תחנת מעויין שורק המתוכנת להיבנות בפרויקט. הדמיה: אגף הביצוע של רכבת ישראל ו-New age media

הוגבר קצב עבודות הנחת מסילת הרכבת ראשון לציון-מודיעין

בעקבות הפסקת תנועת הרכבות: בימים האחרונים האיצה רכבת ישראל את קצב העבודות לסלילת המסילה שתיצור חיבור ישיר בין ראשון לציון לבין מודיעין וירושלים

פורסם בתאריך: 27.4.20 10:31

רכבת ישראל האיצה בימים האחרונים את קצב העבודות להקמת מסילת הרכבת החדשה מראשון לציון אל מודיעין, הנסללת בימים אלו בתוואי כביש 431. הגברת קצב העבודות מתאפשרת בזכות הפסקת תנועת הרכבת בשבועות האחרונים בעקבות משבר הקורונה. על פי לוח הזמנים המשוער הצפי לפתיחתו של הקו הוא לשנת 2026, אך יחד עם זאת, ייתכן כי התגברות קצב העבודות תביא לקיצור בלוחות הזמנים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


פרוייקט מסילת 431 כולל הנחה של מסילת רכבת חשמלית כפולה על פני 30 קילומטרים אשר תחבר בין ראשון לציון, מודיעין וירושלים, זאת ללא מעבר דרך תל אביב. בנוסף, המסילה החדשה תיצור חיבור רכבתי של תחנת הרכבת "משה דיין" שבמערב בעיר עם תחנת הרכבת "הראשונים" שנמצאת במזרח, זאת בין היתר באמצעות שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים מתחת לכביש 20 וגשר באורך של 3.5 קילומטר אשר יהיה הארוך ביותר בארץ. בין שתי תחנות אלו תיבנה תחנה נוספת ושלישית שתשרת את העיר, באזור התעשייה מעוין שורק. תחנה חדשה נוספת צפויה להבנות בסמך לרמלה.

גשר הרכבת הארוך ביותר בישראל (3.5 ק"מ) בסמוך לתחנת ראשל"צ הראשונים. הדמיה: אגף הביצוע של רכבת ישראל ו-New age media

עם חניכת הקו, בשלב הראשון יופעלו שתי רכבות בשעה לכל כיוון, ובהמשך תגדל תדירות הרכבות לארבע רכבות בשעה, לכל כיוון. בכך יקוצר משמעותית זמן הנסיעה בין תחנת משה דיין בראשון לציון לבין מודיעין בכחצי שעה. כמו כן, יקוצר זמן הנסיעה בין תחנת משה דיין  בראשון לציון לבין תחנת יצחק נבון בירושלים בכ-45 דקות.

פרויקט מסילת ראשון לציון – מודיעין נבחן עוד בימי תוכנית החומש של רכבת ישראל שגובשה לפני כשני עשורים ומאז עברה מספר גלגולים. במקור אמור היה תוואי הרכבת בראשון לציון לצאת מן המנהרה שמתחת לכביש 20 אל תוך רצועה שהושארה עבור מעבר מסילה במקביל לשדרות יצחק רבין. בתוואי זה הייתה אמורה להבנות תחנה חדשה בסמוך למכללה למנהל.

תחנה נוספת הייתה אמורה לקום בסמוך לתחנה המרכזית. משם תוואי הרכבת היה אמור לעבור דרך מחלף גן רווה ומחלף עין הקורא עד אל תחנת הראשונים ולהתחבר אל כביש 431. אולם תוכנית זו נגנזה בסופו של דבר בעקבות התנגדותו העזה לתוואי זה העובר בתוך שכונות מגורים, של ראש העירייה לשעבר, דב צור. לאחר תכנונים מחודשים אושר לבסוף התוואי הנוכחי בשנת 2017.

בחודש ספטמבר 2019 בחרה רכבת ישראל בחברת אלקטרה תשתיות בע"מ לביצוע קטע המסילה הראשון מתוך עשרה מקטעים שייבנו במסגרת הפרוייקט. הקטע אותו מבצעת אלקטרה תשתיות בע"מ נאמד בכ-400 מיליון שקל, הוא הראשון מבין עשרה קטעים המרכיבים את פרויקט וכולל הנחת מסילות חדשות באורך 5.5 ק"מ, שני גשרי רכבת ומנהרה בראשון לציון.

המחלף הרכבתי במחלף עין הקורא. קרדיט אגף הביצוע של רכבת ישראל ו-New age media

פרויקט מסילת 431 יהווה את הצלע הדרומית בלולאה המסילתית המקיפה את גוש דן, הכוללת כמאה קילומטרים של מסילות, כאשר את הצלע הצפונית מרכיבה רכבת השרון, שנסללה בתוואי כביש 531 על ידי נתיבי ישראל. כמו כן, פתיחת המסילה תיצור חיבור גם עם מסילת ראשון לציון – בני דרום אשר תביא לקיצור משמעותי בזמן הנסיעה מיישובי מערב הנגב ומישור החוף הדרומי אל ירושלים, מודיעין ורמלה, זאת ללא צורך בהחלפת רכבות בתל אביב. מסילה זו צפויה בעתיד להזין רכבות בחשמל.

כאמור, כעת הואץ קצב העבודות על המסילה בעקבות השבתת תנועת הרכבת ברחבי הארץ, כך שלא מן הנמנע כי יחולו הקדמות של לוח הזמנים של סיום הפרוייקט המתוכנן לשנת 2026.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רפי

    בכייה לדורות שבוטל התוואי המקורי שהיה נגיש להרבה הרבה הרבה יותר תושבים מאשר התוואי החדש עם התחנה הלא נגישה בכלל באזור התעשייה.

  2. אייזיק

    אני לא יודע אם בכייה לדורות אבל ללא ספק מעשה חלמאי . אני גר בקרית ראשון ומבין שהיתה כאן הזדמנות פז לתחבורה יעילה , זריזה ומאוד נקיה שמקשרת שכונות מאוכלסות לכל מקום בגוש דן ומחוצה לו ללא הצורך ב"תיווכים" תחבורתיים מסורבלים כאלה ואחרים. חבל.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר