים מאוד עוזר לשמור על מורל גבוה" אמרה ברכה.

מנשה מיכאלי (87) שלוקח חלק בפרויקט "ידידים במדים", במסגרתו נרקם קשר עם סג"מ נ.ב. מנשה מספר שמה שעזר לו לצלוח את התקופה זו האופטימיות שלו, ולדבריו הוא הולך עם מנטרה ש"לא יכול להיות יותר טוב מזה". יהודית הרשקו (77). לוקחת חלק בפרויקט "קהילה מבשלת", שבמסגרתו המתנדבת, דניס גטר, מבשלת עבורה ומגיעה לביקורים. יוסף סטאמינסקי (87), קיבל סיוע דרך "פרויקט אורנשטיין" ורינה בובליל (84), שלוקחת חלק בפרויקט "בוחרים מחר לעד", במסגרתו הסטודנטית שון ברגה נמצאת איתה בקשר טלפוני רציף ומבקרת אותה אחת לשבוע.

ראש העירייה, רז קינסטליך, אמר: "יש לנו חובה מוסרית לעטוף ולחבק את השורדים ולשמחתי ראינו את הסולידריות והערבות ההדדית שהפגינו עובדי העירייה והמתנדבים הרבים שנרתמו להיות שם עבורם לכל צורך. זיכרון השואה חייב להישמר, זהו הבסיס לקיומנו. לצערנו הרב עוד כמה שנים כבר לא יהיו בנינו ניצולי שואה וחובתנו המוסרית היא להמשיך ולספר את סיפורם, זיכרונם וגבורתם."

סגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, המחזיק בתיק שילוב חברתי, הוסיף: "אני גאה על המספר הרב של המתנדבים, תושבי העיר, שנרתמים כל השנה לקחת חלק בתוכניות המגוונות שלנו עבור שורדי השואה. אנחנו אומרים להם את הדבר החשוב ביותר: לא שכחנו. בזכותכם אנחנו פה. אני שומע מניצולי השואה שהחיבוק הזה שהם מקבלים מתושבי העיר משמעותי עבורם וזה מרגש אותי מאוד".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר