מדא

סוף טוב: כך הסתיימה בדיקת ההריונית בחודש מתקדם עם קורונה

כשהגיע צוות מד"א לפנות את ההריונית וחולת הקורונה לבית החולים, הם גילו שאין מי שישאר לשמור על ילדיה הקטנים. "מיד הבנו שחייבים למצוא פתרון"

פורסם בתאריך: 14.12.20 17:19

בשבוע שעבר, נקרא צוות מד"א לביתה של יולי, תושבת ראשון לציון בת 39 ואם לשניים, אשר הייתה בשבוע ה-22 להריונה וסיפרה כי היא אינה מרגישה את תנועות העובר. הבעיה הייתה שהיא חולת קורונה מאומתת וכך גם בעלה שהיה מאושפז בבית חולים במצב קשה. וכך, בעת שרצו לפנות אותה לבית החולים, גילה הצוות כי אין מי שישמור על שני ילדיה הקטנים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


במשך כשלוש שעות, כשהם בחליפות מיגון, ניסו אנשי צוות מד"א למצוא פתרון שיכלול בדיקה מקיפה של האישה, תוך שמירה על בנה הבכור עם צרכים מיוחדים ובנה הפעוט. לבסוף, בתום מאמצים רבים מול מספר גורמים, ובתיאום עם קופת חולים 'כללית' בה מבוטחת יולי, הגיע למקום ד"ר ישראל יולס, ראש תחום רפואת נשים בכללית מרכז, אשר ביצע את הבדיקה בביתה של יולי, עם חליפת מיגון שקיבל ממד"א – ואישר כי העובר בריא.

"אני שמחה שהאירוע הסתיים בשלום ובסוף טוב", סיפרה יולי על החוויה שעברה, "אנשי מד"א היו מאוד נחמדים ואדיבים והמתינו בחליפות המגן כמעט שלוש שעות עד שמצאו פתרון יחד עם רופא קופת חולים כללית והכל כדי לעזור לי. הם לא ויתרו ודאגו לי מאוד. תודה לאל שהכל נגמר בחיוך".

שמיל בכר, חובש בכיר במד"א, שפעל במשך קרוב לשלוש שעות יחד עם מנהל המרחב והפראמדיק המפקח על מנת למצוא את הפתרון אשר יבטיח את בריאותה של יולי ושל העובר סיפר כי "מיד כשנכנסנו לבית ופגשנו את יולי, הבנו כי אנחנו חייבים למצוא פיתרון לכך שהילדים הקטנים לא ישארו לבד. בהתחלה חשבנו לפנות את יולי עם הילדים לבית החולים, אבל בנה הגדול עם צרכים מיוחדים ומתנייד עם כיסא מיוחד. ניסינו לדבר עם גורמי רווחה וגורמים נוספים – עד שהגענו לקופת חולים כללית, אשר נעתרה מיד לבקשה ושלחה אלינו את ד"ר יולס".

ד"ר יולס, שהוקפץ על ידי צוות מד״א עם מכשיר דופלר לשמיעת קצב לב העובר סיפרה כי "לאחר מספר שניות התחלנו לשמוע יחד בשמחה רבה את דופק העובר והיולדת נרגעה. תקופת הקורונה מאתגרת מאוד את הצוותים הרפואיים שנדרשים לפעולות מיידיות בתנאים לא שגרתיים. אני גאה בכך שבמקרה הזה, כמו במקרים אחרים, הגענו במהירות להקשיב לעובר שכן שינויים בדופק העובר עלולים להביא חלילה לתוצאות מסכנות חיים באופן ממשי״.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר