רשתות יתושים לבית. צילום ממאגר shutterstcok, צילום: Kwangmoozaa
צילום ממאגר shutterstcok, צילום: Kwangmoozaa

לא רק קורונה: יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס הגיעו לאזור

המשרד להגנת הסביבה דרש מהמועצות האזוריות בהן נמצאו היתושים לבצע ניטור ובמידת הצורך הדברה מיידית

פורסם בתאריך: 23.9.20 13:16

המשרד להגנת הסביבה מודיע: במסגרת דגימות שנערכו התגלו יתושים נגועים בקדחת מערב הנילוס באזור נחל שורק וגן רווה שבשפלה הדרומית. זאת, בהמשך לכך שבחודש האחרון התגלו יתושים הנגועים בנגיף בגוש דן, באצבע הגליל, בעמק יזרעאל, באזור הערבה ובגלבוע.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כמו בכל עונה, המשרד להגנת הסביבה מנטר ולוכד יתושים, שמזוהים ונבדקים במעבדות משרד הבריאות. בלכידות שבוצעו בסוף אוגוסט בנחל שורק, בקרבת הישובים יסודות ופלמחים, נמצאו יתושים נגועים בנגיף. בעקבות הממצאים התריע המשרד להגנת הסביבה בפני המועצות האזוריות שבשטחן נמצאו היתושים הנגועים, והורה על הגברת הניטורים באזור הנגוע ובמידת הצורך על ביצוע פעולות מניעה וביצוע הדברה.

קדחת מערב הנילוס היא מחלה שמקורה בבעלי חיים ומועברת גם לאדם. היא נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, המועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. תקופת הדגירה, התקופה שבין העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה, נמשכת כשבעה עד 14 ימים. במרבית המקרים מדובר במחלה קלה, דמוית שפעת אשר חולפת מאליה. בין התסמינים ישנם חום, כאבי ראש, חולשה, כאבי פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים.

בתקופה זו של התפרצות נגיף הקורונה, חולים המתגוררים באזורים שבהם נמצאו יתושים נגועים, נדרשים להגביר עירנות לאפשרות של תחלואה בנגיף קדחת מערב הנילוס. מכיוון שלא קיים חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.

במשרד להגנת הסביבה מדגישים, כי על הרשויות המקומיות מוטלת האחריות לטיפול במפגעי היתושים וחשוב ליידע אותן על קיום מפגעי מים עומדים ופריצות ביוב. בנוסף, מדגישים כי באמצעים פשוטים יחסית ניתן לפעול להפחתת כמות היתושים כגון ייבוש מקורות מים בחצרות, בגגות ובמקלטים. כמו כן מומלץ להתגונן מעקיצות יתושים על ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים במידת הצורך.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר