צילום: katjen / shutterstock.com

אתם החלטתם: לא יהיו זיקוקים בערב יום העצמאות בראשון לציון

לאחר שנערך סקר בין התושבים הוחלט לבטל את מופעי הזיקוקים, ולהשתמש בתקציב לרכישת מחשבים לילדים ממשפחות נזקקות

פורסם בתאריך: 23.4.20 14:19

גם ראשון לציון הצטרפה לערים שהחליטו לוותר על מופע הזיקוקים, בעקבות המשבר הכלכלי שהביאה התשפטות נגיף הקורונה. שלא כמו בערים אחרות, ראש עיריית ראשון לציון קיבל את ההחלטה באמצעות סקר תושבים שהתקיים ברשתות החברתיות. 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


סוגיית הזיקוקים בערב יום העצמאות הפכה לוויכוח היומי בכל רחבי הארץ. בצל וירוס הקורונה וההנחיות של הממשלה על סגר ביום העצמאות שדומה לסגר בפסח, הנחיות אשר יחלו בשעה 17:00 ביום הזיכרון ויסתיימו ביום העצמאות בשעה 20:00, תוגבל התנועה הבין עירונית ותתאפשר יציאה מהבתים רק לצורך הצטיידות במזון ותרופות. בבת ים הודיע ראש העירייה כי בשל המצב החליט לוותר על מופעי הזיקוקים ואילו בחולון הודיע ראש העירייה כי המופעים יתקיימו, שכן עלותם היא 80 אלף שקל מתוך תקציב של שני מיליון שקלים שיועדו ליום העצמאות.  

בראשון לציון החליט ראש העירייה רז קינסטליך לערוך סקר תושבים שפורסם ברשתות החברתיות על העדפות התושבים האם הפעלת זיקוקים בערב יום העצמאות. "יום העצמאות הוא אחד הימים השמחים והמאחדים במדינה", שואל קינסטליך את תושבי העיר, "בשל המצב אני שוקל לבטל את מופעי הזיקוקים ולהעביר את הכספים לטובת גורמי הרווחה, בעד או נגד?". 

12 שעות לאחר פתיחת הסקר הוחלט בעירייה להשתמש בתקציב הזיקוקים לרכישת מחשבים, ולהשאלתם למשפחות נזקקות בתקופה זו.

למעלה מ-11 אלף תושבים הצביעו בסקר, כאשר 85 אחוז הביעו התנגדות למופעי זיקוקים. כמו כן רבים הגיבו, ביניהם גם סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי, שאמר ל"השקמה ראשון לציון": "עמדתי היא שבימים אלו בהם שיעור המובטלים מעל 25 אחוז, כשעצמאים רבים נפגעו, עלינו לשנס מותניים להדק את החגורה ולהפנות תקציבים לסיוע לכל הנזקקים. נראה לי שמופע זיקוקים כרגע פחות חשוב גם לאור העובדה שרבים אינם יכולים לצאת לרחוב ולראות את  הזיקוקים".

גם חבר המועצה והמשנה לראש העיר אסף דעבול, התנגד והסביר כי "עדיף שכסף זה יתועל למשפחות חד הוריות ומשפחות נזקקות. בימים קשים אלו כאשר למשפחות רבות אין אוכל בבית, אין לי ספק שהציבור יוותר על הזיקוקים למענם", הוא אומר.

חבר המועצה מחזיק תיק הצעירים, איתי מתתיהו, הוסיף: "כולנו מבינים שהמציאות קשה בימי הקורונה, דבר שהביא מאות אלפי מובטלים ובעלי עסקים שקורסים. החובה שלנו כנציגי ציבור היא לתעל את כל המשאבים שלנו לאותם בעלי עסקים. גם ברשות המקומית שהתקציב שלה נפגע, זה לא הזמן לזיקוקים וחשוב שנדאג לאוכלוסיה. בשנה הבאה אפשר יהיה להחזיר את הזיקוקים, כי זה שמח ומאחד,. כרגע בהחלט – ראוי לוותר". 

ראש העיר רז קינסטליך, מסכם: "שמחתי לראות את ההיענות הרבה. השנה נוותר על זיקוקים ביום העצמאות. את כסף שייחסך נדאג להעביר לרווחה, לטובת סיוע למשפחות נזקקות ובנוסף – לרכישת מחשבים שיושאלו לטובת תלמידים לצורך הלימוד מרחוק. לאחר מכן, המחשבים האלה יחזרו לבתי הספר לטובת תלמידי העיר".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. אני

    איזה חארטה. זה הדבר היחידי שהילדים רצו לראות. עם טיפש. גן ככה חצי מהגרושות משקרות לביטוח לאומי ולא חסר להם כלום

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יפה אין צורך בכל הזיקוקים בימים אלו ..וכבר נאמר תדאגו לזקוקים לקשישים בכסף הזה…אבל אל תכניסו אותו חזרה לכיס הרשות…ואז לא עשיתם מאומה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תקציב הזיקוקים הוא רק חלק מהתקציב שלא ישתמשו בו ביום העצמאות כמו במות בידור, תשלום לאמנים ואבטחה. למה לא מציינים מה יעשה עם התקציב הזה שנחסך ביום העצמאות והוא תקציב הרבה הרבה יותר גדול מתקציב הזיקוקים?

  4. דו הדואג

    זה היה מלכתחילה תרגיל יח"צ מבית היוצר של העיריה מבי להזכיר פרסונות מחשב לכל ילד מתוקצב גם ככה כך ש"המשאל" היה בבחינת זרית חול בעיניים" העיריה וראש העיר והנהלת העיר הייתה יכלה לא להצהיר או לעשות משאל כזה או אחר פשוט יותר היה להעביר לעמותות הרווחה הנותנות מענה כל השנים ובוודאי כעת בימי הקורונה עלות הזיקוקים אפשר היה להעביר את התקציב הזה או לתקציב תמיכות עבור ענף רווחה או אחרת דרך תב"ר אך ככה זה שעושים כל שני וחמישי תרגילי יח"צ

  5. אירית

    גאה בעיר שלי! … בתושבים, במובילים ובראש העיר שלי החלטות ערכיות נדירות בעולמנו… שמחה ומתעודדת מהחלטה זו. יישר כוח!

  6. רוני

    ההחלטה ראויה, רק חבל שהסקר נערך רק ברשתות החברתיות, לא כולם נמצאים שם.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר