תושבים זועמים: לאחר מאבק האנטנה הוסרה מבית הספר אך הוצבה בגן ציבורי

"ההורים בבית הספר ניצחו, אבל האם הילדים וההורים שרוצים להגיע לגן צריכים לחשוש?", שואלים התושבים. העירייה: "הקמת אתר השידור תתבצע בהתאם לחוק הקרינה והתקנות"

פורסם בתאריך: 24.11.20 17:28

לאחר שהורי תלמידי תיכון מקיף י"ג בראשון לציון יצאו למאבק להעברת אנטנת הענק מבסיס "צריפין" הסמוך לבית הספר, ואף איימו בהשבתה, הסכימה העירייה להעתיק את האנטנה וכעת היא הועברה לגן בעברית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


תיכון מקיף י"ג שליד בסיס "צריפין" נבנה לפני מספר שנים במהלך כהונתו של דוב צור כראש העירייה. התיכון אוכלס בתחילת שנת הלימודים הנוכחית כאשר בסמוך לו עמדה האנטנה. עם זאת, התנגדו הורי התלמידים לפתיחת שנת הלימודים כשבסמוך לבית הספר ניצבת האנטנה וביקשו מראש העירייה, רז קינסטליך, לפרק את האנטנה ורק אז לאכלס את התלמידים.

לפי מקורבים בעירייה, נעתר קינסטליך לבקשת ההורים, והעתיק את האנטנה לגן בעברית, אולם תושבי שכונות "רביבים" ו"צוריאל" מתנגדים להצבת האנטנה בקרבת ביתם וגם החליטו לצאת למאבק. כמו כן, גם רוכשי הדירות של שכונת "נרקיסים" הנבנית בימים אלה, איימו על הקבלנים שאם האנטנה תשאר שם, אז יבוטלו החוזים.

תושב המתגורר בסמיכות אמר ל"השקמה ראשון לציון" כי בעיניו מדובר בצעד תמוה, "כשהאנטנה הייתה בשער ראשון של מחנה צריפין לפני כמה שנים היו הפגנות בעקבות זה. הפעם העבירו את זה לגן בעברית מקום אשר מאות ילדים ביום משחקים בו ובימי שבת עוד יותר. אז ההורים מבית הספר ניצחו, אבל האם הילדים וההורים שרוצים להגיע לגן בעברית צריכים לחשוש? הרי אם לא היתה סכנת קרינה לילדי בית הספר היא לא היתה עוברת משם, כל בר דעת מבין זאת".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "על רקע הצורך בהקמת מבני ציבור בסמיכות למקיף י"ג ועל מנת לאפשר כיסוי סלולארי לשכונות הקיימות במזרח העיר והשכונות החדשות המתאכלסות בשנתיים הקרובות, הועתקה האנטנה למיקום בגן בעברית, המרוחק למעלה מ-80 מטרים מכל שהיית קבע, הרבה מעל לתקן הקיים, ולא פחות מ-100 מטרים ממוסדות ציבור, דבר המבטיח עמידה בסיפי רמות חשיפה לקרינה מחמירים ביותר".

עוד נמסר כי "הקמת אתר השידור תתבצע בהתאם לחוק הקרינה והתקנות, לרבות בדיקת סקר סיכונים בהיבט חשיפה לקרינה וביצוע מדידות בהתאם להנחיות המשרד להגנת הסביבה".

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. מירי

    איזה תושבים הזויים, לכל בית יש איזה עשר סמארטפונים אבל העיקר זה לצעוק אנחנו לא רוצים אנטנה …. חחחח

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר