צד-שלוב
צד-שלוב

רואה לכם בעיניים

בימים אלה משיק דוקטור מוטי שריר את ספרו השלישי, במקביל לקריירה ענפה ברפואה

פורסם בתאריך: 27.12.20 16:19

דוקטור מוטי שריר (65) הקים את מחלקת העיניים בבית חולים וולפסון בה ניהל את תחום הגלאוקומה במשך 10 שנים, בשנות ה-90' נמנה על מפתחי תרופה פורצת דרך לגלאוקומה ובשנים האחרונות הוא מפעיל שתי מרפאות פרטיות לגלאוקומה ובמקביל הוא הפך לסופר שהשיק בחודשים האחרונים את הספר השלישי שלו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


שריר,חלה בצהבת קשה מאוד  בגיל 17 בעקבותיה אושפז חודש ימים באיכילוב. "אני זוכר שנורא פחדתי להירדם בבית החולים כי סביבי מתו הרבה אנשים ונחרדתי מהמחשב שאם ארדם אולי לא אקום", הוא נזכר. "מצבי היה די קשה, אבל בימים שהיו לי יותר כוחות ביליתי לילות רבים בעזרה בתחנת האחות במחלקה". לאחר שהחלים הוא חזר ללימודים במסלול העתודאים בעירוני א' בתל אביב במגמה ריאלית אלקטרונית אבל לדבריו שנא את הלימודים.

עם זאת, הוא טוען כי חייו ניצלו בזכות לימודי העתודה. "חמישה תלמידים מהכיתה שלי ועוד שניים בכיתה מעליי שלא היו עתודאים והתגייסו לצבא בגיל 18 הוכרזו כנעדרים במלחמת יום כיפור. לכן אני מאמין שלולא העתודה, יש סיכוי שגם אני הייתי ביניהם".

עם סיום העתודה החליט שריר לא להמשיך את המסלול המקובל לטכניון ופנה ללימודי רפואה. הוא החל ללמוד רפואה באוניברסיטה העברית בירושלים, אבל לאחר שנה התחלף עם לא אחר מאשר אחיו של ביבי נתניהו עידו נתניהו שלמד רפואה בתל אביב ונתניהו המשיך במקום שריר בירושלים. "אמא שלי עבדה אז כמשגיחה במבחנים בבית ספר לרפואה בתל אביב. היא ידעה שאני לא אוהב את ירושלים כי אין בה חיי לילה וחולם ללמוד בתל אביב, אז כשנודע לה כי עידו נתניהו היה רוצה ללמוד בירושלים היא שיתפה אותי בכך", אומר שריר. "אבל מעולם לא פגשתי את עידו וגם לא שוחחתי איתו. כל ההליך הבירוקרטי התנהל בין שתי האוניברסיטאות".

 

את קריירת כתיבת ספרות המתח שלו החל ד"ר שריר כנער בשנות ה-70' בפינת סיפור מתח קבוע שפירסם במעריב לנוער, אולם זנח אותה ל-30 שנה לטובת כתיבת מחקרים כרופא. בשנת 2006 יצא ספר המתח הראשון שלו ובימים אלה יוצא כאמור ספרו השלישי. "שיטת הכתיבה אצלי שונה מהמקובל", מסביר שריר. "אני כותב הכל כתסריט ורק אחר כך הופך אותו לספר".הוא אומר ומוסיף "אני אוהב לכתוב סיפורי מתח משום ששם אני יכול ליצור עולם שבו יש צדק אמיתי ובסופם של סיפורים הרע הולך לכלא או מת, והטוב חוזר להיות מאושר ושמח".

שריר הוא פריק של היסטוריה ומאזין קבוע לפודקאסטים בנושא ובספריו שזורים אירועים היסטוריים שונים. בספרו "רצח בארבע עיניים" (בהוצאות מנדלי מוכר ספרים) העלילה מתרחשת בזמן נפילת מטוס ישראלי מעל פורט סעיד במלחמת ההתשה.

אבל כמו בשאר ספריו, כלום אינו כפי שזה נראה. עד מהרה עוזי, חבר מהגן, רופא עיניים בעצמו, הופך לחשוד העיקרי ברצח ורק אשת החשוד, אישה נמרצת ודעתנית בשם לילי, תוכל להצילו אותו תוך סיכון חייה שלה. בדרך יש עוד גופה וכמעט עוד אחת וככל שלילי חופרת עמוק יותר כך מתגלים סודות מהעבר, מן השירות הצבאי, שעלה ביותר מדי חיי אדם בעוד הרוצח האמיתי ממשיך להסתובב חופשי.

על קהל הקוראים הנאמנים של ד"ר שריר נמנים גם רבים מהפציינטים שלו. "כולם יודעים שאני כותב ספרי מתח וחלקם מתעניינים מדי פעם אם יש ספר חדש, וכשיוצא כזה הם הראשונים לרכוש במרפאה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר