צילום: נועם אלקריב

ראשון לציון במקום השני במדד הערים הידידותיות לקהילה הגאה

לעומת השכנות, חולון ובת ים, ראשון לציון מובילה ביחסה אל הקהילה הלהט"בית במדד העירוני הגאה

פורסם בתאריך: 7.6.20 13:58

עיריית ראשון לציון במקום השני בישראל ביחס ללהט"בים בארץ, אחרי עיריית תל אביב-יפו שממוקמת במקום הראשון. כך עולה מהמדד העירוני הגאה שהגישה היום האגודה למען הלהט"ב לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין. במטרה לחזק את שיתוף הפעולה מול הרשויות המקומיות.

לעומת ראשון לציון, חולון השכנה ניצבת במקום ה-17, לפני אשקלון ואחרי הרצליה ואילו בת ים נמצאת במקום ה-27 מתוך 29 הרשויות שנבדקו, לפני פרדס חנה-כרכור ונהריה.

הנשיא ריבלין אמר בפגישה שערך עם ראשי הרשויות המובילים במדד: "השלטון המקומי בישראל הוא מקור גדול לאופטימיות. ברשויות רבות מכהנות קואליציות הנשענות על שיתופי פעולה בין השבטים והמגזרים השונים המרכיבים את החברה הישראלית: חילונים לצד דתיים וחרדים, יהודים לצד ערבים".

ריבלין הוסיף כי "ראשי הרשויות הנמצאים כאן איתנו, מציינים שני הישגים עיקריים: ההישג הראשון הוא הציון הגבוה שקיבלו במדד העירוני הגאה, המעיד על עשייתם המשמעותית לטובת שיפור רווחת תושביהם מקרב קהילת הלהט"ב. ההישג השני, והחשוב לא פחות – הוא שעשייה זו נעשתה במסגרת קואליציונית רחבה. לעתים תוך הסכמה שבשתיקה, לעתים תוך פשרה עמוקה – ודווקא זהו ההישג הכביר. פשרות והסכמות – הן הדרך היחידה בה חברה בעלת שסעים עמוקים ומחלוקות תהומיות תוכל לשמור על לכידותה הפנימית".

בעקבות המדד, מסר ראש העירייה, רז קינסטליך: "אנחנו גאים להיות עיר שוויונית ופלורליסטית המקבלת את כולם. תושבי ראשון לציון מאז ומעולם היו סובלניים, מכילים ומקבלים את האחר. כך אנחנו גם מחנכים את הילדים שלנו במערכת החינוך, ולשמחתי הדבר בא לידי ביטוי במדד".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


המדד שהוגש בפתח חודש הגאווה, בדק בצורה את יחסן של ערים ורשויות המקומיות ישראל ביחסן לקהילה ההלהט"בית, וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת. 29 ערים ורשויות מקומיות נמדדו על סמך עשרות שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתית, נראות וביטחון ותרבות.

במסגרת המדד, נבדק האם העירייה ביצעה התאמה בטפסים העירוניים השונים עבור משפחות להט"ביות, האם קיים מענה טיפולי והאם עירייה תמכה או סירבה לתמוך באירוע הגאווה.

נמצא כי ראשון לציון יזמה עשרות אירועי גאווה, פעילויות תרבות והסברה לעובדי העירייה. כמו כן, העירייה משתפת פעולה באופן מלא עם הקהילה הגאה בעיר, מפעילה שירותי רווחה, מענים ייחודים לקהילה והכשרות לצוותי חינוך והרווחה בנושאי להט"ב. בנוסף, בשנה האחרונה יזמו בעירייה סדרת אירועי תרבות לקהילה ואת פורום המשפחות הגאות, בוצעה התאמה בטפסים העירוניים השונים עבור קהילת הלהט"ב ומשפחות גאות, הוענק מימון עירוני לאירוע הגאווה בעיר וקיימת קבוצה פעילה של ארגון הנוער הגאה בתמיכת  העירייה. כמו כן, העירייה תלתה את דגל הגאווה במרחבים הציבוריים בעיר.

על פי הנתונים, כ-20 ערים ורשויות מקומיות קיימו הכשרות לצוותי חינוך בנושאי להט"ב. בכ-16 ערים יש עו"ס פעיל שאחראי על נושא הלהט"ב. כ-17 עיריות תקצבו את אירוע הגאווה וכ-20 עיריות תלו את דגל הגאווה במרחבים הציבוריים.

רז קינסטליך והנשיא ראובן (רובי) ריבלין

חברת המועצה, אילנית הרוש, המחזיקה בתיק קהילת הלהט"ב, הוסיפה: "זהו הישג ענק ומלא גאווה לראשון לציון, אנחנו נותנים את המענה המירבי לקהילה ולכן זה לא מפתיע בכלל. אני מכירה מקרוב את פעילי הקהילה העירונית שעובדים איתי בשיתוף פעולה צמוד ומוקירה את פעילותו של רכז נוער וקהילה. ההישג הזה הוא של כולנו יחד".

סמנכ"לית האגודה למען הלהט"ב, רוני אוסטרר, מסרה: "כל עיר צריכה לתת ביטוי לאופי התושבים והתושבים שנמצאים במרחב העירוני שלה ואנחנו שמחים לראות את העשייה הנרחבת לטובת חברי וחברות הקהילה בערים השונות. תוצאות המדד שמוכיחות את כוחה הארצי של הקהילה הגאה בישראל, הן פרי יצירתן של התארגנויות גאות בכל הארץ שאנו מלווים בשיתוף פעולה מקיף עם העיריות והרשויות המקומיות. בעידן שבו להט"בים מכל רחבי הארץ עדיין חווים להט"בופוביה, שנאה ואפליה רק בשל נטייתם המינית וזהותם המגדרית, עלינו לוודא שאור הגאווה והסובלנות יגיע לכל מקום ולכל מגזר. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה ההדוק עם הערים והרשויות המקומיות שקידמו את צרכי הקהילה הגאה ומודיעים שנמשיך להשמיע את קולנו בכל מקום בגאווה עד לשוויון זכויות מלא".

עוד באותו הנושא:

חודש הגאווה נפתח בראשון לציון: סרטונים ודגלים ברחובות במקום מצעד

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר