משוק הפשפשים לתלמידי ראשון לציון: היוזמה של התושב בן ה-97

אלי שלוש שמצא לפני מספר שנים עותק ישן של מגילת העצמאות, סגר השבוע מעגל

פורסם בתאריך: 10.12.20 11:55

לפני מספר שנים, במהלך שיטוט בשוק הפשפשים ביפו, זיהה תושב ותיק מראשון לציון, איש פלמ"ח והגנה לשעבר, עותק ישן של מגילת העצמאות ומיד הבין שבידו אוצר היסטורי והחליט לייצר עותקים על מנת להפיצם. החודש הוא סגר מעגל אחרי שהיוזמה שלו אומצה על ידי מקיף ה' שאירחו אותו במפגש מקוון במסגרת תוכנית תרבות יהודית וישראלית. "בזכותך כולם יזכרו מאיפה באנו ובזכות מי ומה אנחנו פה", כתבו לו התלמידים.

גיבור הסיפור הזה הוא אלי שלוש, בן 97. הוא רכש את העותק של מגילת העצמאות שמצא בשוק הפשפשים ביפו עבור 10 שקלים בלבד. מאותו הרגע הוא הבין שהוטלה עליו משימה, להפיץ עותקים לילדים, וכך החודש הוא סגר מעגל במפגש מקוון עם תלמידי מקיף ה' אמירים, בית ספר שחיבק בשתי ידיים את העושר ההיסטורי שמביא איתו שלוש. בנוסף תרם עשרות עותקים של המגילה, אותם הכין בעמל רב בביתו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מקיף ה' אמירים גיבש תוכנית חינוכית שמדגישה את ערכי המסורת, התרבות היהודית והישראלית "אנו מחנכים את התלמידים שלנו לאור הערכים האלו, ונעשה ככל שביכולתנו להעניק להם את המיטב" הסבירה מנהלת חטיבת הביניים, ריקי טווילי.

מי שהוביל לחיבור בין שלוש למערכת החינוך היא המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה שבמינהל הרווחה. בנוסף, מקבל שלוש מעטפת חברתית מקיפה על ידי מתנדבים במסגרת יחידת ההתנדבות העירונית במנהל לשילוב חברתי.

התלמידים דיווחו שהם נהנו מאוד מהמפגש. "בזכותך כולם יזכרו מאיפה באנו ובזכות מי ומה אנחנו פה", כתבו לו התלמידים.

ראש העירייה, רז קינסטליך, בירך את היוזמה ואמר: "בית הספר הוא לא רק מקום שבו לומדים מתמטיקה ופיזיקה, הוא מקום שבו התלמידים שואבים ערכים, ציונות ואהבת הארץ. תודה למתנדבי העיר על היוזמה הזאת ועל יוזמות רבות ומגוונות נוספות״.

מ"מ וסגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, ציין בהתרגשות כי "מפגשים מסוג זה מדגישים את חשיבות חיזוק הקשר הבין דורי ואת התרומה הרבה שתרם ועודו תורם הדור הוותיק בעיר. במינהל לשילוב חברתי פועלות תכניות שזוהי מטרתן, בין היתר – חיזוק הקשר ותחושת הקהילתיות של הדור המבוגר עם תושבי העיר. מדי יום פונים אלינו תושבים רבים, אשר רוצים לקחת חלק בתכניות אלו ושרוצים לחזק את תחושת הקהילתיות וערכי העזרה והערבות ההדדית, אנו מברכים על כך ומזמינים תושבים נוספים להצטרף לתכניות הללו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר