עיריית ראשון לציון

המשנה לראש העירייה: "קיים חשש שהמדידות לצורך חיובי ארנונה אינן חוקיות"

ד"ר אפי משה, המשמש כמחזיק תיק רישוי עסקים, טוען לניגוד עניינים במדידות. העירייה בתגובה: "מציעים לחבר המועצה ללמוד את הנושאים בטרם הוא מבקר אותם"

פורסם בתאריך: 15.6.20 18:47

המשנה לראש עיריית ראשון לציון המשמש גם כמחזיק תיק רישוי עסקים, ד"ר אפי משה, טוען כי קיים חשש סביר שמדידות הנכסים לשם חיובי ארנונה אינן חוקיות. ד"ר משה אף פנה לראש העירייה, רז קינסטליך, בנושא.

לטענת ד"ר משה, החברה שאותה מפעילה העירייה זה שנים והמבצעת מדידות נכסים לשם התאמת חיובי הארנונה, פועלת לכאורה תחת ניגוד עניינים. זאת, בעקבות סעיף בחוזה בין העירייה לבין החברה, שבו נכתב כי את שכר הטרחה מקבלת חברת המדידות מהעירייה, בין היתר גם על בסיס הצלחה. עוד אומר ד"ר משה כי בעקבות הדברים, הורה קינסטליך ליועץ המשפטי בעירייה לבצע בדיקה מקיפה בנושא.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


ד"ר משה מציין כי החל להתעמק בנושא, בעקבות פניות רבות מצד בעלי עסקים בעיר. "הם פנו אליי כמחזיק תיק רישוי וקידום עסקים, והתלוננו על כך שחויבו בגין מדידה מחדש של הנכס במאות אלפי שקלים וזאת חרף טענתם לפיה מעולם לא שונה גודל הנכס", מספר ד"ר משה.

"פניתי לראש העירייה וטענתי בפניו כי לא ייתכן שעשרות בעלי עסקים יפנו אליי בדיוק עם אותה טענה לפיה מעולם לא הוסיפו ולו מטר אחד לעסק או למפעל שבבעלותם ולמרות זאת, עקב מדידה מחודשת, קיבלו לשלם תוספות ארנונה משמעותיות. עקב כך רבים מהעסקים החליטו לעזוב את העיר לטובת ערים אחרות", הוא מוסיף.

עוד טוען ד"ר משה כי משהו באופן התנהלותה של החברה, היה נראה לו לכאורה לא תקין, ובעצה אחת עם ראש העירייה הוחלט לבדוק את הדברים לעומק.

לדבריו, לאחר שעיין בהסכם עליו חתמה העירייה עם החברה, עוד מתקופתו של ראש העיר הקודם, התברר לו שאת שכר הטרחה מקבלת חברת המדידות מהעירייה, בין היתר גם על בסיס הצלחה.

אפי משה. צילום: יח"צ

אפי משה. צילום: יח"צ

"לשמחתי, דבריי לא נפלו על אוזניים ערלות. נהפוך הוא, ראש העירייה התייחס לדבריי ברצינות ובכובד ראש ובפגישתנו האחרונה אף הורה על קיום פגישה דחופה בנושא בהשתתפות היועמ"ש לעירייה", מסכם ד"ר משה, "לכן אני מציע לסיים לאלתר את ההתקשרות עם חברת המדידות או לחילופין לשנות את ההסכם עמה לתשלום על בסיס מדידה בפועל בלבד, ובשום פנים ואופן לא על בסיס אחוזים מהגבייה".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "אנו מציעים לחבר המועצה ללמוד את הנושאים בטרם הוא מבקר אותם מעל דפי העיתון. בדיקה פשוטה מול הגזברות הייתה מבהירה לו כי המדידות עוברות בקרה של אגף השומה. נציין עוד כי לחברת בינה אין כל נגיעה או מעורבות בהליכי הגבייה המתבצעים אך ורק על ידי העירייה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה

    מדדו לי את העובי של הבטון בבריכה…..
    עד כמה אפשר לטרטר את האזרחים????

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר