חברת מועצת העיר אילנית הרוש (צילום: פוטו גדי, שגיא פלדמן)
חברת מועצת העיר אילנית הרוש (צילום: פוטו גדי, שגיא פלדמן)

חברת מועצת העיר הרוש: "פתיחה הדרגתית של מערכת החינוך היא דבר נכון"

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק בריאות הציבור, אילנית הרוש, מספרת על הצורך של המשק לחזור לשגרה, כולל במערכת החינוך לגיל הרך, ומוסרת כי "בגיל הרך, וגם בכיתות הנמוכות, יש מצוקה גדולה של ילדים ללא מסגרת והורים שלא יכולים לצאת לעבוד"

פורסם בתאריך: 14.2.21 08:37

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק בריאות הציבור, אילנית הרוש, מספרת בראיון ל"השקמה ראשון לציון" על מסקנותיה לגביה ההתמודדות העירונית הנדרשת עם משבר הקורונה, על הצורך להפעיל את מערכת החינוך במרחב הפתוח ועל היכולת לחזור ללמוד בקפסולות.

האם אתה מסכימה עם כך שמערכת החינוך בראשון לציון לא תפתח כלל בשלב זה?

"לגנים ובתי הספר אושר לקיים מפגשים בשטח פתוח, עם עד תשעה משתתפים, כך שהאינטראקציה החשובה הזאת בין אנשי ונשות ההוראה לתלמידים מתקיימת ואני מברכת על כך. נגיף הקורונה עדיין איתנו ולצד התקדמות מבצע החיסונים אני חושבת שפתיחה הדרגתית של מערכת החינוך היא דבר נכון. אני מקווה כי בקרוב הנתונים בעיר ישתפרו וניתן יהיה לבצע פתיחה נוספת של מערכת החינוך".

האם יש למצוא חלופות שיאפשרו את החזרת הלימודים בצורה כלשהי בראשון לציון?

"הוצע לממשלה מתווה חלופי אשר אמור להתאים. לצערנו, נכון לעכשיו משרד החינוך לא אישר את המתווה והתעקש על המתווה הקיים".

האם את תומכת בלמידה בקפסולות בשטח הפתוח?

"כפי שציינתי קודם לכן, המפגשים בקבוצות קטנות עם גננת/מורה הם מבורכים. הילדים והילדות מתגעגעים/ות לצוות החינוכי וזקוקים לכך".

האם יש לכל הפחות לאפשר את פתיחת החינוך של הגיל הרך?

"מדובר בנושא מורכב. חשוב לשמור על ההנחיות ולמנוע התפרצות קשה יותר. אין ספק כי בגיל הרך, וגם בכיתות הנמוכות, יש מצוקה גדולה של ילדים ללא מסגרת והורים שלא יכולים לצאת לעבוד. אבל גם את הכיתות הגבוהות יותר, בעיקר ה'-י' שבקושי היו השנה בבית הספר, אסור לשכוח. צריך להינתן פתרון בריאותי כולל לכל מערכת החינוך, באופן דיפרנציאלי".

את מודאגת מכך שהתחלואה בראשון לציון נשארה גבוהה והעיר עדיין כתומה?

"בוודאי. רוב הארץ כתומה וצהובה. בשונה מהסגרים הקודמים, הפעם התחלואה לא ירדה באופן משמעותי. הסיבה לכך היא המוטציה הבריטית שמהווה חלק ניכר מההדבקות כיום. וכמובן, שחשוב להדגיש שאם לא הסגר, כנראה שהיינו עומדים על מספרים הרבה יותר מבהילים, כך שגם הירידה המתונה נחשבת למצב טוב יותר מאשר היינו יכולים לעמוד בו".

מספר קניונים בארץ נפתחו ללא אישור, מה דעתך על כך?

"אני חושבת שפתיחת הקניונים ללא אישור אינה מהלך נכון, אך היא מייצגת את המצוקה הגדולה שהעסקים נמצאים בהם. אנחנו חיים במדינה ועם ממשלה שחושבת מהרגע להרגע. אין תכנון לטווח רחוק. היינו צריכים בשלב הזה להיות עם תוכנית ולא לקבל החלטות נקודתיות. אני יודעת שכאן בראשון הייתה לנו תוכנית עבור עסקים ופתיחה במרחבים פתוחים, אך אנחנו כפופים להנחיות הממשלה".

האם את תומכת בפתיחת הקניונים בראשון לציון בכפוף להצגת אישור מתחסן?

"מדובר בהחלטה שצריכה לעבור ייעוץ משפטי. אני בעד כל תוכנית שתאפשר למדינת ישראל להתקדם לאט לאט לשגרה מבורכת, תוך שמירה על הבריאות, החוק והמוסר האנושי".

האם יש לאפשר לפתוח את התרבות בכפוף לאישור מתחסן?

"התשובה לשאלה הזאת זהה לתשובה לשאלה הקודמת. מה שנכון לגבי הקניונים והמסחר נכון בוודאי גם לתרבות".

האם העירייה תציג לממשלה תוכניות משלה לפתיחת החינוך בעיר?

"העירייה כבר הציגה לממשלה תוכנית משלה לפתיחת החינוך בעיר. לצערי ההצעה נדחתה. זו לא הפעם הראשונה שהעירייה, ובכלל השלטון המקומי, פונה בדרישה לממשלה – תנו לנו להתנהל בצורה עצמאית. ראשון לציון, כעיר הרביעית בגודלה במדינת ישראל, מספיק חזקה בשביל לנהל את השגרה. אנחנו רק צריכים שהמדינה תאפשר לנו לפעול למען התושבים שלנו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיקי

    מה הרקורד המקצועי שלה שהיא מתיימרת לדעת יותר טוב ממומחים אמיתיים בממשלה מה נדרש לשמירה על בריאות הציבור? זו הבעיה. פוליטיקאים קטנים מקדמים אגנדות מתוך האינטרסים האישיים שלהם ושואפים רק ליישר קו עם מי שהם חפצים ביקרם בהירארכיה הפוליטית. מנותקת. חיילת פוליטית של תאבי המסחר והממון. לא מתפקידה לדאוג לפתיחת המסחר ויציאה לעבודה אלא להגן על בריאות התושבים וזאת משיגים רק עם סגר. מורות לא מקפידות על ההנחיות בבתי ספר ונקווה שלפחות את זה הגברת מבינה! כולם שם בלי מסיכות בלי ריחוק בעוד שילדים חולים עכשיו לא פחות ממבוגרים. לא פלא שעם אטימות שלטונית שכזו ראשון לציון כתומה אדומה.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר