צילום: Mark Umbrella / shutterstock.com

בשקט בשקט: אולמות מקיימים אירועים המוניים בניגוד לתקנות הקורונה

"התו הסגול לא קיים כאן ויש הרבה יותר מ-50 איש", מספרת מלצרית באחד מאולמות האירועים בראשון לציון

פורסם בתאריך: 2.9.20 08:50

"אנחנו עובדים עם צוות של ארבעה מלצרים על בין שמונה לשבע שולחנות, כאשר בכל שולחן יש 12 אנשים. אנחנו עובדים עם מסכות, כי כולנו מפחדים להידבק בקורונה, אבל אנשים רוקדים, מתקהלים ברחבת הריקודים. הם אומנם נכנסים עם מסכות אבל מורידים אותן כי הם אוכלים ומדברים ורוקדים. התו הסגול לא קיים כאן". כך מספרת בת 18 מראשון לציון, שעובדת כמלצרית באחד אולמות האירועים בראשון לציון.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפני כחודשיים אישרה הממשלה שורה של הגבלות במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה, בהן סגירת אולמות. קבינט הקורונה צפוי לאשר במסגרת התקנות החדשות את פתיחתם של אולמות האירועים ביישובים ירוקים וצהובים, בתפוסה של עד 100 אנשים. אבל בינתיים בלא מעט אולמות ממשיכים לקיים אירועים בניגוד לחוק, ומוכנים לספוג קנס של 5,000 שקל על הפרת תקנות הקורונה.

כיום, לפי ההנחיות של התו הסגול אם אולם האירועים קיבל היתר של מסעדה, מותר לו לפתוח עם 20 איש בפנים ו-30 איש מחוץ לאולם, אסורה קבלת פנים ואסור לרקוד. מרבית בעלי האולמות מעדיפים שקיים אירועים תחת הנחיות אלה, בטענתה כי אירוע ל-50 איש אינו ריווחי. אחרים לוקחים את הסיכון ומקיימים אירועים בניגוד לתקנות ולא על פי התו הסגול.

לפי הנתונים של החברה לביטחון ראשון לציון, שאוכפת את התו הסגול, מתחילת התפרצות הקורונה נרשמו שישה דו"חות לבעלי אולמות שפעלו בניגוד לתו הסגול. בשבוע שעבר הגיעה המשטרה לאכוף את התקנות באחד מאולמות האירועים שבמערב העיר בראשון לציון. בעל המקום קיבל אזהרה לפני סגירה.

"אני עובדת כבר חודש וחצי באולם אירועים בעיר", מספרת המלצרית הצעירה,  "אני ממתינה לגיוס ומשלבת בין שתי עבודות, יש לי עוד חברים שעובדים באולמות קטנים, להם יש בין שניים לשלושה אירועים בשבוע, ורובם לא לפי התו הסגול. אנשים סוגרים אירועים, בר מצוות, ימי הולדת, ובכל אירוע יש יותר מ-50 אנשים באולם. האירועים קיימים ומתקיימים".

אחד מבעלי האולמות אומר בכאב ל"השקמה ראשון לציון": "לא סופרים אותנו, בקרוב מאוד יהיה כאן מרד של כל בעלי האולמות, אי אפשר להמשיך ולשבת בשקט כשכולם חזרו למעגל העבודה ואותנו השאירו בחוץ".

סגן ראש העירייה ומחזיק תיק הביטחון מקסים בביצקי, מסר: "אני מבין את הקשיים הכלכליים של בעלי האולמות, אבל בריאות הציבור באה לפני הכל. אנחנו לא ניתן לסכן את הציבור בהמשך ההדבקה. אני מזהיר מכאן ואומר שפתית המקומות בניגוד לתו הסגול יגררו קנסות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר