בית עלמין
צילום: עומר וידר

נבדקת אפשרות: חלקה מיוחדת להורים שכולים וליקירי העיר בבית העלמין

קצב הנפטרים בראשון לציון גבוה: 1,500 בשנה. כעת נבדקת אפשרות להרחיב את בית הקברות

פורסם בתאריך: 27.8.20 17:00

האם בית העלמין בגני אסתר עתיד להתרחב? השבוע נפגש ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, עם הנהלת חברת קדישא בבית העלמין בגני אסתר. במהלך הפגישה נממנציגי חברה קדישא כי קצב הנפטרים בראשון לציון גבוה ועומד על כ-1,500 בשנה.

בעקבות הנתונים נבדקת האפשרות להפוך את שטח הכורכר, בסמוך לבית העלמין לחלקת קבורה נוספת. כמו כן, נבדקת אפשרות להקים חלקה מיוחדת להורים שכולים, בצמוד לחלקה הצבאית בבית העלמין וכן להקצות שטח לקבורה אזרחית. בחברה קדישא טוענים כי משנת 2105 ועד היום הושקעו 120 מיליון שקל לטובת בניית קברים, רכישת קרקע ואחזקה.

"קיים שיתוף פעולה טוב עם חברה קדישא בעיר ואני שמח על כך. בסופו של דבר כולנו רוצים דבר אחד – כמה שיותר טוב עבור התושבים".

בסיור השתתפו גם מהנדס העירייה קיריל קוזיול, מנהל אגף הנכסים בעירייה גלעד אברהמי, אדריכלית העיר שרון שפר, נציג המשרד לשירותי דת צחי חמדני, אדריכל בית העלמין טוביה שגיב, יו"ר ההנהלה בחברה קדישא ראשון לציון יעקב רייכר וחברי ההנהלה ניסים אלקסלסי, הרב מרדכי אנגלמן ומנכ"ל החברה ישראל הורוביץ.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


האדריכל טוביה שגיב הסביר על אופי הבנייה וצורת הקבורה שאומנם מתבצעת במבנה בעל שלושה מפלסים, אך ציין כי מדובר במבנה פתוח ונגיש, לרבות מעבר מרווח בין הקברים. האדריכל הציג את הקבורה בכוכים וסיפר על כך שהציבור פתוח יותר לשיטה מאשר בעבר.

האדריכל הוסיף כי יש צורך בחיזוקה של גבעת המייסדים, בה טמונים מייסדי העיר עוד מ-1884. על פי התכנון, הגבעה אמורה לעבור חיזוק מתחתיה, על ידי חפירת מנהרה, ובה ליצור גם חלקת קבורה ליקירי העיר. צחי חמדני, נציג המשרד לשירותי דת, אמר כי הוא ער לצורך המיידי שבתוספת קרקע לקבורה ואמר שהוא מוכן לסייע ככל שיידרש לקיצור התהליכים, שלוקחים ממילא מספר שנים.

"ראינו בית עלמין יפה, עם חשיבה תכנונית נכונה, שמתאימה לעידן שלנו היום", אמר קינסטליך, "ראינו את החשיבה הירוקה והיה מעניין. זה פתח אותנו לחשוב על איך אנחנו נראה את בית העלמין שיוקם בעתיד בדרום מערב העיר. כל הכבוד וישר כוח על העבודה היפה, קיים היום שיתוף פעולה טוב מול חברה קדישא ראשון לציון ואני שמח על כך. בסופו של דבר כולנו רוצים דבר אחד – כמה שיותר טוב עבור התושבים".

יעקב רייכר אמר: "הצגנו את ההתפתחות העצומה שעשינו בשנה וחצי האחרונות, כמו מתן פתרונות הקבורה חדשים והצורך העז להמשך פיתוח, כך שנעמוד בצורה מכובדת וראויה בקצב הקבורה בשנים הבאות".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר