מנכ"ל החברה לביטחון: "ככול שננקוט ביד חזקה נוכל למנוע סבב שני של הדבקה"

אחרי עשרות דוחות וקנסות מאז תחילת משבר הקורונה, בחברה לביטחון מתכוננים להמשך אכיפה לצד החזרה לשגרה, גם בתוך העסקים שייפתחו

פורסם בתאריך: 30.4.20 11:12

"יש לנו אפס סובלנות ואנחנו משתמשים בכל האמצעים העומדים לרשותנו לאכיפה ולמניעת הדבקות של נגיף הקורונה", כך אומר ל"השקמה ראשון לציון" מוטי נחמני, מנכ"ל החברה לביטחון וסדר ציבורי בראשון לציון.

נחמני, שמשמש בתפקיד המנכ"ל כבר יותר מעשור, מרוצה מהישגי החברה לביטחון בזמן משבר הקורונה. "כשהתחיל משבר הקורונה נפגשתי עם ראש עירייה רז קינסטליך, מנכ"ל העירייה דודי גיל ומחזיק תיק הביטחון מקסים בביצקי, כדי להבין כיצד להתמודד עם הנושא. המשימה שהוטלה עליי היא מניעת הדבקה במרחב הציבורי. כדי לעמוד במטרה, חברתי למשטרה ואנחנו עובדים בתיאום עם ניידות משותפות. אחד הדברים ששמנו במרכז הם מקומות ציבוריים שיכולה להיות בהם הדבקה, כמו גנים ציבורים, מתקני שעשועים ומתקני ספורט. סגרנו את המקומות האלה והגברנו את הפיקוח גם באמצעות המצלמות של המוקד העירוני, ערכנו סיורים והפעלנו רחפנים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מאז תחילת המשבר חילקה החברה לביטחון עשרות דו"חות על הפרת צו בריאות העם. "במקרים שנתקלנו בהפרות אלה היו אנשים שהגיעו מחוץ לראשון לציון", מספר נחמני, "80 אחוז מהדוחות שרשמנו היו לתושבי חוץ, כמו 25 הנערים ערכו מסיבה במתחם נקיק בערב יום השואה. הם לא תושבי ראשון. אני חושב שבכך הבאנו לצמצום ההדבקה. אנחנו רואים את זה במספרים. אין עלייה במספר הנדבקים בעיר וזה הרבה בזכות ההתנהגות של תושבי העיר שנשמעו להוראות".

יחד עם זאת, גם נחמני ער לכך שבאחרונה רבים פחות מקפידים על ההנחיות ועל ההגבלות שהטיל משרד הבריאות. "זה קורה בראשון לציון ובכל הארץ מכיוון שהציבור לא מבין את הוראות משרד הבריאות, שקובע הנחיות, מבטל אותן ואז קובע הנחיות חדשות. הציבור מבולבל ולצערי יש כך השלכות. אבל יחד עם המשטרה אנחנו מפעילים יותר מ-20 ניידות, שבאמצעותן אנחנו יכולים לאכוף את ההגבלות".

כעת עם מתן ההקלות והחזרה ההדרגתית לשגרה עם נחמני נערך. "אנחנו מתכוננים ליום שאחרי הסגר", הוא אומר, "הכנו רשימה של כל העסקים בראשון לציון שיכולים לחזור לפעילות, וחילקנו את העיר בין הניידות ל-12 גזרות, כל ניידת אחראית על אכיפת ההנחיות באזור מסוים, כולל בתי העסק.  הרי לכל עסק נקבעו כללים אחרים שעליהם חייבים להקפיד. כמובן שקודם תהיה הסברה לבעלי העסקים כדי להגיע לשיתוף פעולה, אנחנו לא רוצים לחזור אחורה, יש לנו כלים לעשות אכיפה, וההתרעה היא מאוד חשובה. ככול שננקוט ביד חזקה נוכל למנוע סבב שני של הדבקה. ניתן דגש לנושא המיגון האישי. בעל עסק שלא יקפיד על מסיכה יספוג קנס של 500 שקל ואדם פרטי – 200 שקל".

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר