מכוער: מטיילים השאירו ערימות של פסולת באגם הנקיק | צפו:

אחרי הסגר המונים יוצאים לטבע ומשאירים אוכל, כלים חד פעמיים, בקבוקים ואשפה מפוזרת. כך נראה אגם הנקיק אחרי ביקור מטיילים

פורסם בתאריך: 27.10.20 13:30

צעירים מראשון לציון שהגיעו לטייל בפארק שסביב אגם הנקיק גילו לתדהמתם ערימות של פסולת שהושארה במקום, זאת על אף שהיו במקום פחי אשפה מסודרים. המטיילים השאירו שאריות מזון, כלים חד פעמיים, בקבוקים ושקיות. הצעירים דיווחו על כך למוקד העירוני. עובדי אגף חופים ואגמים שהגיעו לאחר מכן למקום החלו מיד בפעולות הניקיון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הסרת הסגר שהוטל על תושבי ישראל אפשרה לציבור לצאת מהבתים ולהסתובב בטבע. עם זאת, היא הביאה עימה תופעה מכוערת של השארת כמויות אשפה רבות מאחוריהם. "אנשים השאירו פה ערימות של זבל, בכל פינה. כשהציבור לא זורק לאשפה נוצרת בעיה חדשה, החיות שמסתובבות פה מפזרות את הזבל", מספר הצלם והאקטיביסט בתחום איכות הסביבה, בר סטפנסקי.

ראש העירייה, רז קינסטליך, עודכן בנושא ואמר כי "אנו משקיעים משאבים אדירים כדי לשמור על פנינת הטבע הזו במערב העיר, וברגע אחד הופכים אותה למזבלה. זה אחד המקומות היפים בראשון לציון ומגיעים לשם מטיילים ומבלים מכל הארץ, אבל לא יכול להיות שבסיום הבילוי הם פשוט משאירים את הזבל והולכים. אנחנו ננקוט בכל הצעדים למיגור התופעה המכוערת הזו, נשקול הצבת מצלמות והפעלת רחפנים לאיתור המלכלכים".

מי שאינו מופתע מהתופעה ומכיר אותה היטב הוא מנהל אגף חופים ואגמים, אלי שוורצברג. "אנחנו מכירים את התופעה, הציבור לא מפנים שאת הפסולת יש להשליך בפח ולא על הרצפה, בפרט כשמדובר על שמורות טבע, יש לשמור עליהן על מנת שנוכל ליהנות ולנפוש בעתיד", אמר שוורצברג, "אנחנו מפעילים את עובדי הניקיון מסביב לשעון, למחרת האירוע הכנסנו לאגם הנקיק צוות מטעם אגף חופים ואגמים שניקה את השמורה מכל הפסולת והחזיר אותה לקדמותה".

המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק חופים ואגמים, עידן מזרחי סיכם ואמר כי "הציבור חייב להבין שאת הפסולת זורקים לפח. אנחנו משקיעים רבות בהסברה ובמקביל אנחנו נפעל בחומרה, ונגביר את האכיפה בעניין".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר