טטיאנה גצל ז"ל
טטיאנה גצל ז"ל (צילום: אלכס גצל)

המימון הצליח: גויסה התרומה להקמת מצבה לתושבת העיר

מצבת קברה של תושבת העיר, טטיאנה גצל ז"ל, שהייתה בעלת חנות שנסגרה בעקבות משבר הקורונה ונפטרה לפני כחודשיים בגיל 48, הוקמה במימון הציבור לאחר שלבנה לא נותר כסף להקמתה

פורסם בתאריך: 20.1.21 09:54

בזכות תרומה מהציבור הושג המימון לבניית המצבה לקברה של טטיאנה גצל, בעלת החנות למוצרים לבית "עולם המפתח" ברחוב רוטשילד 104 בעיר, שנפטרה בגיל 48 בנסיבות טרגיות לפני כמעט חודשיים.

גצל הייתה אישה חזקה וחרוצה שאהבה מאוד לעבוד בחנות, אולם בעקבות משבר הקורונה שהביא לסגירת החנות היא שקעה בדיכאון ומצבה הידרדר. לאחר מותה ביקש בנה, אלכס, את עזרת הציבור במימון מצבה לאמו, לאחר שהתגלה כי לא נותר לו די כסף עבור מימון הקמת מצבה לקברה, זאת לאחר שרכש חלקת קבר בצפון. בעקבות כך מספר פעילים חברתיים נעתרו לעזור ופתחו במבצע גיוס כספים עבור מימון המצבה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גצל עבדה למעלה מ-15 שנה בחנות בראשון לציון, לאחר שעלתה לארץ בשנות ה-90 מברית המועצות לשעבר, ביחד עם בנה, אלכס, שהיה אז בן שש, והיום מספר כי "הקש ששבר את גב הגמל בסופו של יום זו הקורונה. כשהחנות נסגרה והיא כבר לא הייתה יכולה לעבוד לא היה לה בשביל מה לקום יותר", בריאיון שנתן ל"השקמה ראשון לציון". עוד מספר אלכס כי לאחר שקנה חלקת קבר בצפון הארץ ושילם 35 אלף שקל בעבורה, כדי לעמוד בתשלומים, לקח הלוואה מעבודתו, ובעקבות כך לא נותר לו די כסף עבור מימון המצבה.

בעקבות כך, התגייס הציבור לעזור לאלכס באיסוף תרומות למצבה. איתן לוין מפרויקט "אהבת חינם" וסגן ראש העירייה, מקסים בביצקי, שהסיפור נגע לליבם פנו לציבור וקראו לגייס את התרומה, כדי לתרום חסד אחרון לנפטרת ללא מצבה. עוד נרתמו לסייע גם דנה לוין, אסנת בינימין וענבל אביטן.

במהלך גיוס הכספים עבור המצבה, שמע יורם יום טוב על המקרה ומיד הסכים להשלים את יתרת הסכום עבור מימון המצבה. אביו המנוח נהג לעזור במימון בניית מצבות של נפטרים עריריים וחסרי אמצעים כלכליים. יום טוב החליט להמשיך את מסורת אביו ומיד תרם את הסכום שחסר עבור מימון בניית המצבה של גצל. את התרומה הנדיבה עשה עבור זכרו של אביו. כך, תוך מספר ימים גויס מלוא הסכום, ובשבוע שעבר הושלמה בניית המצבה של גצל.


צילום: איתן לוין


"כששמענו לראשונה על המקרה מסגן ראש העיר, החלטנו לחרוג ממנהגנו, הרמנו את הכפפה וניסינו לעזור לאלכס", מספר איתן לוי ממיזם "אהבת חינם" ומוסיף, "לא חשבנו שזה יצליח כל כך מהר ובקלות. לא ידענו לאן אנחנו נכנסים ואיך בכלל מתקדמים. התחלנו להתרים כספים ואז יצרנו קשר עם יורם בשביל לשאול אם הוא מכיר מישהו שיעשה לנו מחיר נמוך יחסית למחירים בשוק. אחרי כמה שיחות עם הוא פשוט החליט שהוא משלים לנו את היתרה למצבה".

עוד מוסיף לוין כי "זה היה בלתי צפוי. עצרנו את הגיוסים וההתרגשות מזה הייתה בשיא. איך בנאדם קם בבוקר ומחליט לעשות את זה לזכר אבא שלו שנפטר מספר חודשים לפני. היה ממש מרגש לראות שצלחנו את המשימה הזאת ונתנו למנוחה לשכב בשקט והילד שלה יוכל לישון רגוע שיש לאמא שלו מצבה".

יורם יום טוב, שתרם את יתרת הסכום עבור המצבה, סיפר כי "מור, אבי זכרונו לברכה, היה צדיק עם המון אהבת ישראל. הוא עזר ותרם המון והביא המון אנשים שלא יכלו להגיע לקבורה, ערך להם הכל בצורה מכובדת בשבעה ובבניית מצבה לאנשים ללא משפחות ויכולת. הוא נפטר לפני 10 חודשים וכשראיתי את הכתבה, שאין מי שיעשה את המצבה לנפטרת, זה נגע לליבי להמשיך ולעשות מה שאבי ז"ל היה עושה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אילן

    וואי כל יום הייתי רואה אותה ברוטשילד
    איזו אישה חרוצה הלב נקרע

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר