"מישהו חייב לקחת על זה אחריות": בניין מגורים נותר כשבוע ללא חשמל

כמעט שבוע דיירי הבניין ברחוב יהודה לייב 50, ביניהם קשישים ומשפחות עם ילדים קטנים היו ללא אספקת חשמל

פורסם בתאריך: 2.12.20 15:28

בניין מגורים ברחוב יהודה לייב בראשון לציון, נותר כמעט שבוע ימים ללא חשמל, ככל הנראה בעקבות הגשמים הרבים שירדו. הדיירים טוענים כי נאלצו לשהות בבתים עם טמפרטורות שהולכות ויורדות ובחושך כמעט מוחלט, תלויים בגנרטור שלא תמיד פועל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הבניין, שבשנה האחרונה עובר שיפוץ במסגרת פרויקט תמ"א 38, נותק מהחשמל ביום חמישי האחרון, בשעה 03:00 לפנות בוקר. זאת, לאחר שאחת הדיירות בבניין התקשרה לחברת החשמל ודיווחה כי חדר המדרגות שנהרס בפרויקט, מוצף במים עקב הגשמים ואיתו נהרס לוח החשמל הסמוך לדירתה. כתוצאה מכך, מספרים הדיירים, נותק כל החשמל בבניין ו-15 משפחות שמתגוררות בו, בינהם קשישים ומשפחות עם ילדים קטנים, נותרו ללא חשמל, למעט מספר שעות ביום שישי ושבת בהם היזם של הפרויקט חיבר גנרטור. רק אתמול בשעות אחר הצהריים חזר החשמל.

"אנחנו מועברים במוקד של חברת החשמל מנציג לנציג. זה פשוט לא אנושי והגיוני שבשנת 2020 כמעט ארבעה ימים ברציפות נהיה ללא, חשמל בחורף", מספרת אנה, אם חד הורית עם שלושה ילדים שמתגוררת בבניין, "הדברים הכי בסיסיים כמו לבשל, להדליק דוד שמש כדי להתקלח ואור לילדים לא קיים".

"הבן שלי, בן השמונה, שלעולם לא בכה בלילה, הפך לחרדתי. החל מהשעה 17:00 כבר חושך מוחלט, מה הוא אשם? אין לנו גז בבניין בגלל התמ"א, אני מבשלת בכיריים חשמליים, המקרר לא עובד, כל המוצרים התקלקלו, זה נשמע למישהו הגיוני?", מוסיפה אנה.

דייר נוסף בבניין שאביו בן ה-90 מתגורר בו, לקח את אביו אליו הביתה לסוף השבוע. "להשאיר אדם בגיל כזה ללא חימום ואור זה לא לעניין, אין לנו תשובות, כל יום אומרים נבדוק", הוא אומר.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "בבניין ברחוב יהודה לייב 50 בראשון לציון, קיימת סכנה בטיחותית חמורה אשר לא מאפשרת את חיבור הבניין לחשמל. נציגי חברת החשמל מצויים בקשר עם ראש העירייה, היזם והקבלן בנושא זה".

מחברת משהב המבצעת את העבודות בבניין נמסר בתגובה: "חברת משהב התקשרה עם הדיירים בשלושת המגרשים 725,726,727. החברה קבלה היתרי בנייה ושילמה בגינם לעירייה בגין שלושת הבינינים, ברגע האחרון החליטה העיריה למשוך היתר בנייה של מגרש 727  שחברת משהב היא בעלת מוניטין, הוחלט כי למרות אי כדאיות הפרויקט מבחינה כלכלית, להתחיל ולבנות את שני הבינינים, כאשר בקשה להיתר בנייה שלישי מחדש מתנהלת בימים אלו מול ועדת התכנון".

"לאור הדברים העברת הקו הקבוע לחשמל התעכבה, מאחר שהעברתו היא במגרש שטרם קיבל היתר בנייה. הכל התחיל כאשר דיירת באמצע הלילה, התקשרה לחברת החשמל בטענה שיורד גשם ויש סכנה. חברת החשמל נתקו במידי את החשמל, ללא התראה או בקשה לתיקון כלשהו. יועצי החברה ומהנדסיה טוענים עד היום שאין בעיה בטיחותית באתר שהצריכה את ניתוק החשמל מהדיירים, זהו פרויקט תמ"א חיזוק וכך מקובל בכל הפרויקטים הקיימים בעיר. החברה פעלה ללא ליאות וכבר יום רביעי בלילה חברו את הדיירים הדחופים לגנרטור שהיה בשטח".

"החברה הגיע לרמות הבכירות ביותר בחברת החשמל כדי שתפעל להתקנת חשמל זמני ללא בירוקרטיה. עובדי הקבלן עבדו לילות וימים כדי לבצע את כל ההכנות שנדרשו על ידי חברת החשמל, בעלויות כספיות גבוהות והכל כדי שהדיירים יקבלו כמה שיותר מהר חשמל זמני. בנוסף, החברה דאגה במיידי להבאת גנרטור נוסף לשישי שבת עד לקבלת החשמל, ולשמחתנו החל משעה חמש בערב אתמול חוברו כל הדיירים לחשמל באופן רציף".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר