נער שנפצע בפעילות תנועת נוער יקבל פיצוי של 300 אלף שקל

חניך לשעבר בתנועת נוער בראשון לציון קיבל פיצוי לאחר ששבר את ידו במהלך פעילות, וסובל כיום מנכות צמיחה בשיעור של 10 אחוזים

פורסם בתאריך: 14.9.20 11:35

נער מראשון לציון, שהיה חניך בתנועת נוער, קיבל פיצוי כספי בסך של כ-300,000 שקל מתנועת הנוער בגין פציעה שארעה במהלך פעולה שנערכה במסגרתה. התביעה הוגשה לבית משפט השלום בהרצליה כנגד תנועת הנוער.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


האירוע התרחש לפני כשנתיים בתנועת נוער בראשון לציון. במסגרת הפעולה, שנערכה בשעות החשיכה ובמקום שאינו מואר, התבקש הנער על ידי המדריך לרוץ עם חבריו ולמצוא "הכי מהר שאפשר" את הרמזים והתשובות שפיזר המדריך בשטח השבט. השטח הינו חולי, רעוע ומשובש מלא בסדקים ובבורות.

הנער החל לרוץ בשטח השבט, נתקל בבור, מעד ונפל על קורקינט שהושלך בשטח הפעילות. לאחר התאונה, הילד פונה על ידי הוריו למוקד החירום של קופת החולים, ומשם הובהל בדחיפות לבית החולים ובו גובסה ידו לאחר שהתברר שהוא סובל משבר בשורש כף יד שמאל.

לאחר התאונה, הוציאה תנועת הנוער הנחיה מפורשת כי אין להגיע יותר לפעולה עם אופניים, קורקינט, סקייטבורדים וכדומה.

מומחה רפואי, שבדק את הילד בחלוף כשנה ממועד התאונה, קבע בחוות דעת מטעמו כי השבר שנגרם לילד בתאונה התאחה תוך היווצרות הפרעת צמיחה, עיוות שצפוי להחמיר עם הזמן, וקבע כי הנער סובל מנכות צמיחה בשיעור של 10 אחוז.

מכתב התביעה עולה כי תנועת הנוער לא הקפידה להשגיח על החניכים ולהזהיר אותם מפני ריצה בשטח חשוך המלא בבורות וסדקים, ולא הזהירה מפני הקורקינט שהיה מושלך בשטח הפעילות. תנועת הנוער ניסתה בתחילה להתנער מאחריות, אך לאחר שבית המשפט הבהיר את עמדתו, התקבלה בין הצדדים פשרה לפיה התנועה תשלם לנער פיצוי בסך של 310,000 שקל.

באת כוחו של הילד, עו"ד ענת אשכנזי המומחית בתביעות של נזיקין וביטוח, אומרת כי "לתנועת הנוער יש חובת זהירות מושגית וקונקרטית כלפי החניכים הקטינים בתנועה, וזו דומה לחובות שהוטלו על בתי ספר כלפי תלמידיהם שהושוו לחובתו של הורה כלפי ילדו. חובה זו מתגברת בשל היות החניכים קטינים, שנדרשת הקפדה מיוחדת לגביהם ומשתנועת הנוער מפרה חובת זהירות והקטין נפצע, עומדת לקטין  הזכות לקבל פיצוי כספי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר