צרכנות שכונתית: תושבי נחלת יהודה עברו לרכישה קבוצתית מחקלאים

מיזם חדש בראשון לציון: "שלם וסע" - התושבים מזמינים ישירות ומהחקלאים. בינתיים, הספיקו תושבי שכונת נחלת לקנות פירות וירקות בסכום של 17 אלף שקל

פורסם בתאריך: 22.4.20 18:50

מיזם קהלתי חדש של תושבי שכונת נחלת יהודה בראשון לציון, יצא היום (רביעי) לפועל: "שלם וסע". המטרה: לסייע לחקלאים ובמקביל לספק לתושבים פירות וירקות במחירים מוזלים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מאחורי היוזמה עומדת הפעילה החברתית אירית שורס, שמספרת: "הגעתי במקרה לחקלאי מקדימה צורן, והוא סיפר לי שהוא מוכר  ארגזי תותים ב-35-40 שקל. המחיר היה אטרקטיבי אבל היה צורך בקבוצת רכישה ולא באדם פרטי".

היא החלה לגלגל את הרעיון בקבוצה השכונתית, וגילתה שישנה היענות גדולה ולתותים נוספו עוד פירות וירקות. "תושב בשכונה התנדב לעשות הזמנה מסודרת והיא הופצה בנחלת וגם יצאה לשכונות נוספות", אומרת שורס, "בתקופה הזו שהילדים בבית כולם יודעים שהדבר שצורכים הכי הרבה זה מזון, אז אנשים הזמינו כמויות וסך הקנייה שלנו מסתכמת בכ-17 אלף שקל. זה משתלם לנו כי המחירים זולים משמעותית מהסופרים באזור וזה משתלם גם לחקלאים שיכולים להתפרנס".

כעת הוחלט בשכונה שהחלוקה תעשה בשיטת "שלם וסע". "הרעיון הוא שאף אחד לא יצא מהרכב", מסבירה שורס, "היו עוד מקומות שפתחו קבוצת רכישה לפירות וירקות, אבל הייתה התקהלות ואת זה אנחנו רוצים למנוע. ההזמנות יחולקו לפי שעות, וכשהכל יהיה מסודר בארגזים עם ההזמנה, נוכל לספק אותה לתושבים. צרכנות שכונתית זה הדבר החדש, המודל הזה צריך להיות בכל השכונות. הוא גם מאחד וגם פותח אפשרויות".

ידיד אריאל החקלאי מקדימה צורן, מסכם: "זה מחמם את הלב. כולנו ירדנו במכירות והערבות ההדדית כאן עוזרת אחד לשנו בתקופה מאוד לא פשוטה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר