צילום: באדיבות עיריית ראשון לציון

הסתיימה סאגת בית החולים הגריאטרי "מלבן": כבר לא עומד בפני סגירה

הישג לראשון לציון: לראשונה מזה 40 שנה נסגר החוב של משרד הבריאות

פורסם בתאריך: 3.12.20 12:14

אחד הנושאים המרכזיים שעלה לדיון בישיבת המועצה שהתקיימה אתמול (רביעי) הוא בית החולים הגריאטרי "מלבן", שעמד בפני סכנת סגירה, בעקבות מחלוקת בין משרד הבריאות לבין עיריית ראשון לציון בטענה שכבר יותר מ-40 שנה, משרד הבריאות אינו מסדיר את השימוש בקרקע וחייב לעיריית ראשון לציון 35 מיליון שקל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בעקבות מחלוקת זו, עמד המקום בסכנת סגירה, על אף מחאות הצוות ובני משפחות המטופלים. כמו כן, לפני עשרה חודשים נודע לראש העירייה, רז קינסטליך, כי ישנה כוונה מצד משרד הבריאות לשכן במקום חולים שנדבקו בנגיף הקורונה. המחלקות שופצו אולם בסופו של דבר, בעקבות המחלוקת על החוב של משרד הבריאות וההפגנות שנערכו בעיר, לא שוכנו חולי הקורונה ב"מלבן".

אתמול, לראשונה מזה 40 שנה, נסגר ונחתם החוב של משרד הבריאות מול עיריית ראשון לציון. זאת לאחר שבחודשים האחרונים נערכו מגעים עם משרד הבריאות בו השתתפו ממ וסגנית ראש העירייה עו״ד ליאל אבן-זה ראש העירייה ומנכ"ל העירייה וממ וסגנית ראש העירייה עו״ד ליאל אבן-זהר.

גורם בכיר בעירייה סיפר כי זהו הישג גדול לקדנציה של קינסטליך בראשות העירייה, "40 שנה שאף ראש עיר לא פתר את סוגיית המלבן. מדובר בחוב עוד מתקופתו של מאיר ניצן. ההישג הוא השג אדיר לראש העירייה ולמנכ"ל העירייה".

לדברי אותו גורם המעורב בפרטים, מדובר בכ-25 מיליון שקל אשר יועברו לעיריית ראשון לציון ממשרד הבריאות. בנוסף בימים האלה יצא מכרז בדבר ניהול המקום, וחברת "בית הדר" – מרכז רפואה שיקום וסיעוד, תזכה לאחר שמשרד הבריאות יאשר זאת. לפי ההסכם, הוא גם ישקיע בפיתוח של המקום על יתרת חוב העבר.

"אחד הדברים הכי חשובים הוא שהקשישים שנמצאים במקום יישארו בו", אומר אותו גורם, "היה חשוב לראש העירייה ולמנכ"ל העירייה שימצא פתרון לא רק כספי, אלא גם אנושי לקשישים שנמצאים במקום. זה הישג אדיר, גם למשפחות וגם לעיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר