הפגנה בישיבת מועצת העיר ראשון לציון
הפגנה בישיבת מועצת העיר ראשון לציון

סערת ה-G5 הגיעה גם למועצת העיר בראשון לציון

הפעילים הפגינו וחברי המועצה נדרשו להשיב בנושא שכל כך מעורר מחלוקת

פורסם בתאריך: 11.6.20 13:54

הוויכוח סביב טכנולוגיית ה-G5 הגיע לישיבת מועצת העיר ראשון לציון שהתקיימה השבוע.

מחוץ לאולם הישיבה הפגינו מתנגדי הטכנולוגיה, בהם ניתאי זגורי, שאמר ל"השקמה ראשון לציון": "מדובר במחטף הבריאותי הגדול והארוך ביותר בהיסטוריה מאז הסיגריות. משרד הבריאות מתבסס על הסטנדרט האוניברסלי, שעליו רוב מדינות העולם מבססות את התקנות שלהן שהוא בכלל בוצע בשנות ה-90 על ידי מהנדסים ולא כלל אפילו לא איש רפואי אחד. שלא נדבר על זה שרק בדקו את האפקט התרמי ולא את ההשפעה הביולוגית על התא".

ההפגנה התקיימה בעקבות שאילתה שהגיש בנושא חבר המועצה אייל מושיוב. "קראתי כי טכנולוגיה זו יש בה חשש והיא מסוכנת לאדם בשל האנטנות והמשדרים הפולטים קרינה בעוצמה גבוה", אמר מושיוב, וביקש לדעת האם בראשון לציון מותקנת טכנולוגיה זו והאם ישנן תוכניות עתידיות לכך.

חברת המועצה, קרן דנה, המחזיקה את תיק איכות הסביבה השיבה כי "תשתית האנטנות דור חמש היא תשתית לאומית וכי הקמתה בסמכות משרד התקשורת והיא עתידה להתחיל בשנת 2021. אנטנות דור חמישי הן אנטנות סלולריות שנדרשות בהיתרים כמו האנטנות הקיימות היום. רמות החשיפה לקרינה בלתי מייננת מעוגנות בתקנים מחמירים בהתאם לחוק הקרינה, מפוקחות ע"י המשרד להגנת הסביבה והמידע לגבי כל אנטנה נגיש לציבור באתר המשרד להגנת הסביבה. בישיבה שהתקיימה בהשתתפות הנהלת העירייה ומשרד התקשורת הוצגו ההיבטים המקצועיים לעניין חשיפה לקרינה על ידי ראש אגף קרינה במשרד להגנת הסביבה", אמרה דנה, "ההיבטים הטכניים להקמת התשתית הוצגו ע"י משרד התקשורת. כאמור, התשתית עתידה לקום בשנה הבאה בתיאום ובהיתר המשרד להגנת הסביבה".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


יפעת מאירוביץ' יפת, חברת מועצת העיר ויועצת סביבתית במקצועה, חלקה על דעתה של דנה  ואמרה כי הנושא של הקרינה הוא בעל פוטנציאל השפעה משמעותי על הבריאות. "לדעתי, רב הנסתר על הגלוי בכל הקשור להשפעות. בעיניי קרינה ממערכת החשמל היא מסוכנת הרבה יותר מקרינה סלולרית. עם זאת, אני חושבת שאין להסתפק בהצהרות של חברות הסלולר או משרדי הממשלה. מדובר בנושא שקשור לכלל הרשויות במדינה, ולכן אני חושבת שיש ליזום דיון בנושא בוועדת הפנים ואיכות הסביבה בכנסת תוך שימוש בכוח של מרכז השלטון המקומי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. איזה אנשים הזויים

    מפחדים ממשהו שבכלל לא קיים בארץ
    אבל מסכות מנגיף קורונה שמסתובב פה עכשיו, זה לא…

  2. דן ישי

    היפא זגן ראש העיר אבי חיים בושה וחרפה לך אני מבקש ממך בו לבקר בפרק הזכרון לא נישאר דשה ..עם בשביל זה אחלפנו ראש עיר .יכול להיות מגיע לנו אונש .בחרנו ראש עיר ילד אני רוצה להאמין שזה פעם האחרונה שאנחנו עושים תעות שבחרנו אחלפנו ראש עיר .רק לא ילד ואנשים שנבחר לפחות שיש להם מילה .בעזרת השם אני מתפלל שיעבור מהר

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שמי תמרה ליברמן , ראשון לציון היא העיר בה גדלתי ובה אימי גרה עד היום . כאחת שקראה חומר רב על הנושא , כולל מחקרים שנעשו במסגרת ה 5g appeal ,ראיתי לנכון לבוא ולתמוך בניתאי ובחבר המועצה אייל מושיוב , שהעלה את הנושא לדיון . כולי תקווה שראש העיר יוכיח את זיקתו לנושא ההגנה על בריאות התושבים בתור אדם שבא ממפלגת הירוקים . האמירה שלו לגבי המחויבות של העירייה להישמע להוראות הכלליות של משרד התקשורת – אינה עונה על הדאגה העצומה שיש לי , שכן לקרינה זו יש אפקט עצום ורחב על כל החיים מסביב . הקרינה הזו פוגעת בכל יצור חי , והתוצאות העגומות תהיינה כבדות ביותר . מוות ומחלות רבות וקשות . אני מצפה מראש העיר שיעמיד את בריאות התושבים במקום הכי גבוה , כפי שראוי שיהיה . אי אפשר ולא נכון לסמוך על המוסדות לשמור על הבריאות . האינטרס הגבוה שם מנוגד לאינטרס הבריאות . לצערינו אנחנו רואים זאת בכל המשרדים … ויש ניתוק בין המציאות למקבלי ההחלטות . תודה לכל האנשים שמחויבים למטרה המקודשת של שמירת הבריאות של כולנו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר