בעלת גן הילדים הפרטי שמעורר התנגדות בנווה ים: "פנינו לשלום, לא למלחמה"

נמשך המאבק בין תושבי הרחוב לבין מנהלות והורי ילדי גן "אגדה של גן" בשכונת נווה ים

פורסם בתאריך: 7.12.20 16:01

גן הילדים הפרטי ברחוב ברקת, "אגדה של גן", המכיל 60 ילדים ו-15 אנשי צוות, הפך למוקד המחלוקת בשכונת נווה ים מאז נפתחה שנת הלימודים הנוכחית. מצד אחד עומדים תושבי הרחוב אשר יצאו להפגנות ולמאבק בבית המשפט בטענה לפגיעה באיכות חייהם בעקבות הרעש שנגרם ברחוב מפעילותו של הגן. ומהצד השני, מנהלות והורי ילדי הגן שמקווים כי הגן לא ייסגר ואף ייפתחו שירותים קהילתיים נוספים בשכונה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"צריך לזכור ולהדגיש שיש מצוקת גנים קשה בנווה ים. לצאת מהשכונה זה לא פתרון ראלי להורים שגם ככה עמוסים", מספרת מירי זרחיה, אמא לילדה בגן "אגדה של גן". בנתיים החליט בית המשפט השלום בראשון לציון כי בעלת הגן תצטרך להוציא אישור חורג לנכס עד ה-1 בינואר 2021, ולא, ייסגר הגן.

גם מנהלות הגן מספרות על הצורך והשליחות שהן מרגישות יום יום בעבודה. אמילי מצרי בת ה-40 ושירן איטח בת ה-32, שתיהן יחד בעלות הגן אשר לטענתן השקיעו בו מעל 600 אלף שקל כדי לספק בשכונה את החינוך הטוב ביותר עבור הילדים.

"ילדים זה החיים שלי", מספרת מצרי, "אני עוסקת בחינוך כמעט עשור, אני תושבת העיר, ההורים שלי גרים בשכונת נווה ים. לפני שמונה שנים חזרתי מארצות הברית והיה לי חלום שיהיה לי גן בדיוק כמו זה שבו עבדתי בארצות הברית. משהו שעוד לא נראה כמוהו בארץ ואני גאה לומר שהצלחתי. הגן הוא לא רק יפה, הוא מותאם להתפתחות של הילדים בכל גיל, וכולל צוות גדול שאני לא חוסכת בו. אני עושה משהו טוב להורים ולילדים בשכונה. יש חוסר בכל המערב בגנים פרטים, יש לי רשימת המתנה, אחוז הילודה במערב ראשון הוא גדול, ועצוב לי שהתושבים במקום לא מבינים את זה".

לטענת מצרי, עד לפני שנתיים היה גן פרטי במבנה של עירייה שנמצא מול הגן שלה. אולם בשנתיים האחרונות הוא הפך לגן עירוני לחינוך המיוחד. "איך יכול להיות שהיה גן פרטי שלא הפריע לאף דייר ורק הגן שלנו מפריע? אם יש דין אז הוא לכולם".

בימים אלה עובדות במרץ מנהלות הגן עם כסף רב שהושקע באנשי מקצוע הנכונים כדי להוציא את האישור החורג לנכס. "אנחנו במרוץ אחרי הזמן, מקבלות תמיכה מההורים ומאמינות שנגיע לאישור המיוחל. זאת פעם ראשונה שפתחנו גן פרטי, לא ידענו מה בדיוק צריך אבל אנחנו עושות הכל כדי שהכל יהיה תקין. יתרה מזאת, כדי שלא יווצרו עומסי תנועה, הבאנו על חשבוננו מכוון תנועה שמגיע לגן כל יום בין השעות 7:00-9:00, ושוב משעה 15:00-17:00. אנחנו באמת עושות הכל כדי שיהיה טוב לכולם, פנינו לאהבה, חינוך ושלום, לא למלחמות".

הורים רבים המתגוררים בשכונה שילדיהם רשומים לגן הביעו את מורת רוחם על הרצון לסגור את הגן. "תור אמא לילדים אני יכולה להגיד שאין כלום בשכונה", מספרת תושבת השכונה, "שלא נדבר על גנים פרטיים ועד שסוף סוף הגיע גן כל חם ואוהב, מגיע קומץ של מבוגרים, בעלי זמן פנוי מאוד גדול שמשימת חייהם היא סגירה הגן בלי שום סיבה הגיונית".

בעלות הגן ניסו כבר הכל. לדבריהן, גם כאשר השכנה הצמודה טענה לרעש, הן אמרו שהן מוכנות לבנות קיר אקוסטי וכשטענו לתנועת רכבים, בעלות הגן הביאו מכוון תנועה. "חווינו הפגנות כל שישי, כאשר הם תקפו את בעלי עם תינוק על הידיים, צעקו, צרחו, קיללו וחסמו לו את הרכב והוא בסך הכל בא להוציא את הילד מהגן. רק בהתערבות המשטרה הם פילסו לו את הדרך. אי אפשר להפוך את השכונה הזאת לשכונה זקנה חסרת כל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר