ועדת וצעירים התכנסה על רקע שימוש מוגבר בסמים ואלכוהול בעקבות הקורונה

הנתונים מדאיגים: בהיעדר מסגרות חינוך עלייה בשוטטות ובשימוש באלכוהול וסמים. "הנוער במצב נפשי ירוד", סיפר לחברי הוועדה יו"ר פרלמנט הנוער

פורסם בתאריך: 20.10.20 15:26

בראשית השבוע, עם פתיחת הסגר, התכנסה ועדת "נוער וצעירים" בראשות המשנה לראש העיר איתי מתתיהו שדנו בנושא אלימות ושימוש בסמים ואלכוהול בקרב בני נוער בזמן הקורונה.

משבר נגיף הקורונה הביא עימו קשיים עצומים גם בקרב בני הנוער, לפי הדיווחים של מדריכי הנוער והמוגנות שעלו בוועדה, ישנה עלייה בהקפי השוטטות, ונדליזים ואלימות בקרב בני נוער בעיר. רק אתמול דווח כאן ב"השקמה ראשון לציון" בהרחבה על בני נוער שזורקים חזיזים, מסכנים נהגים, בורחים מהשוטרים ומעלים תיעוד לטיק טוק.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


יו"ר הוועדה מתיתיהו שכינס את הוועדה הסביר כי הגורמים המקצועיים מנסים כל הזמן למצוא פתרונות הולמים, והוסיף כי הוועדה נחוצה כדי להביא לפתרונות הולמים בעיקר במצב היום נגד המלחמה בנגיף הקורונה והשלכותיו על בני הנוער, על רקע סגירת בתי הספר.

איתי מתיתיהו

איתי מתיתיהו

לדיון הוזמנה גם ממלאת מקום יו"ר ועדת הביטחון, איריס חזן, שחברה גם בוועדה למיגור אלימות ועסקה שנים רבות עם נוער בסיכון. חזן סקרה את ההחלטות שהתקבלו בוועדת הביטחון בנושא משמר השכונות בהובלת סגן ראש העיר ומחזיק תיק הביטחון מקסים בביצקי. היא סיפרה כי לפני שנה דנה הוועדה בנושא משמר השכונות ויזמה יחד עם בביצקי את משמר השכונות במספר מוקדים בעיר כדי למגר תופעות של ונדליזם ואלימות.

"סגן ראש העיר ואני יחד קידמנו לראש סדר העדיפויות את הנושא תחת המטריה של החברה לביטחון", הסבירה חזן, "אני יכולה לומר שהקבוצות גובשו בשכונות עם פעילים איכותיים שיעזרו גם לנוער בתקופה קשה זו ויסייעו לאתר את מצוקתם".

לדברי חיים סבנאר, קצין הנוער במשטרת ראשון לציון, ישנה עלייה מדאיגה גם בנתוני צריכת אלכוהול וחומרים ממכרים אחרים ובהתאם עלייה גם בבקשות הסיוע. מתיתיהו ציין כי שיתוף הפעולה של אגף הצעירים והנוער שמקיים קשר רציף לגבי אירועים חריגים עם מינהל הרשות למאבק באלימות סמים ואלכוהול דוד בן שושן, הוא נחוץ ביותר בתקופה. עוד הוסיף כי האגף מתגבר את הפעילות בשטח לפחות שלוש פעמים בשבוע, כאשר עובדי האגף יוצאים לגינות ולפארקים לפגוש את בני הנוער.

"הנוער במצב נפשי ירוד, הישיבה בבית וחוסר המעש מביאה אותם בין היתר לשימוש לרעה בחומרים מסכנים", ציין בעניין זה דניאל גורוב, יו"ר פרלמנט הנוער.סיפר

מתתיהו סיכם את דבריו ואמר "זה הזמן לקרוא ולהזכיר לנוער שלא יהססו לפנות לאגף הנוער והצעירים, יש לנו נוער איכותי בעיר, יחד נעבור את התקופה הזו יחד וננצח".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר