שרה לוי ושלושה מילדיה. קרדיט דקלה אסרף
שרה לוי ושלושה מילדיה. קרדיט דקלה אסרף

זיכרונות מרמת אליהו: התושבת הותיקה שחגגה יום הולדת 100

במסגרת ההתחדשות העירונית ברמת אליהו: ספר זיכרונות של ותיקות השכונה

פורסם בתאריך: 30.8.20 15:32

מינהלת פינוי בינוי רמת אליהו משיקה בימים אלה פרויקט חדש: "בנות גיל הזהב", שיכלול סיפורים מנקודת מבטן של תושבות השכונה הוותיקות. הסיפורים יתארו את העלייה לארץ ישראל, הגעתן לשכונה, על החיים בה לאורך השנים ועל תחושותיהן בנוגע לפרויקט ההתחדשות העירונית.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בימים בהם מתקדמת התוכנית להתחדשות עירונית בשכונת רמת אליהו וימים ספורים לפני תחילת העבודות בשטח, יזמה מנהלת קשרי קהילה של מינהלת פינוי בינוי רמת אליהו, דקלה אסרף, פרויקט תיעוד זיכרונותיהם של ותיקות השכונה.

במסגרת הפרויקט יופק ספר "בנות גיל הזהב" שייתעד את  סיפוריהן האישיים של ותיקות השכונה החל מעלייתן לארץ ועד היום. כמו כן, הפרויקט יכלול צילומים של השכונה לאורך כל תקופת התהליך וראיונות עם תושבי השכונה המספרים עליו מנקודת מבטם.

בתחילת אוגוסט התקיים המפגש הראשון של מיזם "בנות גיל הזהב" שזכה להיענות רבה וסופרו בו סיפוריהן האישיים של הנשים, הכוללים עשרות שנות מגורים בשכונה ומציגים את פני השכונה לאורך ההיסטוריה. במפגש סיפרה אסרף לנשים על תוכנית ההתחדשות העירונית והציגה בפניהן את זכויות התושבים בפרויקט, וזכויות בני הגיל השלישי בפרט. בשל ההיענות הרבה נקבע מפגש נוסף ל-7 בספטמבר, במתנ"ס רמת אליהו ובהמשך ייקבעו מפגשים נוספים.

בין הסיפורים המרגשים שעלו במסגרת פרויקט התיעוד, הוא סיפורה של תושבת השכונה שרה נתן, שחגגה בשבת האחרונה את יום הולדתה ה-100. שרה מתגוררת ברמת אליהו באותו הבית במשך 82 שנה, שם הקימה משפחה, הביאה לעולם 12 ילדים וזכתה לשבעה נינים וחימש אחד.

שרה ספרה סיפורים מתקופות שונות בשכונה, ביניהם כיצד בתקופת המנדט הבריטי היה לה סליק של נשק בחצר ביתה ובעת ביקור של החיילים הבריטים בתושייתה כיסתה אותו בבד ואמרה להם שמדובר בתינוק וכך ניצלה.

היא גם סיפרה על התנאים הקשים ששררו ברמת אליהו בתקופת האימהות הצעירה שלה ועל כך שהייתה תקופה בה במשך 40 יום לא היו מים כלל. נושא נוסף שעלה הוא חמש העליות שהגיעו לשכונת רמת אליהו, כל עלייה ממוצא אחר וכיצד כל משפחה נהגה להוציא בכל יום שבת פלטה עם מאכלים שהכינה עבור כל אחת מהעדות. לרחוב שלמה המלך נוספה המילה נתן כאות הערכה לבעלה של שרה.

"המיזם נוצר מתוך הרצון שלנו במינהלת להעמיק את הקשר עם הקהילה ויחד עם זאת לתעד את התהליך אותו עוברת השכונה לכל אורכו, בין היתר מנקודת מבטם של התושבים עצמם", אומרת דקלה אסרף, "המפגש הראשון היה מרתק. הנשים, אשר עלו ארצה מארצות שונות, שמחו לשתף אותנו בחוויותיהן האישיות והמרגשות מהחיים בשכונה ובשינויים שעברה לאורך השנים".

דודו מנצור, ראש מינהלת פינוי בינוי רמת אליהו, הוסיף: "התפקיד שלנו במנהלת מעבר לקידום הפרויקט ברמה המעשית הוא גם לסייע לתושבים, להציג בפניהם את זכויותיהם ללוות אותם לאורך כל הדרך ולהכינם למעבר לביתם החדש. אנו מזמינים את כל התושבים לפנות אלינו בכל שאלה או בקשה ונשמח לסייע."


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר