מכה לבעלי העסקים: רוצים לקבל את הטבת הקורונה? הסדירו את חובות הארנונה

על פי תקנות משרד הפנים מתן הפטור לשלושה חודשים או ההנחה הכוללת, מותנים בהסדרת החובות. מנתוני העירייה עולה כי 2,200 עסקים טרם הסדירו את חובותיהם, אלא שידי הרשויות המקומיות כבולות

פורסם בתאריך: 18.8.20 10:41

בעקבות משבר הקורונה הצטברו חובות ארנונה כבדים מצד העסקים הקטנים בראשון לציון. זאת, לאחר שבהתאם להנחיית משרד הפנים ניתן פטור של שלושה חודשים במהלך הגל הראשון, שבו העסקים הושבתו מפעילות. לטובת המהלך הקצתה המדינה תקציב בגובה 2.8 מיליארד שקל לרשויות המקומיות, על אובדן הכנסה זו של המגזר העיסקי עצמאי שניזוק.

אולם מתברר כי עוד לפני הקורונה עסקים רבים לא הסדירו את תשלום הארנונה, וכעת בעירייה פועלים להסדרת החובות, ומזהירים כי בעלי עסקים שלא יסדירו את החוב לא יוכלו ליהנות מהפטור או מההנחה, כפי שנקבעו על ידי משרד הפנים. על פי נתוני העירייה ישנם כ-2,200 עסקים שטרם הסדירו את חובותיהם. המשמעות תהיה ביטול הפטור והוספת התשלומים על חודשים אלו לחוב הקיים. במינהל הכספים בראשון לציון פונים בימים אלו לבעלי העסקים ומבקשים להסדיר את החובות, כדי שיוכלו לקבל גם את הפטור הנוסף לעסקים שאישרה הממשלה בכפוף לקריטריונים ולהנחיות שיפורסמו בהמשך.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


על פי התקנות משרד הפנים בעלי עסקים שצברו חובות אינם יוכלו לקבל את ההטבות, כאשר ישנם לא מעט עסקים שצברו חובות בשנים האחרונות. אחד מהם, בעל מספרה מראשון לציון, אמר ל"השקמה": "עכשיו באים ומתחשבנים איתנו, בשעה הכי קשה, אחרי שחודשיים היינו סגורים וקהל הלקוחות ירד ב-50 אחוז? זו בושה למדינה, עד שכבר נותנים משהו גם אותו מתנים, חנקו אותנו עד מוות".

ראש מינהל כספים, קרן ברק, מסבירה: "אנחנו מאוד אמפתיים למצבם של בעלי העסקים בתקופה מורכבת זו, אך הדבר אינו בידנו, מדובר בתקנות של משרד הפנים המחייבות את העירייה, אין פה שיקול דעת של העירייה".

ברק מוסיפה כי בעירייה פועלת בכל הדרכים האפשרויות כדי להימנע מהליכי אכיפה. "אנחנו שולחים שתי התראות, מסרון, לאלו שמספר הנייד שלהם ברשומות והמוקד העירוני יחל בשיחות טלפון לבעלי העסקים להקדים ולהסדיר את חובותיהם", היא אומרת, "הפטור שמעניק משרד הפנים הוא זכות שמקלה משמעותית בהוצאות העסק, חבל לפספס אותו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר