הושמדו 330 ק"ג בשר לא מסומן שנמצאו במפעל קייטרינג למוסדות חינוך

ככל הנראה הבשר לא עבר פיקוח וטרינרי והוקפא בתנאים לא נאותים ולכן אינו ראוי למאכל אדם

פורסם בתאריך: 30.11.20 13:14

השירות הווטרינרי העירוני השמיד 330 ק"ג בשר לא מסומן. הבשר נמצא בביקורת פתע של השירות הווטרינרי במפעל קייטרינג הנמצא במערב ראשון לציון, והמספק בין השאר ארוחות למוסדות חינוך מחוץ לעיר. במסגרת הביקורת אותר בשר בעלי כנף ממקור לא ידוע, ככל הנראה מדובר בבשר שיוצר, שווק ונמכר ללא פיקוח וללא מידע על מקורו. בשלב זה לא ברור לאן היו מיועד הבשר שנתפס, כשהוא ללא סימון כנדרש בחוק. כמו כן, בעל העסק לא הצליח להציג מסמכים המעידים מהו מקור הבשר.

במהלך הביקורת רופאת השירות הווטרינרי, ד"ר דיאנה זילברמן, מלווה בפקח הווטרינרי, מוטי יפת, ביקשו ממנהל המקום לקבל פרטים אודות הבשר, אלא שהוא טען שהבשר התקבל בטעות והוא אינו יודע מאין הגיע. פרטי הביקורת הועברו ליחידת הפיקוח על חי וצומח במשרד החקלאות וכן למשרד הבריאות לצורך המשך בירור מול בעל העסק.

מעיריית ראשון לציון נמסר כי "בשר ללא סימון מעלה חשד שמדובר בבשר שלא עבר פיקוח וטרינרי, או בבשר טרי שהגיע ממשחטה מאושרת אך הוקפא בתנאים לא נאותים וללא אישור לצורך הארכת תוקף חיי המדף שלו". עוד נמסר כי "בשר כזה אינו ראוי למאכל אדם".

מנהל השירות הווטרינרי, ד"ר יהונתן אבן צור, אמר:  "לא פעם אנחנו נתקלים, במסגרת הביקורות שאנו עורכים, בבשר ומוצרי בשר ללא סימון כנדרש בחוק המעיד על סוג הבשר, מקורו, תנאי החזקתו, אורך חיי המדף שלו והטמפרטורה בו אמורים להחזיקו .  בעבר אף נתקלנו במקרים  שהודבקו מדבקות מזויפות על המוצרים. חשוב שבעלי העסקים בעיר יבינו שאנו נסייע להם ככל שנידרש בשאלות ובקשות מקצועיות, אך מצד שני הם חייבים לגלות אחריות ורגישות כשמדובר בבריאות הציבור ולפעול על פי החוקים והתקנות".

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר