בית הספר רביבים
בית הספר רביבים

אותות קרן ילדי ישראל לתלמידי העיר וזכייה בתחרות תכנות בינלאומית

אנט מדורסקי, תלמידת כיתה י"ב, זכתה באות הקרן על פעילותה בתחום הספורט והמעורבות החברתית, איתי נתנאל, תלמיד כיתה י"א, זכה בציון לשבח בגין הצטיינות והישגיות בלימודים ונגה קוגמן, תלמידת כיתה ה', זכתה בתחרות תכנות בינלאומית

פורסם בתאריך: 23.11.20 11:40

שלושה תלמידים מראשון לציון הביאו כבוד גדול לעיר בזכות הצטיינותם ועשייתם למען הקהילה. אנט מדורסקי, תלמידת כיתה י"ב במקיף ז' "רביבים", נבחרה על ידי קרן ילדי ישראל, לקבלת אות הקרן בשל הישגיה בתחום הספורט ופעילותה בתנועת הנוער כחניכה ומדריכה. לצידה, זכה איתי נתנאל, תלמיד כיתה י"א במקיף ח', בציון לשבח. בנוסף, נוגה קוגמן, תלמידת בית הספר ידלין, זכתה בתחרות תכנות בינלאומית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מדי שנה, בוחרת קרן ילדי ישראל, ילדים ובני נוער אשר פועלים באופן יוצא דופן, מגיעים להישגים משמעותיים ומהווים גורם משפיע חיובי על סביבתם. ראש העירייה, רז קינסטליך, התפעל מעשייתם הענפה של השניים ואמר: "זו בדיוק תפיסת מערכת החינוך שלנו, לעודד למצוינות והישגיות, ובאותה נשימה לחנך לערכים, נתינה וסולידריות. ישר כוח על הנכונות והאכפתיות לתרום ולהתנדב, בעיקר בתקופה זו".

האותות מחולקים לשישה תחומים שונים ובהם תרומה לקהילה, הובלת שינוי חברתי, הצטיינות בתחום הספורט, הצטיינות בתחום המדע, מאבק בבריונות וניצחון אישי. אנט מדורסקי זכתה באות קרן ילדי ישראל בתחום הספורט והמעורבות החברתית. מדורסקי פעילה בנבחרות בית הספר ואף זכתה יחד עם חבריה וחברותיה לנבחרות להישגים, מדליות וזכיות במקומות ראשונים. בכדורשת זכו במקום ראשון קבוצתי מחוזי, במרוץ שדה זכו במקום שני קבוצתי אזורי, באתלטיקה ואליפות כושר זכו במקום שני קבוצתי.

במקביל לפעילותה בספורט, מדורסקי פעילה גם בתחום החברתי, חניכה ומדריכה בתנועת הנוער מש"צים ובשנת הלימודים האחרונה אף ניהלה קורס במסגרת התנועה. "ההודעה על הזכייה גרמה לי לתחושות של גאווה והכרת תודה", אמרה מדורסקי, "אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי מטעם בית הספר לקבל הכרה על מעשיי ויכולתי. אני מוצאת תחושת סיפוק בהזדמנות שניתנה לי להיות משמעותית לילדים ולמבוגרים ממני, זה נותן לי מוטיבציה להשפיע".

גם איתי נתנאל, תלמיד כיתה י"א במקיף ח', זכה בציון לשבח בגין ההצטיינות וההישגיות בלימודים. הוא הגביר את כל המקצועות הראליים, לומד במכון "דוידסון" בתחום של פיסיקה חישובית, מעביר חונכות ושיעורים פרטיים במתמטיקה, פיסיקה ומחשבים לתלמידים מתקשים מכיתות י' ו-יא'. הוא חונך ומעניק עזרה לימודית לתלמידים מתקשים בהתנדבות דרך הזום במקצועות פיסיקה ומחשבים ואף כתב ספר תרגול עבור כיתות ו' בבית ספר "נווה עוז".

בנוסף לכך, מזה שנתיים, מתנדב נתנאל במד"א ופעיל בתכנית שגרירים ובתכנית מד"צים להכשרת מדריכים צעירים. כמו כן, הוא התנדב לאורך תקופת הקורונה בחלוקת ערכות מזון לנזקקים ואפייה של עוגות לקשישים וגם נרשם לתוכנית "מגה-בית" שבמסגרתה מעניקים תמיכה לתלמידים ומשפחות בהפעלת מחשב, טיפול בתקלות והתקנת תכנות.

"ההתנדבות פותחת דלתות ומקדמת אותי מבחינת פיתוח אישי ותחומי עניין", מספר נתנאל, "זכיתי לפגוש אנשים מדהימים וחברים, אני חווה סיפוק גדול. מעבר להתנדבויות, אני שמח לקחת חלק בפרויקטים חברתיים נוספים משמחים כמו הדרכת חניכים בתנועת נוער, הכנה, אריזה וחלוקה של חבילות מזון לקשישים ועוד.

על זכייתם של תלמידי העיר אמרה סגנית ראש העירייה, עו"ד ליאל אבן-זהר, המחזיקה בתיק החינוך: "אנו מלאי גאווה על בחירת תלמידי העיר על ידי הקרן. ישר כוח גם למינהל החינוך ולצוותי ההוראה בבית הספר. אנו רואים חשיבות ומשמעות רבה בעיצוב הדור הצעיר במערכת החינוך העירוני."

יחד עם זאת, נגה קוגמן, בת ה-10, תלמידה מצטיינת בכיתה ה' בבית הספר ידלין, זכתה בתחרות התכנות הבינלאומית IKCC- International Kids Coding Competitions. בתחרות השתתפו 546 תלמידים מ-35 מדינות שונות. "זו גאווה גדולה לעיר ולמדינה. השאיפה שלנו לתת לילדות ונערות את כל הכלים והבטחון להתמודד עם התחומים הריאליים ולהצליח בהם", אמר קינסטליך.

לפני כשנה, הצטרפה קוגמן למיזם החברתי "אליסקוד" שמעודד ילדות ונערות למנהיגות טכנולוגית, סייבר ובינה מלאכותית, ואז החלה להשתתף בתחרויות. בשנה שעברה היא זכתה במקום שני והשנה, עלתה שלב נוסף וזכתה בקטגוריות Outstanding story, Outstanding code לגילאי 10-11. "בהתחלה היא לא כל כך הבינה את משמעות הזכייה", מספרת אמה, שפי קוגמן, "עכשיו היא מתרגשת ונהנית מכל המחמאות. היא התחילה להתעסק בתכנות בעקבות אחיה הגדול. בשנה שעברה היא למדה את תוכנת סקראץ' והשנה פייתון. היא מאד נהנית מהתחום, קולטת מהר וזורמת עם הנושא".

מנהל בית הספר ידלין, אורנה שלי, אמרה: "נגה היא ילדה נבונה, חברותית ונעימת הליכות. תמיד מוכנה לעזור ולהתנדב. בשנה שעברה לקחה חלק פעיל במודל האו"ם. זו שנה שנייה שהיא לוקחת חלק פעיל במנהיגות חברתית "מנהיגוטק" ובכך תורמת לחברת הילדים. נגה משקיעה בלימודים וזה בא לידי ביטוי בהישגיה הנאים. אני מאוד גאה בה".

עמותת אליסקוד עובדת בראשון לציון בשיתוף המשרד לקידום מעמד הנשים, אגף חינוך יסודי ואגף חינוך על יסודי במינהל החינוך ואגף נוער וצעירים במינהל קהילה. מטרת התכנית היא לקדם תלמידות בחינוך היסודי, כיתות ד' עד ה', ובחינוך העל יסודי, כיתות י' עד י"א בתחום הטכנולוגי. עו"ד אבן-זהר, בירכה על שיתוף הפעולה עם אליסקוד המניב הצלחות והישגים בקרב תלמידות העיר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר