צילום: יח"ץ מכבי

למעלה מ-1,300 מתחסנים מדי יום: הצצה למתחם החיסונים העירוני

מנהלי מתחם החיסונים העירוני מספרים על קצב המתחסנים הגבוה, הקשיים הלוגיסטיים והאנושיים, האופטימיות שמתחילה לחלחל והצפי הראשוני לתחילת החזרה לשגרה בפסח

פורסם בתאריך: 19.1.21 07:57

למעלה משני מיליון מתושבי ישראל כבר הספיקו להתחסן נגד נגיף הקורונה, מתוכם כ-200 כבר קיבלו את מנת החיסון השנייה. בהמשך לכך, למרות התחלואה הגבוהה שרושמת שיאים וממשיכה למלא את בתי החולים, מתחילה להתפשט בציבור גם תחושה של אופטימיות בעקבות קצב ההתחסנות הגבוה.

עדן פן ואורנה ונטורה, מנהלי מרחבי מזרח ומערב ראשון לציון בקופת החולים מכבי, עמלים קשה על המשך מבצע החיסונים ולא חוו רגע של נחת במהלך השבועות האחרונים. למרות אלפי המתחסנים שמגיעים למתחם מדי שבוע, הם כבר מחכים לרגע שבו יקראו על ידי משרד הבריאות לחסן גם את יתר האוכלוסייה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מהו קצב התחסנות בעיר?

"לפני שלושה שבעות פתחנו את מתחם החיסונים בבית העם בראשון לציון, בשיתוף עם העירייה, והיום כבר יש לנו שם שמונה עמדות של אחיות שמחסנות את האנשים. אנחנו מחסנים בקצב של 1,300 איש ביום, כולל שישי ושבת, במטרה לחסן כמה שיותר אנשים מאוכלוסיית היעד, וכרגע אנחנו נערכים לשלב השני של המבצע הזה ונשים עוד ארבע עמדות כדי להגדיל את התפוקה של החיסון בכ-50 אחוזים, כהיערכות לשלב שבו יפתחו את החיסון לכלל האוכלוסייה. אנחנו באמת נפעמים מההיענות שיש לחיסון, ואחרי 21 שנים במכבי לא ראינו מעולם היענות כזו לחיסונים. כולם מתחסנים, כל פלח באוכלוסייה".

"אנו חשים את אותה התחושה – תחושה של שליחות, תחושה שזה מאמץ לאומי ענק – ואני באמת ובתמים מאמינה ששותף לה כל מי שלוקח חלק במבצע המורכב הזה של חיסוני הקורונה. כולנו עובדים סביב השעון ומתמודדים עם מצבים לא קלים, והכל כדי שנוכל כולנו לקבל את החיים שלנו בחזרה. אנחנו במכבי נערכנו בצורה יוצאת דופן, ממש כמו מבצע צבאי, עם הקפדה על מתחמים חיצוניים, קביעת תור מראש, מלאי של חיסונים על פי תכנון".

כמה מהמתחסנים הם צעירים?
"מי שמכתיב לנו את מי לחסן זה משרד הבריאות. נכון לעכשיו אנחנו מחסנים אוכלוסייה מעל גיל 16 שסובלת מכשל חיסוני, וגם אנשי מערכת חינוך. ככל שהמדינה תורה לנו לחסן עוד אוכלוסיות, אנחנו ערוכים לזה. קיבלתי רשימות של חברי מכבי שרוצים להתחסן".


מתחם החיסונים העירוני (צילום: יח"צ מכבי שירותי בריאות)


האם ישנם תקלות ועיכובים במבצע ההתחסנות?

"ההתמודדות הכי קשה, חוץ מהאתגרים הלוגיסטיים, היא לעמוד בפני אנשים ולהגיד להם שלא ניתן לחסן אותם כי חשוב יותר לחסן את מי ששייכים לאוכלוסיות היעד, את הסבא והסבתא ואת ההורים. לא כולם מקבלים את זה בהבנה, אבל זה חלק מההתמודדות והסולידיריות שלנו כעם. יש לנו אחריות לאומית למיגור המגיפה וכחלק מהאחריות הזאת אנחנו מחויבים לחסן קודם כל את אוכלוסיות היעד כפי שנקבע ע"י משרד הבריאות. מפה אני גם קוראת לחברים שחושבים שבסוף היום נשארים חיסונים מיותרים ומגיעים בלי לקבוע תור – זו עובדה לא נכונה. אנחנו משתדלים להיות מאורגנים ברמת הבקבוקון ואם במקרה יש שאריות- אנחנו מיד מתקשרים למי שנמצא באוכלוסיות היעד ומזמינים אותו להגיע".

מתי החיסונים ייפתחו לכולם?

"זו החלטה של משרד הבריאות. אני מעריך שזה תלוי בקצב אוכלוסיית היעד והגעת החיסונים לארץ. רק בתחנה שלי, בלי המערב, חיסנו 20,000 איש בשלושה שבועות ויום."

לצד ההיענות לחיסונים, התחלואה ממשיכה לעלות. מתי צפויה להיות ירידה?

"יש מחקרים שמראים שמתחילים לראות את ההתחלה של השפעת החיסונים בארץ, אבל צריך לזכור שאנחנו נמצאים בימים הראשונים של החיסון הראשון. רק אחרי שבוע לאחר המנה השנייה אנשים מתחילים להיות מחוסנים ב-95 אחוזים, אבל אנחנו נמצאים עכשיו בתחילת החיסון השני של האוכלוסייה, ולכן אנשים עדיים יכולים להדבק. אנחנו רואים הרבה מקרים של אנשים בארץ שגילו שהם חיוביים אחרי שהם קיבלו את החיסון הראשון. יש פה את הצורך לעצור את ההדבקה".

איך ניתן לעצור את ההדבקה?

"ככל שנשמור על הכללים, ככה התחלואה תרד. למדנו ששמירת מרחק ועטיית מסיכה מונעים תחלואה. אנחנו הולכים עם זה כבר שנה. אנחנו ראינו לאורך ההיסטוריה שמגיפות הוכרעו בעצמאות חיסונים, ואנחנו רואים שהחיסון עוזר. ראינו את המחקרים של היצרניות, ואנחנו נתחיל לראות ירידה ככל שהאוכלוסייה תהיה רחבה יותר עם החיסון".

מתי נוכל לנשום לרווחה?

"אנו שותפים לדעה שפסח יהיה היעד לחזרה לשגרת חיים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר