צו סגירה לבריכה: המציל לא ידע כיצד משתמשים בציוד חירום

אני חותם על צו סגירה בידיים רועדות. עם זאת לא נוכל להשלים עם סיכון כה מוחשי", הסביר ד"ר אפי משה, שמשמש כמחזיק תיק רישוי וקידום עסקים

פורסם בתאריך: 1.9.20 12:00

המשנה לראש העירייה, ד"ר אפי משה, שמשמש כמחזיק תיק רישוי וקידום עסקים הוציא אתמול (שני) צו סגירה לבריכת גו אקטיב. זאת, לאחר שנערך שימוע בעקבות שתי ביקורות, בהן נבדקה ההיערכות והמוכנות של שירותי ההצלה בבריכה ובסביבתה.

"לצערי בביקורת התגלו ליקויים חמורים ומסכני חיים בתוך בשטח הבריכה על אף שהביקורת תואמה מראש עם מנהלת המקום שנתבקשה להיערך", כך אומר משה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הבריכה ממוקמת בקריית הלאום בעיר בתוך חדר הכושר בחניון שסמוך לבית המשפט. "בדו"ח הביקורת צוין שהמציל ששהה בשטח היה לבוש כך שכלל לא היה מוכן לקפיצה למים במקרה חירום", אומר משה, "בנוסף, נמצא שהמציל ששהה במקום בעת הביקורת לא ידע היכן נמצא ציוד ההחייאה והעזרה הראשונה, למקרים של טביעה, התקף לב או כל אירוע חמור אחר".

לדבריו של משה המצילים לא ידעו להשיב במהלך הביקורת לשאלות מהו הלחץ האטמוספרי בבלון החמצן או היכן נמצא מפוח ההנשמה. כמו כן, נמצא כי המציל לא ידע את מקומו ואת אופן תפעולו של הציוד מציל החיים.

ד"ר משה מספר כי למרות שחומרת הליקויים הועברה למנהלת המקום, הלקחים לא הופקו, שכן בביקורת חוזרת שנערכה לאחר מספר ימים נמצאו ליקויים דומים.

"ליבי ליבי עם העסקים ומתקני הספורט בתקופה קשה זו", אומר משה, "אני חותם על צו סגירה בידיים רועדות. עם זאת לא נוכל להשלים עם סיכון כה מוחשי של ביטחון הציבור ועם חשש להפקרה ממשית של חיי אדם. חובתי הציבורית והמוסרית כאחד היא לדאוג לשלום התושבים ולחייהם וכך פעלתי".

דר אפי משה הודיע למנהלת הבריכה כי צו הסגירה יישאר בתוקף עד לביקורת חוזרת. "אם יתברר בביקורת קרובה שתיערך שוב במקום שהליקויים תוקנו, נשקול בחיוב את ביטול הצו והשבת הפעילות במקום", אמר משה.

מרשת "גו אקטיב" נמסר בתגובה: ״בגו אקטיב קריית הלאום מקפידים לפעול על פי החוק.למדנו את הממצאים, טיפלנו בהם מידית וכעת אנו ממתינים לאישור פתיחה מחדש מטעם העירייה. הבריכה במועדון שירתה נאמנה, במשך שנים, את תושבי העיר ואנו נמשיך לעשות זאת גם בשנים הבאות״.

אפי משה. צילום: יח"צ

אפי משה. צילום: יח"צ

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר