אם חד הורית איבדה את ביתה בהצפה: "לא נשאר לי כלום"

אם לשלושה פתחה במאבק, שכולל שביתת רעב והפגנות מול משרד הבינוי והשיכון ובית ראש הממשלה, בדרישה לקבל דיור קבע

פורסם בתאריך: 26.11.20 10:39

"הכל הלך לי לאיבוד, לא נשאר לי כלום ואין לי יותר מה להפסיד", כך אומרת מאיה אלקבץ, תושבת ראשון לציון שכל ביתה הוצף ונהרס בעקבות הגשמים ומזג האוויר הסוער בסוף השבוע האחרון.

אלקבץ, אם חד הורית לשלושה בת ה-44, שכרה יחידת דיור בשיכון המזרח. ביום ראשון, לאחר שאיבדה את ביתה, החלה לשבות רעב ולאחר מכן יצאה להפגין מול משרד הבינוי והשיכון בירושלים, בדרישה לקבל דיור ציבורי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לטענתה במשך שנים דוחים את בקשתה וכעת כאשר בתה הבכורה עברה את גיל 18, נמסר לה שאינה זכאית לדירה. התוצאה: לה ולשני ילדיה הנוספים, בני 16 וארבע, אין היכן להתגורר.

"כבר שנים שאני מתנהלת מול משרד הבינוי והשיכון כדי לקבל דירת קבע, אבל במשך שנים דוחים אותי כל פעם בתירוץ אחר", היא אומרת, "ועכשיו כשבתי הגדולה כבר בת 18, טוענים שאני כבר לא זכאית לדירה כי הקריטריונים הם חד הורית לשלושה ילדים".

"ביום שישי כל הבית שלי הוצף במים", היא ממשיכה, "לא נשאר לי כלום. נמאס לי לנדוד מבית לבית. אני רוצה דיור קבע ולקבל את מה שמגיע לי. הילדים שלי ברחוב כרגע. כבר אין לי יותר מה להפסיד, איבדתי הכל. גם את העבודה איבדתי, אחרי שהוציאו אותי לחל"ת בעקבות הקורונה".

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "משרד הבינוי והשיכון מכיר ומלווה את גברת אלקבץ אשר מממשת סיוע בשכר דירה משנת 2008 בסך 1,170 שקל בכל חודש. משאב הדיור הציבורי הוא מוגבל ומצומצם ובצר לנו, גברת אלקבץ אינה עונה על הכללים המזכים לקבלת דיור ציבורי והגדלת השתתפות בתשלום שכר דירה. היא הורה עצמאית עם שני ילדים המתקיימת משכר מעבודה ומדמי מזונות, ללא מרכיב של השלמת הכנסה מהמוסד לביטוח לאומי. נציין כי אחת מבנותיה בת 19 היא הורה עצמאית המממשת סיוע נפרד בשכר דירה לפי זכאותה ולכן לא נלקחה בחשבון מניין הנפשות עם האם".

עוד נמסר כי "נדגיש כי הדיור הציבורי הינו משאב מוגבל ומצומצם, לפיכך נקבעו כללים המזכים בקבלת דירה בשכירות בדיור הציבורי.

על פי הכללים הזכאות לקבלת דירה ניתנת לחסרי דירה, משפחות, לרבות משפחות בהן הורה עצמאי, שלהן שלושה ילדים לפחות מתחת לגיל 21, ואשר מתקיימות מהבטחת הכנסה במשך 24 חודשים, או מהכנסה מעבודה הכוללת השלמת הכנסה במשך 12 חודשים וסך הכנסותיהם אינו עולה על סך 8,029 שקל בחודש. לאור המקרה המצער באפשרותה של גברת אלקבץ להגיש ערעור עם מסמכים תומכים".

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר