"לקחתי את התמונה של הבנות, את כל הכדורים שהיו לי בבית וברחתי"

בסדרה "בנפשם" שעלתה בכאן 11, מספרת שרונה עיני מראשון לציון, בעבר מנהלת גן פרטי, על ניסיונות ההתאבדות, האשפוזים וההתמודדות עם הדיכאון

פורסם בתאריך: 28.10.20 11:50

שבעה אשפוזים, שני ניסיונות התאבדות וימים רבים של התמודדות עם דיכאון: שרונה עיני, בת 36 מראשון לציון, אם לשלוש בנות בגילאי 11, 12 ו-13, חשפה לאחרונה את סיפורה האישי בסדרה "בנפשם" שעלתה בחודש האחרון בכאן 11, ליום בריאות הנפש העולמי. את הסדרה יצר וביים אמרי דקל-קדוש בליווי "אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש".

"כעסתי על עצמי ולא הבנתי למה אני כל הזמן בוכה", מספרת עיני, "מה יש לי? אני אשה נשואה עם שלוש בנות. הייתה לי קריירה ופשוט לא הבנתי למה אני לא מסתפקת בזה. היום אני יודעת שיש לזה שם. קוראים לזה דיכאון וחייבים לטפל בזה כמו בכל מחלה, כי זה לא נעלם, אלא רק הולך וגדל".

עיני, מתמודדת כבר שנים עם הפרעת אישיות גבולית, דיכאון ופוסט טראומה, אולם רק לפני כארבע שנים היא אובחנה. "הייתה לי ילדות לא קלה ומספר מערכות יחסים לא פשוטות", מספרת עיני, "הבדידות תמיד הייתה שם. לא הרגשתי אף פעם שייכת לשום מקום, לא הצלחתי להרגיש שמחה. ואז הגיעו הלידות של הבנות, ובכל לידה חוויתי דיכאון. היום אני מבינה שזה היה צפוי שזה יקרה ושם זה יתפרץ".

היא בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד, ניהלה בהצלחה גן פרטי גדול במשך שבע שנים, מאז שנולדה בתה הקטנה ועד לפני ארבע שנים, כאשר ביצעה את ניסיון ההתאבדות הראשון. "כולם הרימו גבה כשאמרתי שקשה לי אחרי הלידה, ונתנו לי כדוגמה את החרדים שמגדלים הרבה ילדים אחד אחרי השני", היא חוזרת לאותם הימים, "אף אחד לא הבין אותי. כשאמרתי שאני רוצה למות, אמרו לי שככה כולם מרגישים אחרי לידה ושזה יעבור. אבל זה לא עבר ואחרי עשר שנים הגיע הניסיון האובדני הראשון שלי".

"לקחתי את התמונה של הבנות, את כל הכדורים שהיו לי בבית וברחתי. לאחר 24 שעות שהמשטרה מצאה אותי, התאשפזתי לראשונה לארבעה חודשים ושם הכל יצא. הבנתי שיש שם למה שאני עוברת. כשקיבלתי את האבחנות שלי רקדתי בחוץ כי היתה לי אסמכתה לכל הבכי שלי במשך שנים. אף אחד לא יכול להגיד 'לי זה לא יקרה', כי כשהדיכאון משתלט, אי אפשר להילחם בו. אני חיה בשביל הבנות, יש ימים שאני נכנסת למיטה ולא יכולה לצאת, הדברים הפשוטים בחיים הופכים לקשים. המחלה היא מחלה לכל דבר למרות שעדין לא מקבלים אותה כמו שצריך".

עיני מלווה על ידי עמותת "אנוש" הפועלת לקידום זכויותיהם של אנשים המתמודדים עם מוגבלות נפשית ושל בני משפחותיהם. מנכ"לית "אנוש", ד"ר הלה הדס מספרת כי "כארגון שפועל למיגור הסטיגמה ולצמצום השיח הפוגעני, אני מברכת על כך שהסדרה 'בנפשם' מציגה אנשים רציניים, מתמודדים, שקולם ראוי שיישמע ובדרך מרגשת, מספרת את סיפורם ומעלה על נס את תרומתם לחברה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. תרצה

    עצוב מאוד.כל הכבוד שנחשפת כדי שהחברה הישראלית תגלה ערבות הדדית גם למצוקה הנוראית שאת נמצאת בה. שנדע להכיל ולעזור.
    מאחלת לך רפואה שלמה.

  2. אור

    מחבקת אותך חזק. אני מתה לעוד ילד ועל רבע מזה אני לא העזתי להיכנס שוב להריון. מעולם לא הלכתי לשום איבחון ואף אחד חוץ מהבעל ועוד חברה אפילו לא יודע על הימים השחורים. את גיבורה ואישה חזקה. כול פעולה שלאנשים אחרים נחשבת טריויאלית את צריכה לבצע אותה עם משקל מאה טון על הגב…כמה אפשר ככה?!
    לי מאוד עוזר במיוחד תקופות הטובות (שיש אנרגיה לעשות משהוא) לשמוע פודקאסטים, להיות בתנועה,לטייל, לנשום אוויר, NLP, דיקור סיני, תוספים… לפעמים זה מייאש כי מרגיש שזה מפעל שלם סביב אדם אחד אבל זה מה יש. כול הטיפול הזה בעצמך מאפשר להאריך את התקופות הטובות ולהישאר עם הראש מעל המים ברעות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר