האם התושבים יצליחו לעצור את הבנייה על החוף?

נמשך המאבק נגד תוכניות הבנייה שאושרו לפני 30 שנה: "הן לא תואמות את מציאות כיום. זה יחנוק את העיר"

פורסם בתאריך: 9.8.20 18:45

כבר מספר חודשים שתושבים רבים נאבקים נגד תוכנית הבנייה על חוף הים של ראשון לציון, הכוללת מלון, בתי אבות ומרכזים מסחריים במרחק של 110 מטר מקו החוף. כעת לאחר הפגנות המחאה פנו התושבים לקבוצת "מגמה ירוקה" שתסייע להם.

"זו פגיעה לדורות לכלל האזרחים לא רק לתושבי העיר והשכונה, כולם צריכים להתאחד נגד התוכנית הזאת", אומרת טובה חן, אחת הפעילות והמתנגדות לבנייה בחוף הים בראשון לציון. "לא כל המפגינים הם תושבי השכונות ליד הים, אנשים מבינים לאט שזה קשור לכלל הציבור".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לטענתה של חן, מדובר ברצועת חוף, הקטנה בארץ אשר נמצאת בשטחה של רשות עירונית, המשתרעת על פחות מ-900 מטר. הפגיעה העתידית ברצועת החוף היא אקולוגית, ובנוסף צפוי עומס תנועה בכבישים.

"מדובר במגרשים שנמכרו ונחתמו בשנת 1990, לפני שלושה עשורים", אומרת חן, "אז בעצם אושרה הבנייה ועכשיו, שלושים שנה אחרי מתחילים לבנות, רק שזה לא תואם את השטח כיום. האם זה לא שקוף לכל בר דעת שמה שנחתם לפני 30 שנה לא רלוונטי מבחינת התוכניות? מישהו ידע שראשון לציון תהפוך להיות העיר הרביעית בגודלה? העומס שתיצור הבנייה זה דבר בלתי יתואר".

חן מוסיפה כי פרט לבתי האבות ייבנו גם מספר גם מרכזים מסחרים בקומה התחתונה של המבנים. היזמים כבר החלו לפרסם את כמות האנשים שעתידים לפקוד את המקום. "המרכז המסחרי כבר החל לפרסם את החנויות למכירה ונכתב שם שהצפי הוא שבעה מיליון מבקרים בשנה, שזה אומר 20 אלף מבקרים ביום בממוצע, וזה רק אחד מהמרכזים המסחרים, לפי העירייה ייבנו מספר כאלה".

חן גם מסבירה כי כבר היום השכונות הסמוכות לים סובלות מעומסים ופקקים כבדים, וכי כבר היום כוחות הביטחון וההצלה מתקשים להגיע בשעת חירום. "כבר עכשיו יש בעיית עומס, מה יקרה לאחר סיום הפרויקט? פנינו לחברי כנסת, קבוצת 'מגמה ירוקה' עוזרת לנו, ויש עוד הפגנות רבות בדרך. לא נסכים לבנייה המטורפת הזו", היא מסכמת.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "הוסבר כבר מספר פעמים שידי העירייה כבולות. מדובר בשטח פרטי עם תוכנית שאושרה בוועדה המחוזית בתחילת שנות ה-90, לפני חוק החופים. הגוף היחיד שיכול לסייע במקרה זה הוא בית המשפט".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר