צילום: עיריית ראשון לציון

לראשונה בעיר: נפתח מעון לילדים הפועל בשיטה המונטסורית

שיטת החינוך המונטסורית, לפיה הילד הוא המרכז, מגיעה גם לגיל הרך בראשון לציון, דרך מעון יום שיפתח בקרית האמנים. בשנתיים האחרונות החלו לפעול בעיר שני בתי ספר יסודיים וגני ילדים המלמדים ברוח השיטה, ושלושה גנים נוספים הדוגלים בה יפתחו השנה

פורסם בתאריך: 21.1.21 07:56

בשורה להורים שדוגלים בשיטת החינוך המונטסורית: בשנת הלימודים הקרובה, שההרשמה אליה כבר החלה, יפתח המעון הראשון של החברה העירונית המבוסס על שיטת חינוך ששמה את הילד במרכז. ההרשמה למעון נפתחה ביום ראשון האחרון ותמשך עד חודש פברואר.

שיטת החינוך המונטסורית מאמינה שהשנים הראשונות בהתפתחות הילד – בין גיל 0 לגיל 6 – הן השנים הקריטיות ביותר, אשר במהלכן צריך להתבצע תהליך ההתפתחות של הילד כאשר השליטה עוברת לידיים שלו. על ידי פעילויות שמגרות ומאתגרות את החושים ומעל הכל, בעזרת סביבה שמעודדת את החקירה וההתפתחות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


המעון החדש יפתח בקריית האמנים עם צוות שעבר הכשרה מקצועית ומעמיקה על בסיס החינוך המונטסורי, ובנוסף ייערכו במעון גם חוגים שונים שיועברו על ידי מדריכים מקצועיים שונים. כל סביבת הגן עוצבה על פי הגישה המונטסורית. החל מבחירת הרהיטים והצבעים ועד לבחירת אביזרים ומשחקים ייעודיים.

מדובר במעון היום המונטסורי הראשון של החברה העירונית, שמגיע אחרי שעיריית ראשון לציון החלה בשנתיים האחרונות ללמד בשיטה זו בשני בתי ספר יסודיים- רקפות ואתרים אומנויות, ושמונה גני ילדים. מהעירייה נמסר כי בשנת הלימודים הקרובה יפתחו עוד שלושה גנים מונטסוריים נוספים שיתנו מענה באזור המרכז ומזרח העיר.

ראש העיר, רז קינסטליך, בירך על המהלך ומסר כי "אני מברך על פתיחת מעון היום שיחנך בשיטה זו, אני חושב שזו המהות של ראשון לציון, לתת לכל הורה בעיר את המקום והדרך לחנך את ילדיו על פי השקפת עולמו. בשנים האחרונות זיהינו יותר ויותר הורים שמאמינים בדרך זו ואנחנו בהחלט מכבדים זאת ונותנים את המענה בהתאם".

מחזיקת תיק החינוך בעירייה וסגנית ראש העיר, ליאל אבן זהר, ציינה כי "אני מאמינה בחינוך ציבורי מעולה וחדשני, בשיתוף פעולה הדוק עם משרד החינוך וההורים, ובכך שבמוסד חינוכי מצוין- לא משנה מה שיטת הפעלתו- הוא קודם כל מקום עם שליחות ולהט, שבו אוהבים ילדים. יש לנו בעיר צוות מינהל חינוך מעולה ומנוסה, מנהלות ומנהלים נהדרים במרבית בתי הספר, שותפים מצוינים במשרד החינוך, וראש עירייה והנהלת עיר שמאמינים בחינוך ונותנים למערכת את הגיבוי והרוח הגבית. וזה בדיוק מה שצריך. אני מבטיחה שתוך שנים ספורות, ראשון לציון תוביל, בכל בתי הספר שלה, ייחודיים ולא ייחודיים, את צמרת החינוך הציבורי החדשני והטוב בישראל".

מנהלת בית ספר רקפות, זיווה טוויטו, בו לומדים 267 תלמידים בחמש שכבות גיל, מכיתה א' ועד ה', הוסיפה כי "התפיסה החינוכית שלנו חדשה לחלק גדול מאוכלוסיית בית הספר. לאט לאט הקהילה לומדת להכיר את משמעות הבחירה שנובעת מתוך עקרון הרואה את חינוך הילד והנער על פי דרכו. אנו רואים היכן הילד נמצא, מבחינה מנטלית, רגשית, חברתית, ומשם מתאימים את הדרך להתפתחותו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר