השנה שהייתה: "המשבר חשף את פניהם היפות של תושבי העיר"

פרויקט "השקמה ראשון לציון": איריס חזן ורז קינסטליך נפרדים מתש"ף

פורסם בתאריך: 18.9.20 09:18

לקראת בואה של השנה החדשה, האנשים המשפיעים בעיר מספרים ל"השקמה ראשון לציון" איך עברה עליהם השנה שהייתה תחת משבר הקורונה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


איריס חזן, מנהלת פורום "ראשון לציון בימת-התושבים" ופעילה חברתית: "כשאתה נותן ומתרוקן זו הקרבה, כשאתה נותן ומתמלא זו אהבה"

זאת הייתה שנה שכל הקלפים נטרפו מחדש וחולקו קלפים חדשים. מצאתי שדווקא בזמן הקורונה היו לא מעט פרויקטים שתרמו לקהילה. אני מאמינה במשפט: 'כשאתה נותן ומתרוקן זו הקרבה, כשאתה נותן ומתמלא, זו אהבה'. זה המוטו שלי לחיים.

השנה, כחלק בתמיכה מהעצמאים שנפגעו בתקופת הקורונה, הגעתי יחד עם ראש העירייה, רז קינסטליך, לכנס השולמנים שנערך לפני כשלושה חודשים והבעתי תמיכה כנציגת ציבור. קינסטליך, שנכח באירוע, אמר שזה מחזה מרגש לראות את השולמנים במקום אחד.

זאת הייתה שנה עמוסה עבורי. הצלחתי לעשות מהלימון לימונדה. בזמן שתושבי העיר ישבו בבתים בגל הראשון של הקורונה עם הסגר, חשבתי מה יכול לעשות טוב לתושבי העיר. יזמתי רעיונות רבים בשיתוף פעולה עם אנשי מקצוע מהשורה הראשונה כגון שפים, מדריכת זומבה, כוכבי ילדים ונומרולוגיה, והכל בשידורי לייב עם אלפי משתתפים וצפיות. בנוסף ביום העצמאות כשהיה שוב סגר, הצלחתי לעשות שמח לתושבים ויזמתי את משאית השמחה שעברה ברחובות העיר עם D.J וזמר. הכל היה בהתנדבות מלאה. כמובן שגם דאגתי לעשרות מתנדבים לחלוקת סלי מזון בחג הפסח וגם עכשיו בראש השנה. וכל זאת בשיתוף פעולה עם מחלקת הרווחה.

כמו בגל הראשון של הקורונה והסגר גם בימים אלה אני פועלת לאישורים למאכילי חתולי הקהילה. צריך לזכור את החסרי הישע, סגר ממושך מצריך אישורים מראש, וזאת אני פועלת בשיתוף פעולה מלא עם המחלקה הויטרנרית בעיר שעושה עבודת קודש. התקופה היא לא פשוטה אבל מאוד מאתגרת ותושבי ראשון לציון הראו בתקופה הזו מהי ערבות הדדית, מאחלת לכולנו שנה טובה יותר מקודמה ושנעבור את התקופה עם קלפים מנצחים.

 

איריס חזן

רז קינסטליך: "הקורונה לא עצרה את תנופת הפיתוח האדירה בעיר"

לפעמים נראה שהקורונה איתנו כבר הרבה זמן, אבל למעשה חצי משנת תש"פ הייתה שנה שלא הכרנו את הנגיף. שנה שבה המשכנו את תנופת הפיתוח האדירה בעיר, הקמת שכונות חדשות שצפויות להפוך את ראשון לציון לשלישית בגודלה בארץ, פיתוח מרכז העסקים החדש הגדול בארץ, פרויקט פינוי בינוי מבין הגדולים בארץ, רכבת קלה, התחדשות עירונית במרכז העיר ועוד הרבה פרויקטים אדירים שהעירייה דוחפת קדימה. כל אלו לא בוטלו בגלל הקורונה, לא נדחו ולא הוקפאו, אבל בסדר היום, הם מן הסתם נדחקו הצידה ופינו את מקומם לדיווחים על בידודים, רמזור, סגר והיו גם בחירות השנה.

חשוב שתושבי העיר ידעו שאנחנו לא פוסקים לרגע ועובדים כל העת על תוכניות ארוכות טווח שישפרו את איכות חיינו. רק השבוע החלו העבודות להוספת נתיב רביעי בירידה ממחלף ראשון לכביש 4. זהו אחד הצירים העמוסים ביותר המובילים לגוש דן ואני שמח שאחרי עשרות שנים הצלחנו לדחוף שזה יקרה. אל מול זה, אנחנו פועלים בכל המישורים כדי להבטיח מערכת להסעת המונים בעיר ומחוצה לה. תכנון הרכבת הקלה, מטרו, הארכת הרכבת הכבדה מראשונים למשה דיין, פרויקט מהיר לעיר, מסופי תחבורה ציבורית, חניון חנה וסע, סלילת שבילי אופנים ועוד.

ובכל זאת, צריך להודות, האירוע המשמעותי השנה הוא נגזרת מהקורונה וזה החוסן החברתי שלנו והערבות ההדדית. אומרים שברגעי משבר מתגלים האנשים הטובים ואני פגשתי הרבה כאלו בתקופה האחרונה. מתנדבים שמחלקים סלי מזון וארוחות מבושלות, מתנדבות שעטפו ניצולת שואה בשנותיה האחרונות, תושבים מוכשרים שביקשו לתרום מהידע והניסיון שלהם כדי לצבוע את שיערן של קשישות שחששו לצאת מביתם, מורים ותלמידים ששימחו את חבריהם בבידוד והרשימה עוד ארוכה. כמובן שהיינו שמחים לוותר על המשבר שניחת עלינו, אבל הוא גם חשף את פניהם היפות של תושבי העיר ועל כך אני מלא גאווה.

אני מאחל כמובן שנה של בריאות וחזרה לשגרה, שנה שבה נמשיך להיות שם למען האחר, זה שזקוק לנו, החלש, הבודד, הנתמך. שנה שבה נדע לקחת את הערכים הטובים מתקופת המשבר והסגר, את ההעדפה לשיחה חברית על פני הסמארטפון, קריאת הספרים, ההתרגשות מהדברים הקטנים של החיים, אהבת הארץ, נופיה ועושרה על פני יעדים שונים בחו"ל, התמדה בספורט וקיום אורח חיים בריא, שמירה על הסביבה ותרבות הדיון ועוד דבר אחד, שהסגר שעברנו וזה שלפנינו מחדדים יותר מכל- המשפחה שלנו. היא כור מחצבותינו, מקור הטעינה, בסיס האם שלנו, והמקום שתמיד יקבל אותנו, ללא תנאי. חג שמח לכל בית ישראל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר