בית העלמין הצבאי ממרום הרחפן ביום הזיכרון תש"ף. צילום: החברה לשמירה וביטחון

יום הזיכרון: רחפנים מעל בית העלמין וצוותי הצלה קוראים קדיש

המשפחות השכולות הקפידו על ההנחיות ונמנעו מלבקר בבית העלמין בראשון לציון. אח שכול להגיע למקום: "אתמול הגיעו מאות מתושבי השכונה ועמדו מתחת לבית שלי כדי שלא אהיה לבד"

פורסם בתאריך: 28.4.20 14:09

הבוקר (שלישי), בשעה 11:00, נשמעה צפירת דומיה בת שתי דקות בכל רחבי הארץ. לאחר מכן נפתחו הטקסים הרשמיים ברחבי הארץ, כאשר השנה נערכו באופן שונה בעקבות משבר הקורונה. כמו כן, נאסרה מאתמול הכניסה אל בתי העלמין הצבאיים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אכיפת איסור הכניסה אל תוך בתי העלמין הצבאיים נשמר. לפי שעה, כאשר במהלך היום תנועת המבקרים בבית העלמין בראשון לציון הייתה איטית, ולא הייתה התקהלות. מלבד הנוכחות המשטרתית, החברה לביטחון הטיסה מעל שטח בית העלמין רחפנם על מנת לוודא שאין התקהלות המונית.

אתמול בשעה 16:00 נסגרו בתי העלמין בהוראת הממשלה, כחלק מצו בריאות העם להתמודדות עם משבר הקורונה. הבוקר נותרו בתי העלמין סגורים וכניסת משפחות שכולות אליהם נאסרה.

ההחלטה לסגור את בתי העלמין ביום הזיכרון חצתה את המשפחות השכולות בין אלה אשר בלית ברירה ומתוקף הנסיבות הביעו תמיכה בה, לבין אלה אשר ראו בה פגיעה קשה בהן, כאשר אף נשמעו קולות אשר הצהירו כי חרף האיסור יעלו אל בתי העלמין.

אלעד לב רן ששכל את אחיו גל לפני 22 שנים, החליט בכל זאת להגיע אל בית העלמין בזמן הצפירה. "הגעתי לבית העלמין כדי להיות עם אחי גל ז"ל בצפירה. לא יכולתי לחשוב שלא אהיה כאן, גם אם הייתי צריך לטפס על גדרות, דבר שלשמחתי לא קרה", אמר אלעד ל"השקמה ראשון לציון".

הוא הוסיף כי "לא נכנסתי עם השוטרים לדיון, השער היה פתוח ונכנסתי, יום הזיכרון הזה קשה מתמיד, היו פה עשרות בודדים שהגיעו שביום זיכרון רגיל יש אלפים, ההורים שלי בשל גילם בחרו לא להגיע, אבל הלב שלי לא יכול היה להשאיר אותו לבד. אתמול בערב במהלך הצפירה הגיעו מאות מתושבי השכונה ועמדו מתחת לבית שלי כדי שלא אהיה לבד, זאת היתה מחווה מרגשת. הייתה כאן נוכחות של הצבא שהביאו פרחים וחילקו מים".

בתוך כך, מתנדבי סניף ראשון לציון של ארגון איחוד הצלה, הגיעו מספר דקות טרם הצפירה אל בית העלמין הצבאי של העיר על מנת לתת כבוד לנופלים.

המתנדבים קראו פרקי תהילים, קדיש ואת תפילת "אל מלא רחמים" ליד מספר קברים בהם התקבלה בקשה על ידי המשפחות. בנוסף, הדליקו המתנדבים נרות זיכרון.

שלומי בן עמי, ראש סניף ראשון לציון בארגון מסר: "היום הינו יום קשה מנשוא, יום בו אנו זוכרים ומוקירים את חיילנו אשר נפלו בקרב על הגנת המולדת וכן את נפגעי פעולות האיבה.

היום מילאנו את בקשתם של מספר משפחות שכולות אשר ביקשו את עזרתו באמירת קדיש על קבר בן/בת משפחתם אותו לא יכלו לפקוד עקב מגפת הקורונה."

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ניסן לב-רן

    תודה רבה והרבה כבוד לעוסקים במלאכת הקודש הזו ולאלעד הבן שלי שהתעקש והשתתף בטקס לצד קברו של אחיו וייצג אותנו בכבוד!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר