אשפה
אשפה

החלה התנגדות תושבים למתקן למיון פסולת

תושבים מתנגדים להצבת הארובות: "אנחנו הולכים למלחמה". המשרד להגנת הסביבה: "לא מדובר במתקן תרמי לשריפת הפסולת"

פורסם בתאריך: 23.12.20 14:39

בימים אלה מתקיימות ועדות לקידום מתקן למיון פסולת עירונית במתחם השפד"ן. המתקן עשוי לסייע בצמצום היקף ההטמנה של פסולת עירונית בכל גוש דן, וצפוי לטפל בכ-406,600 טון פסולת מדי שנה.

אולם לא כולם מברכים על המתקן, וכבר קמה התנגדות מצד התושבים. בראש המתנגדים עומדת קלודין עוזרי שטוענת כי המתקן עלול להוות סכנה בריאותית ולפגוע באיכות חייהם של התושבים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עוזרי שלפני כשנה הובילה את המאבק על טיהור השפכים ומיחזור הפסולת בסמוך לשכונת נווה חוף, מצהירה כי תפעל יחד עם התושבים למניעת הקמת המתקן. בינתיים יצרה עוזרי קשר עם נציגי תושבים מפרס נובל, נווה דקלים, גן רווה ופלמחים, בית חנן, נטעים ומתחם האלף שמתנגדים גם הם להקמת המתקן.

"אנחנו הולכים למלחמה", אומר תושב המתגורר בנווה חוף, "לא ניתן שיפגעו באיכות חיינו".

בעל מגרש במתחם האלף הוסיף: "הדבר נודע לנו רק השבוע, ואנו מתארגנים לפעול בצורה משפטית. לא סביר להניח שיקימו את המתקן בסמוך לבתים שאנו הולכים לבנות לנו ולילדנו. המשרפות יגרמו לבריחת בעלי משרדים וחברות והדבר יגרום לנזק כלכלי רב לקופת העירייה, לבעלי העסקים, לחברות ולתושבים".

יפעת מאירוביץ יפת, משנה לראש העירייה ויועצת סביבתית במקצועה, מסרה: "עיריית ראשון לציון עתרה לפני מספר שנים כנגד המכרז של המדינה באשר למתקן המתוכנן, במטרה למנוע מראש את המכרז. העירייה הפסידה בעתירה. לצערנו, המתקן מתוכנן בשטח גלילי (שאינו בשטחה המוניציפאלי של ראשון) ומכאן, שהנושא נדון ישירות בוועדה המחוזית ולא בוועדה המקומית. חשוב להבהיר שלא מדובר במתקן לשריפת פסולת, אלא תהליך עיכול אנאירובי לטיפול בזרם האורגני".

עוד מסרה כי "העירייה בוחנת בימים אלה את נושא ההתנגדות להיתר למתקן ואף השתתפה בדיון הראשוני שהתקיים בוועדה המחוזית. העירייה שותפה לחששות שמעלים התושבים ולכן תפעל במלוא המרץ בעניין. מנכ"ל העירייה, סמנכ"ל העירייה, ראש מינהל איכות הסביבה ואני כמחזיקת התיק וכל הצוותים המקצועיים פועלים במרץ בנושא. אני מציעה לתושבים להיות שותפים לתהליך אותו מובילה העירייה במטרה לשמור על איכות חיי התושבים. כולנו באותו הצד".

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "הפרויקט המתוכנן של חברת זירו וויסט בשפד"ן הוא מתקן למיחזור פסולת, הכולל מיון וטיפול בפסולת אורגנית. משמעות הדבר היא שהפסולת עוברת מיון, והתוצרים מהפסולת – כגון קרטון ונייר, פלסטיק, מתכות וזכוכית – מועברים למפעלי מיחזור. החומר האורגני עובר תהליך עיכול ביולוגי ובסיומו יועבר לשימוש בחקלאות. אין מדובר במתקן תרמי לשריפת הפסולת ולא תתבצע כל שריפה של פסולת במסגרת הפרויקט".

"המתקן נדרש לעמוד בתקינה המקובלת, והמשרד להגנת הסביבה, ילווה ויפקח על תהליכי ההקמה והתפעול של המתקן. הפרויקט נעשה בהתאם למדיניות המשרד להגנת הסביבה לעידוד המיחזור ולצמצום ההטמנה, ותוך בחינה ואישור של המשרד באשר לתכנון המוצע. בנוסף, הוגש תסקיר של השפעה על הסביבה, ובמסגרתו נבחן  פוטנציאל ההשפעות הסביבתיות מהמתקן ומפעילותו. המשרד להגנת הסביבה בדק את התסקיר ומצא כי בפרויקט ניתן מענה למניעת זיהום אוויר ומטרדי ריח, מניעת רעש, מניעת זיהום קרקע ומי תהום ועוד".

"נציין, כי הביוגז הנוצר מתהליכי העיכול על-ידי חיידקים, מנוצל בגנרטורים כאנרגיה ירוקה. לצורך מניעת ריחות לסביבה, מבני המתקן סגורים ואף מתוכננת מערכת ליניקת האוויר וטיפול בביופילטר ביולוגי".

 

באחרונה, התקיים דיון בוועדה המחוזית ליידוע הציבור בדבר קידום הפרויקט, כנדרש על פי ההנחיות הסטטוטוריות הנגזרות מתמ"א1.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אדם

    מתקן כזה יקום על גופותיינו, תושבי ראשון לציון, נס ציונה, תושבי פלמחים, ונחל סורק, יוצאים למלחמה על הבית, לא ניתן להפוך את האזור לחיריי 2, התוכנית יועדה במקורה לתל אביב ובעקבות לחץ הועברה אילנו, אנחנו לא נהיה פח האשפה של המדינה, יש חלופות באזורים מדבריים, אלא עולים יותר כסף לשנע את האשפה והפסולת, זה לא יקרה, ממשלה או מנהיג שלא יתיחס לתושבי הערים הללו לא יהיה בממשלה! יש לנו כוח אלקטורלי ואנו מצפים מהמועמדים השונים להשמיע דברים נחרצים ועכשיו לעצירת מעשה הנבלה הזה.

  2. מיכל

    בושה וחרפה מוכרים את הבריאות שלנו בשביל הכנסה ממיסים של עשרות דונמים.
    תתביישו לכם נעזוב את ראשון

  3. דפני

    נעזוב את ראשון בזכות אנשים איכותיים יש מי שמשלם את המיסים הגבוהים של ראשון יגיעו לכאן נזקקקים שלא יהיה להם כסף לארנונה הגבוהה

  4. בכיה לדורות

    הורסים את העיר, אנשים יברחו, מחירים ירדו, מי ישלם את הארנונה זו יכולה להיות עיר מצוקה. במערב משלמים את הארנונה הכי גבוהה, אוכלוסיה איכותית תעזוב. בושה שתושבת העיר היתה צריכה לחשוף כזה דבר, איפה השקיפות וההוגנות

  5. נפגע אלקון//שיכון ובינוי

    שיכון ובינוי הם הבעלים של אלקון – מפעל טיפול בפסולת תעשייתית ורפואית, בטכנולוגיה שמתיימרת להיות מתקדמת ואיכותית. אלקון הוא מפעל מסריח באופן בלתי רגיל ומזהם. חטף תביעה ייצוגית בחיפה, כשהפך את סביבתו לבלתי נסבלת נשימתית וזיהם את האוויר והשפכים, ואז עבר לאזה"ת נאות חובב בדרום. ומאז – העובדים במפעלים שלידו סובלים סבל בל ישוער, סיוט מתמשך. איכות האוויר שהם נושמים תלוי בכיוון הרוח – בושה! ומי נותן לזה יד, אם לא המשרד לעאלק הגנת הסביבה?! היה מצופה שמפעל חדש יהיה מתקדם ולא מזהם, אז זהו, שממש לא!! ואלה הם אותם בעלים שהולכים למרר עם "מפעל בטכנולוגיה מתקדמת" את החיים של תושבי ראשל"צ והסביבה ושל הנופשים בים – תינוקות, נשים בהריון, זקנים, חולים ובוגרים. אסור אסור אסור לתת לזה לקרות!! לא יקום ולא יהיה!

  6. .

    ומה לגבי זיהום האוויר שיהיה שם, כתוצאה מתעבורה תמידית של משאיות הזבל?! והפקקים?! ועוד בונים בסביבה שכונות נוספות. למה ליד מקום מגורים כזה מפעל? איפה השכל?!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר