יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה
יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה

ראשון לציון מתייחדת עם זכר בניה ובנותיה: כל האירועים והטקסים

השנה יתקיים האירוע "במותם ציוו" שמשודר בערוץ 13, ללא נוכחות קהל, לאחר שצולם מראש בהיכל התרבות ראשון לציון

פורסם בתאריך: 27.4.20 18:15

ראשון לציון מתייחדת עם זכר הנופלים במערכות ישראל ובפעולות איבה עם טקסים. בעיר שאיבדה 600 בנים ובנות, מציינים את יום הזיכרון בשורה של טקסים ואירועים שיתקיימו השנה ללא קהל, בעקבות ההגבלות במסגרת המאבק בהתפשטות הקורונה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


 

כבר אתמול (ראשון), יצאו תלמידי מקיף י"א למשפחות השכולות, והעניקו להן נר זיכרון ופרח. מדובר ביוזמה המתקיימת מדי שנה בשיתוף והובלת בית יד לבנים.

הערב יפתחו אירועי יום הזיכרון, כאשר בשעה 18:00 יורדו הדגלים יורדו לחצי התורן בטקס שיתקיים בבית יד לבנים ויועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של האתר העירוני ללא קהל. לאחר מכן, בשעה 19:50, יתקיים טקס זיכרון עירוני מרכזי לחללי מערכות ישראל, בסימן "לחיות עם הילד שאיננו". הטקס יועבר בשידור חי בדף הפייסבוק של העירייה.

בשעה 21:00 יתקיים האירוע "במותם ציוו" שמשודר כל שנה בערוץ 13, השנה בעקבות התפשטות נגיף הקורונה צולם האירוע מראש בהיכל התרבות ראשון לציון. באירוע ישתתפו מירי מסיקה, שלומי שבת יובל דיין, עברי לידר, אסתר רדא, נסרין קדרי וליאור נרקיס. את הטקס תנחה הילה קורח.

מחר יתקיימו טקסי יום הזיכרון לנפגעי פעולות האיבה בין השעות 10:30-11:30  במתכונת מצומצמת בשש אנדרטאות בעיר, עם הנחת זרים רשמיים ייצוגיים בשם הנהלת העיר, בית יד לבנים והמשפחות השכולות.

הטקסים יתקיימו ברחבת האנדרטה בגן הבנים (התותח), רחבת אנדרטת שיכוני המזרח,   רחבת האנדרטה ברמת אליהו, רחבת האנדרטה בשכונת נחלת יהודה, רחבת האנדרטה בגן השקמה ואנדרטאת אחד עשרה ברחוב גן יבנה – פינת חלץ.

יום שלישי (28 באפריל) יתקיים טקס זיכרון לנפגעי פעולות האיבה על ידי אגף נוער וצעירים במינהל קהילה. הטקס זה ישודר בדף הפייסבוק בשעה 13:00.

ראש העירייה, רז קינטסליך, מסר: "את טקסי ימי הזיכרון המרכזיים נקיים בדיוק כפי שהתכוונו. אולי ללא נוכחות פיזית של משתתפים, אבל ליבנו ותחושתנו יהיו עם המשפחות השכולות. זה הייחוד והיופי שיש לנו בישראל, כולנו ערבים זה לזה ותומכים אחד בשני, גם ואולי דווקא, בעתות משבר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר