צילום: עמק איילון אהוד תייר

חניון "חנה וסע" בראשון לציון: 550 מקומות חניה ושאטלים למרכז

במטרה להפחית בפקקים ובעומסי התנועה, יפעלו בראשון לציון 50 אוטובוסים חשמליים. כל הפרטים:

פורסם בתאריך: 18.8.20 16:40

בשורה לנהגים: משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון החלו בהקמת חניון "חנה וסע" חדש בראשון לציון. החניון צפוי לכלול מאות מקומות חניה ואוטובוסים חשמליים, שיפעלו כשאטלים בין ראשון לציון לתל אביב, ויאפשרו לתושבים להגיע מהר יותר למקומות התעסוקה ולמטרופולין.

החניון, שימוקם בצמוד לסופרלנד, צפוי להיפתח בעוד כשנה, בקיץ 2021. על פי התוכנית הוא יכלול 550 מקומות חניה לרכבים פרטיים ו-50 מקומות חניה לאוטובוסים חשמליים. האוטובוסים ייסעו בשני מסלולים: שאטלים חינמיים ישירים לתל אביב בתדירות גבוהה ובתוך ראשון לציון, במסגרת פרויקט מהיר לעיר ונסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית . עלותו של הפרויקט מוערכת ב-35 מיליון שקל.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


החניון הוא החלק מפרויקט "הנתיבים המהירים" שמקימה נתיבי איילון, במטרה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית על פני נסיעה ברכבים פרטיים ובכך להפחית את עומסי התנועה והפקקים. הפרויקט כולו כולל הקמה של כ-75 ק"מ של נתיבים מהירים במרכז הארץ, לאורך נתיבי איילון, כביש 5 וכביש החוף. מדובר בנתיב שיתווסף לנתיבי נסיעה קיימים כיום.

הנסיעה תהיה בשאטלים מתקדמים, מהירים, נוחים וללא עלות שיצאו בתדירות גבוהה החל מ-06:00 בבוקר ועד 23:00 בלילה. הפרויקט, בכללותו כולל סלילת הנתיבים והקמת החניונים, צפוי להסתיים בשנת 2025.

שרת התחבורה, מירי רגב, מסרה: "הפרויקט 'חנה וסע' החדש מהווה בשורה גדולה לתושבי ראשון לציון, ויתרום להפחתת הפקקים וזיהום האוויר ויאפשר להגדיל משמעותית את השימוש באוטובוסים חשמליים וירוקים במטרופולין. ברכות לחברת נתיבי איילון על קידום לוחות הזמנים של הפרויקט".

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, הוסיף: "אנו גאים להוביל ולקדם כל פתרון בנוגע לתחבורה ציבורית בעיר הרביעית בגודלה בישראל, בטח כאשר מדובר על פתרון שהוא גם סביבתי וירוק. תוספת של 50 אוטובוסים חשמליים שישמשו את תושבי העיר והסביבה מהווה בשורה של ממש ברמה המקומית והלאומית ויסייע לעידוד המעבר לתחבורה ציבורית".

איתמר בן מאיר, מנכ"ל נתיבי איילון ציין כי "מדובר בבשורה חשובה במעבר לתחבורה ציבורית ברת קיימא, וזאת מפני שכמות האוטובוסים החשמליים הפועלים כיום בכל הארץ עומדת על כ- 80 אוטובוסים לערך, וכעת מספרם יגדל משמעותית".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיקי

    הגיע הזמן !!!
    האם יש כבר מסלולים מתוכננים שאפשר לשזוף בהם את העיניים !?

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר