המפכ"ל לשעבר משה קראדי: "מוטרד מההתבטאויות סביב ראש הממשלה אבל צריך לשמור גם על המפגינים"

משה קראדי, שסירב להצטרף לפוליטיקה המקומית בראשון לציון, מביט בדאגה על האווירה האלימה ששוטפת את ישראל

פורסם בתאריך: 17.8.20 16:35

13 שנה אחרי שנפרד ממדי המשטרה, משה קראדי, מביט מודאג על רף האלימות שעלה ברחובות. "אנשים מרשים לעצמם להפוך את האלימות לדרך חיים", אומר מי ששימש בתפקיד מפכ"ל המשטרה של משטרת ישראל בין השנים 2007-2004.

קראדי, בן ה-60, שמתגורר בראשון לציון יותר מ-22 שנה, משמש בימים אלה כיו"ר חברת דלק ישראל, יועץ בענייני ביטחון ופיננסים, מנכ"ל חברת פי גלילות וחבר דירקטוריון במספר חברות. בשלוש מערכות בחירות מקומיות ביקשו ממנו להצטרף, אבל הוא העדיף לוותר ולהישאר בעסקים הפרטיים.

השיחה עם "השקמה ראשון לציון" כשבוע לאחר רצח יאשיהו בלום, צעיר בן 22, שנדקר בטיילת ראשון לציון. "לצערי, מדובר באירוע שהתרחש במקרה בטיילת ויכול היה להתרחש בכל עיר ומקום", אומר קראדי, "מדובר בקלות דעת של אנשים שבהיסטוריה שאני מכיר התרחשה יותר מפעם אחת, רצח על כלום. הרצח הזה מצביע על תופעה של אובדן ההרתעה. אנשים מרשים לעצמם להפוך את האלימות לדרך חיים, זה יכול להיות בחניה, מגרש כדורגל ועוד. פשוט רצח ללא סיבה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אווירת האלימות גם סביב ההפגנות והטענות מימין ומשמאל מטרידות גם הן את קראדי. "אני מאוד מוטרד גם מההתבטאויות סביב בנימין נתניהו, צריך להבין שראש ממשלה הוא גם סמל שלטון, ולצערי חווינו בעברנו רצח ראש ממשלה, לכן צריך כל הסתה כזו לגנות ולטפל בה ביסודיות. מנגד, צריך לזכור שאנו מדינה דמוקרטית ומותר להפגין, וגם על המפגינים צריך לשמור".

סגן ראש העירייה, מקסים בביצקי, טען שצריך להגביר את האכיפה בחוף הים בסופי שבוע, עם יס"מניקים ומג"בניקים.

"זה לא יעזור אם יביאו מג"בניקים או יס"מניקים בחוף, זה לא יפתור את הבעיה בחברה הישראלית שהאלימות הפכה לדרך חיים. המנהיגים מתבטאים באלימות מעל בימת הכנסת אז זה משליך כלפי מטה. המרחק בין אלימות פיזית למילולית הוא דק, נוסיף את השימוש באלכוהול שהוא רעה חולה ומנת סם שמבטלת את רמת השיפוט שלך, כל פעולה פיזית אלימה קצרה מאוד והנה עוד צעיר איבד את חייו בטרגדיה על כלום".

"לכן פתרון היס"מניקים הוא לא פתרון שורשי. האלימות נמצאת בכל מקום, האם נביא את היס"מ לבני זוג שרבים בבית? אחר כך נביא את היס"מ לבתי הספר כי גם שם יש אלימות, במגרשי הכדורגל, כביש ועוד. אי אפשר שהיס"מניקים יהיו בכל מקום. הבעיה היא שורשית".

לדברי קראדי הטיפול בבעיה היא בכל שרשרת אכיפת החוק, החל מהמשטרה, דרך הפרקליטות ועד בתי המשפט. זאת, לצד השחיקה בסמכות המורים וההורים. "בעבר המנהל והמורה היו דמות סמכותית, היום זה כבר לא קיים, ואת התוצאה של כך, לצערי, אנו רואים בתחנות המשטרה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אתיפז

    קראדי יקר!!!
    זאת גם ההרגשה שלי , האם לא יקום יגאל עמיר חדש….השנאה סביבו מטרידה גם את הלא מוטרדים.
    ואין מקום לאנשים כאלו בבלפור.
    הפגנות החופש ביטוי ולא ביזוי!!!
    בוגרת משפטים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר