טטיאנה גצל ז"ל
טטיאנה גצל ז"ל (צילום: אלכס גצל)

בעלת החנות הוותיקה נפטרה בנסיבות טרגיות – בנה מבקש עזרה במימון מצבה

"הקש ששבר את גב הגמל זו הקורונה. כשהחנות נסגרה כבר לא היה לה בשביל מה לקום יותר בבוקר", מספר בנה

פורסם בתאריך: 16.12.20 16:10

רבים ברחבי העיר הכירו את טטיאנה גצל, בעלת החנות למוצרים לבית "עולם המפתח", ברחוב רוטשילד 104 שנפטרה בנסיבות טרגיות לפני כחודש וחצי. גצל הייתה אישה חזקה וחרוצה שאהבה מאוד לעבוד בחנות, אולם בעקבות משבר הקורונה שהביא לסגירת החנות היא שקעה בדיכאון ומצבה הידרדר. כעת מבקש בנה, אלכס, את עזרת הציבור במימון מצבה לאימו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


יותר מ-15 שנה עבדה גצל בחנות בראשון לציון, לאחר שעלתה לארץ בשנות ה-90 מברית המועצות לשעבר ביחד עם בנה, אלכס, שהיה אז בן שש. כיום הוא בן 31 ונשאר לבד בדירה בה התגורר עם אמו.

למטבח, מספר אלכס, הוא לא נכנס בכלל בחודש האחרון. גם על התמונות המשותפות הוא לא מסוגל להסתכל. הוא מתקשה להתמודד עם האובדן של אימו שנפטרה בפתאומיות ניכר על פניו. כעת הוא פונה לציבור לעזרה בחסד אחרון לאימו, ומבקש סיוע בקניית מצבה.

"הקש ששבר את גב הגמל בסופו של יום זו הקורונה. כשהחנות נסגרה והיא כבר לא הייתה יכולה לעבוד לא היה לה בשביל מה לקום יותר", מספר אלכס, "העבודה ואנשים ברחוב היו החיים שלה. בתקופה האחרונה היא הייתה שרויה בדיכאון, כמה בן אדם יכול לשבת בבית בין ארבע קירות. אין לנו משפחה בארץ, והיו גם חובות ואז באה גברת קורונה וטרפה את מעט הקלפים שנשארו. האובדן הוא גדול, אני עדין לא מעקל שהיא לא כאן".

גצל הייתה מגיעה בכל בוקר לחנות הקטנה שלה, מוציאה את הסחורה ומסדרת. בנוסף, היה לה מחסן בקרבת מקום, ועם מריצה היא היתה סוחבת את הסחורה לחנות. אחד מבעלי העסקים במקום מספר על אישה חזקה שהיה נראה שדבר לא יכול לשבור אותה, "כמה שהיא היתה קטנת מימדים, היא הייתה חזקה פיזית. עובדת מהבוקר עד הערב, תמיד מחייכת, היא אהבה את הרחוב, נלחמה תמיד לבד על הפרנסה, שלא יחסר לה ולבן שלה שום דבר. אף פעם לא חיפשה נדבות. היתה עם ראש מורם וחיה בכבוד. פטירתה היכתה בכל הסוחרים כאן, היא היתה צעירה בת 48".

בנה אלכס קנה לה חלקת קבר בצפון הארץ ושילם 35 אלף שקל בעבורה. כדי לעמוד בתשלומים, לקח הלוואה מהעבודה שלו וכעת, לאחר מעל 40 יום שנפטרה, הקבר נשאר ללא מצבה.

מי שהתגייס לעזור לאלכס באיסוף תרומות למצבה הוא איתן לוין מפרויקט "אהבת חינם" וסגן ראש העירייה, מקסים בביצקי, שהסיפור נגע לליבו וקורא למי שיכול, לתרום חסד אחרון לנפטרת ללא מצבה. "רבים הכירו את טטיאנה", אומר לוין, "היא נפטרה בנסיבות מצערות, לכל אדם מגיעה חלקת קבר עם מצבה. מי שמעוניין לתרום שיצור איתי קשר בטלפון 050-2816793, ויחד נעזור לאלכס, בנה היחיד שנשאר בבקשה האחרונה שלו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ב

    אני בהלם, קניתי כמה פעמים בחנות, היתה אישה יפה וחזקה עם חיוך אנרגטי. אין לי יכולת לתרום אבל אני מאחלת לבנה שיהיו לו חיים טובים.

  2. עובר אורח

    דמות להשראה. אף פעם לא קניתי אצלה אבל תמיד הבטתי בהתפעלות על הסחורה הרבה המסודרת בחוץ והתקשיתי להאמין שאישה קומפקטית ומטופחת כמוה מוציאה ומכניסה אותה בכל יום. חבל… מקווה שתמצא מנוחה שלמה כעת.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר