נערה עם דגל גאווה
מסתבר שראשון לציון היא העיר הגאה הרביעית בגודלה בישראל

היסטוריה בראשון לציון: להט"בים יירשמו כזוגות במרשם העירוני

תעודת משפחה והנחות גם לקהילה הגאה. "זה יום גדול לכל הזוגות הלהט"בים בראשון לציון", אומר מעצב השיער והפעיל החברתי אריק זיו

פורסם בתאריך: 15.12.20 13:19

אמש (שני) התקיימה ישיבת המועצה מן המניין, במהלכה עברה הצעה לסדר שיזמה אילנית הרוש (מרצ) חברת מועצת העיר, מחזיקת תיק הלהט"ב ותיק בריאות הציבור: אישור רישום זוגות שאינם נשואים ומקיימים משק בית משותף לצורך קבלת זכויות ושירותים מעיריית ראשון לציון.

ההצעה התקבלה בהתרגשות רבה בקרב הקהילה הגאה בעיר. כאשר כעת תבצע עיריית ראשון לציון מרשם זוגיות עירוני, עבור זוגות ידועים בציבור. זוגות שלא נישאו דרך הרבנות יקבלו הכרה וימנעו מביורוקרטיה מיותרת. הדבר יאפשר בין היתר לזוגות מהקילה הגאה בעיר לקבל את אותן זכויות. זאת, כפי שפורסם לראשונה כאן ב"השקמה ראשון לציון".

"זאת בשורה מרגשת", אומר הפעיל החברתי ומעצב השיער אריק זיו שנשוי לקובי נחמני, ובימים אלה הם בתהליך גיוס כספים תרומות לתהליך פונדקאות. "ההרגשה שאנחנו שווים כמו כולם ויש בנו הכרה היא עולם ומלואו, אני אדם שמאמין בניסים, לא סתם זה עבר לאישור המועצה בחג חנוכה, חג האור והניסים, זה יום גדול לכל הזוגות הלהט"בים בראשון לציון ובכל הארץ. אני מאמין שעוד עיריות יאמצו את הבשורה. החושך לאט יוצא מאיתנו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הרוש מסבירה כי לצורך הרשמה למאגר ייקבע נוסח על ידי העירייה ובני או בנות הזוג יצטרכו לחתום על התצהיר בפני עורך דין, לפיו הם מקיימים משק בית משותף, אורח חיים של ידועים בציבור ומתגוררים בראשון לציון. לאחר מכן בני או בנות הזוג יקבלו אישור לפיו הם רשומים בעירייה כזוג לצורך קבלת הטבות ושירותים של העירייה ותאגידיה העירוניים. בין היתר יוכלו הרשומים במרשם הזוגיות עירוני לקבל הנחות לצורך רישום לחוגים, סיוע לזוגות כמו לזוגות נשואים, הנחות בשירותי תרבות וספורט, תווי חניה ועוד.

הרוש הוסיפה כי "במקום שבו המדינה מותירה חור עצום, אני גאה שמועצת העיר אישרה את הנייר עמדה ומובילה אותנו לשוויון. אני מברכת על כך שהנושא זכה לתמיכתו של ראש העירייה רז קינסטליך, שסייע לי בענק לדחוף את הנושא, ביחד עם ראש המטה שלו,ירין קרן  וחברי הנהלה נוספים".

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר