משבר הקורונה: "הרחוב היה מלא ועכשיו כולם רוצים לחסל את הסחורה ולסגור"

בעלי החנויות ברחוב רוטשילד והרצל בראשון לציון, מתקשים לשרוד: "מעולם לא היו ימים כאלה"

פורסם בתאריך: 31.7.20 09:52

רחובות המרכזיים כמו רוטשילד והרצל בעיר, היו במשך שנים הרחובות המבוקשים על ידי סוחרים ובעלי עסקים. הביקוש לחנויות להשכרה במקום היה גבוה, על אף המחירים הגבוהים. כולם רצו להיות ברחובות שהיו ידועים כשוקקי חיים ועם כוח קנייה גדול. אלא שעם השנים התחרות הפכה קשה. כוח הקנייה הלך ונשחק, הרשתות הגדולות הגיעו לעיר, הקניונים פרחו.

למרות הקשיים עסקים רבים המשיכו לפעול ברחובות המרכזיים בעיר. אלא שבחודשים האחרונים, עם פרוץ הקורונה, רבים מהם מתקשים לשרוד וחלקם אף קרסו לחלוטין. "אין חתונות, אין מסיבות ואין טיולים. אנשים לא קונים כלום רק מה שצריך. המכירות ירדו אצלי ב-90 אחוז", כך מספר בעל חנות הבגדים "צ'אנס". הוא בן ה-75, שנמצא ברחוב רוטשילד כבר יותר מ-40 שנה.

"אני לא יודע איך אנשים שמשלמים שכירות, איך אנשים עוד יכולים לשרוד בתקופה הזו?", הוא ממשיך, "כאן כל הזמן פותחים וסוגרים חנויות, כל אחד מנסה את מזלו. אבל בתקופה האחרונה יש הרבה חנויות להשכרה. הרבה סוגרים. אף פעם זה לא היה כאן ככה. אין כמעט עבודה. לא היו ימים כאלה מעולם. פעם הייתי מחזיק עוד שני מוכרים. היום גם אני מיותר".

בעל חנות התיקים "ארנק ראשון" שנמצאת ברחוב הרצל יותר מ-20 שנה, מרגיש מקרוב המשבר הכלכלי. "המכירות ירדו אצלי ב-70 אחוז", הוא אומר, "אנשים פשוט לא קונים.
"המצב לא טוב. יש לי גם חנות אינטרנטית, וגם לשם אנשים לא נכנסים וקונים. יש כאן לידי ברחוב חמש חנויות להשכרה, כבר הרבה זמן, אבל אף אחד לא משכיר".

ניסים חלבי, בעל עסק להמרת כספים ברחוב הרצל מתמודד גם הוא עם הקושי. "כל בעלי הצ'יינג' נפגעו מאוד קשה", הוא אומר, "אנשים לא טסים ואין תיירות, לכן ירדנו בעבודה בצורה דרסטית. הקושי הוא עצום. אני לא יודע כמה זמן ייקח לנו להתאושש מהמכה הזאת. רחוב הרצל שהיה הרחוב הומה אדם, ואילו עכשיו כולם רוצים לחסל את הסחורה ולסגור".

גם ברחוב רוטשילד ספגו בעלי העסקים מכה כלכלית קשה. החנות לבגדי גברים "מאצ'ו" פועלת ברחוב רוטשילד כבר 25 שנה. "אין אירועים", מספר בעל המקום, "אולמות סגורים, מסיבות סיום לא היו ואנחנו יושבים כאן בלי עבודה. השעה עכשיו שתיים בצהריים ועדיין אף אחד לא נכנס".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


המשנה לראש העירייה מחזיק תיק העסקים, ד"ר אפי משה, מכיר את המצוקה מקרוב: "הרצל ורוטשילד הם הרחובות הוותיקים בעיר וגם פני העיר", הוא אומר, "אנחנו ברישוי עסקים החלטנו לא לבצע ביקורות של הוצאת מתקנים וסחורה החוצה, אלא אם זה מפריע לעגלות נכים ותינוקות. אנחנו מקלים. בנוסף, שוחחתי עם ראש העירייה וביקשתי ממנו לפנות לחברה לביטחון ולבקש להימנע מדוחות וקנסות ולהסתפק באזהרות".

ד"ר משה מוסיף כי ביקש גם לעצור את ההליכים המשפטים נגד עסקים ללא רישיון עסק, ולהימנע מלתת להם קנס. "לצד כל אלה, יש לנו תוכנית חדשה שנוצרה בשיתוף עם מעוף כדי לעזור לעסקים, הכוללת ליווי וסיוע בכל התחומים".

כוח הקנייה הולך וקטן


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. תושב

    ממשלה לא מתנהלת בצורה חכמה .
    לחץ כללי ומתח על השרדות תהרוג אנשים, ולא הקורונה

  2. אלקבץ

    רחוב הרצל ורוטשילד גם לפני הקורונה היו מלא חנויות להשכרה

  3. ציון

    לחסל את הרחוב ולשפץ את החנויות מהיסוד.
    הרחוב ניראה כמו עזה.מדרכות מגעילות ולא נקיות.

  4. מוטי

    הזדמנות לכל האנשים לנצל את ההזדמנות ולקנות דברים במחירים מופחתים

  5. ראשלצי צעיר

    בלי קשר לקורונה כל פעם פותחים פיצריה מעפנה או קיוסק נוסף בעיר והם לרוב נסגרים די מהר.
    פעם היינו עיר היין עכשיו זאת עיר הפיצוציות.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר