(צילום: אלון ספקיאר)
(צילום: אלון ספקיאר)

מנהל השירות הווטרינרי בעיר מסביר את העלייה באחוזי האימוץ: "הקורונה העלתה את הצורך בחברה"

מנהל השירות הווטרינרי העירוני, ד"ר יהונתן אבן צור, מספר בשיחה עם "השקמה ראשון לציון" על הרקע לעלייה שנרשמה באחוזי האימוץ של כלבים בעיר: "התפשטות נגיף הקורונה שהכניס אותנו לסגרים, והעלה את הצורך בחברה"

פורסם בתאריך: 7.4.21 07:56

בחודש הבא יתחיל בראשון לציון המחזור השלישי של קורס "להבין כלבים". קורס שמעניק ידע והבנה על עולמו של הכלב ונולד מצורך שעלה מהשטח. בשנת 2020 מסר השירות הווטרינרי העירוני 70 כלבים לאימוץ, מספר חסר תקדים. מנהל השירות הווטרינרי העירוני, ד"ר יהונתן אבן צור, מסביר שהרקע לזה הוא התפשטות נגיף הקורונה שהכניס אותנו לסגרים והעלה את הצורך בחברה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עם החזרה לשגרה והחשש ממסירת כלבים ואף נטישה, החליטו בשירות הווטרינרי העירוני ובמינהל קהילה לקיים קורס פתוח לציבור בשם "להבין כלבים". הרעיון הוא לסייע לבעלי הכלבים במתן טכניקות וידע משמעותיים שיוכלו להקל את חייהם עם כלביהם. ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך על קיום הקורס ואמר: "אנחנו לא שוכחים לרגע את חברינו ההולכים על ארבע. יש להם תרומה משמעותית לשיפור חיינו וראינו את זה בתקופת המשבר בשנה החולפת. הקורס נועד להשלים את תהליך האימוץ ולהדק את הקשר בין התושבים לכלביהם".

את הקורס מנחה מאלף הכלבים והמטפל ההתנהגותי, רותם לוי, שמסביר: "גידול כלב מכניס אושר גדול הביתה, כל מי שגידל כלב יסכים עם זה. אבל זה רחוק מאוד מלהיות קל. ועוד יותר קשר ללמוד בעצמך איך לעשות את כל הדברים בצורה נכונה. כשלא מבינים את הכלב, מתחילות בעיות התנהגות ואז רעיון של מסירה או נטישה מתחיל לעלות על הפרק, מזה בדיוק אנחנו רוצים להימנע. בקורס אנחנו לומדים על עולמו של הכלב החל מהבסיס – יצרים, גזעים, דרך ההשפעות הסביבתיות על אופי הכלב. מדברים על טכניקות לימוד פרקטיות שתוכלו ליישם בביתכם וגם על דרכים למניעת בעיות התנהגות. אני שם דגש על פרקטיקה ועל זיהוי סימני שפת גוף ומצבו הרגשי של הכלב. אם תבינו את הכלב שלכם תבינו הרבה יותר טוב את הפעולות שלו. בסוף כל שיעור אני משאיר קצת זמן לשאלות על המהות".

עד כה השתתפו בקורס כמאה תושבים, אחד מהם הוא ארז ספקיאר שאימץ את הכלב באטר "אני חושב שזה קורס חובה לכל מי שרוצה חיים טובים יותר לו ולכלבו, זה בטוח מונע הרבה תסכול משני הצדדים ,כשיש יותר הבנה. לי זה גם פתח דלת להתעניין וללמוד עוד על הנושאים האלה בשביל לתקשר טוב יותר עם הכלב". לינוי שאימצה את הכלבה לולי, מוסיפה: "זו יוזמה נהדרת. אנשים שהם לא מאלפים, רוצים לקבל קצת כלים שיוכלו לשפר את התקשורת עם הכלב שלהם. רוב האנשים וגם אני, לא מכירים את שפת הגוף של הכלבים וחשוב שכולם יכירו, הייתי אפילו מכניסה את זה כמערך שיעור בבתי ספר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר