צילום: Maglara / shutterstock.com

השנה שהייתה: "המציאות מחייבת אותנו לערבות הדדית"

אריק שולמן, הרב שלמה לוי ואלי מור נפרדים מתש"ף

פורסם בתאריך: 20.9.20 11:58

לקראת בואה של השנה החדשה, האנשים המשפיעים בעיר מספרים ל"השקמה ראשון לציון" איך עברה עליהם השנה שהייתה תחת משבר הקורונה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אריק שולמן, הבעלים של חברת ייעוץ אסטרטגי: "קושי הוא חלק מהתהליך בדרך להצלחה"

היום, לאחר קריירה של 27 שנים כבעלים של ברים, בתי ‏קפה ומסעדות מובילות, 27 שנים של רכבת הרים של הצלחות מטורפות  וכישלון כואב אחד. אני כבר מעל שנתיים בעלים של "שולמן אסטרטגיה" – חברת ייעוץ אסטרטגי המתמחה בעולם האירוח והמסעדנות.‏

המסר שהייתי רוצה להעביר בתקופת הקורונה שהיא ללא ספק תקופה קשה ומאתגרת והוא נטו מהניסיון האישי שלי עם משברים, הוא שחשוב לזכור שימי סגריר מתחלפים בימים בהירים וקושי הוא חלק מהתהליך בדרך להצלחה.

בהסתכלות לאחור על השנה המטלטלת שכולנו עוברים, אני מאמין שארבעת המרכיבים שיכולים להעמיד עסק בפרונט בתקופה הנוכחית הם:

צברו אוהדים לא לקוחות: כל בעל עסק חייב להיות ממוקד בלהפוך את הלקוחות שלו לאוהדים. אוהדים לא עוזבים את הקבוצה שלהם גם בתקופות קשות.

תגרמו להם להרגיש: הלקוחות שלכם לא יזכרו מה שתגידו להם או מה שתעשו עבורם, אבל לעולם לא ישכחו את מה שתגרמו להם להרגיש.

בידול: תמצאו את הסיפור הייחודי של העסק שלכם, חשוב להבין, בידול זה ממש לא ההבדל ביניכם לבין המתחרים אלא הערך המוסף שהלקוח מקבל כשהוא צורך את המוצר שלכם.

אסטרטגיה: הגורם המשפיע ביותר על ההצלחה, לעבוד מתוכנן, להגדיר חזון, לגזור מטרות, להציב יעדים ולכבוש אותם. לשנה הבאה אני מאחל לכולנו אושר, בריאות והרבה עשייה.

אריק שולמן צילום: שני נחמיאס

 

אלי מור, מומחה ברפואה סינית: "למדנו כמה הביחד חשוב והבידוד מדכא"

אני בעל קליניקה פרטית בראשון לציון ואני מטפל בכיר בדיקור בכללית רפואה משלימה. בתקופת הקורונה, בשיחות עם מטופלים שלי, הבנו את המשמעות של להתמודד עם עצמינו. בעקבות הסגר והבידוד, רבות המחשבות שעולות וטראומות צפות למעלה ומכניסות רבים מאיתנו למערבולת נפשית לא פשוטה.

בזכות הטיפולים, הבנו שיש צד נוסף לתקופה זו אשר בא ללמד אותנו כמה דברים. למדנו מהי משפחה גרעינית אמיתית וכמה חשוב לתת לה זמן והרבה. למדנו איך לקבל אחד את השני כמו שהוא ולכבד את המרחב האישי של כל אחד. הבנו שאנחנו אנשים חמים ואוהבים שצריכים את הקירבה. וכמובן, הבנו כמה הביחד חשוב והבידוד מדכא.

אני מאחל לעצמי ולסובבים אותי לשנה החדשה, שלא נשכח את מה שלמדנו. שתהיה לנו שנה טובה יותר מקודמתה ופחות טובה מהבאה אחריה.

הרב שלמה לוי, רב ישיבת ההסדר בעיר: "הקורונה מעוררת בנו צורך לחשיבה והתבוננות מחודשת על חיינו הפרטיים והציבוריים"

מסיכה על פניי אבל פורים מאחורינו, גם הסגר הראשון וליל הסדר. יצאנו מהסגר ולא היה בסדר כי התחיל הגל השני. והנה אנו לקראת ראש השנה וחגי תשרי והסגר השני בדרך. חלק מהתגוננות מהחיידק הלא נראה, הנלחם בנו בצורה מיוחדת ומופלאה, מעורר בנו צורך לחשיבה והתבוננות מחודשת על חיינו הפרטיים והציבוריים.

הוראות במאבק בקורונה, מחייבות אותנו לסגר והפסקת שגרת החיים. המציאות מחייבת אותנו לערבות הדדית, לצאת מגבולות של צורכי ה'אני' והתבונן על הכלל. הבידוד מאפשר לנו לחזק את האריגה והשזירה המשפחתית, יש צורך לרענן אותם ולחדש ולחזקם. ההיענות לצורכי הילדים, לקשיים ולמצוקות אשר פוקדים אותם מחד, ומאידך לראות את הטוב השופע מהם את הטבעיות, השמחה והנורמליות.

כשם שאנו דואגים למזון החומרי של בני הבית והמשפחה, כך אנו צריכים לחזק את הארג המשפחתי, בצד הרגשי-נפשי תזונה מלאה ברגש, ערכים, בשמחה וטוב לבב. כאשר אנו סועדים את סעודת השבת, מתלווה לסעודה גם ערכים של משפחתיות ואכפתיות, כאשר אמא מכינה את סעודת השבת וארוחות היום יום, היא מכניסה בתוך המאכלים את האנרגיה הרוחנית שלה, חום ואהבה שנמצאים תדיר בלב האמא שלנו.

זמנים קשים פוקדים את עם ישראל ואת העולם כולו, ואנו צריכים לקיים בעצמנו את הפסוק מדברי הנביא ישעיהו "לך עמי, בוא בחדריך וסגר דלתיך בעדך". ההתכנסות בבית הכנסיות והמדרשות גם היא בהתכנסות ובצמצום לפי ההנחיות, דבר מקשה מאד על רוח העם והמתפללים.

נישא תפילה לאבינו שבשמים ונבקש בלב שלם, "פרוש עלינו סוכת שלומך", וישמע שוועתנו ויקבל תפילותינו לרחמים ולרצון, ואך טוב וחסד ירדפונו כל הימים, ובמהרה יחיש את שלמות גאולתנו במהרה בימנו, לשנה טובה ומבורכת.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר