יום השואה: עומדים בצפירה ב-ZOOM – מצדיעים לניצול שבביתו I צפו:

שורה של אירועים וטקסים מרגשים על רקע מגפת הקורונה. כך מציינים בראשון לציון את יום השואה:

פורסם בתאריך: 21.4.20 14:59

הזיכרון, המורשת וההנצחה במסגרת יום השואה בראשון לציון, כוללים לא מעט סיפורים מרגשים אחד מהם אירע הבוקר (שלישי) בראשון לציון. מאיר בליביס, ניצול שואה בן 93 מראשון לציון, פוקד את בתי הספר בעיר בכל ימות השנה, ומביא את סיפורו כניצול ששרד שבעה מחנות השמדה.

כיום, הוא מתגורר בגפו בשכונת רמז בראשון לציון. הבוקר, סמוך לשעה עשר, הגיעו פקחי החברה לביטחון של עיריית ראשון לציון לרחוב עולי הגרדום, עמדו ליד ביתו של מאיר והצדיעו לו בשם כל תושבי העיר. מאיר שהתרגש מהמחווה וביקש לרדת מביתו ולהודות לפקחים. שם, במרחק ביטחון, הוא הודה להם באופן אישי, עם דמעות בעיניים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


צפו בסרטון:

 בנוסף, מטפלות סיעודיות ועובדי סניף דנאל סיעוד בראשון לציון, חילקו נרות זיכרון ופרחי ורדים לקשישים ניצולי שואה ברחבי העיר. שרון סולטן, מנהלת הסניף, סיפרה: "חשוב לנו להראות למטופלים שלנו שגם ביום השואה, כמו בשאר הימים, אנחנו איתם, לצידם ובשבילם. כל זאת, במיוחד בימים קשים אלה, בהם הקשישים נמצאים בבידוד מוחלט מבני משפחתם ומהסביבה ומרביתם בקושי יכולים לצאת החוצה או מפחדים לעשות זאת".

"אנו מרגישות שתפקידנו, כמי שדואגות להם בכל ימות השנה, מקבל חשיבות רבה ביותר בימים אלה ואנו גאות שיש ביכולתנו לעזור", היא ממשיכה, "מהרגע שהוגדרנו כחיוניים למשק, מרגש לראות איך עובדי הסניף והמטפלות הסיעודיות התגייסו למען הקשישים. הן דואגות לכל צרכיהם ובכלל זה לאוכל מפנק בכדי להעלות את המורל, עוזרות לחבר עם בני משפחה באמצעות שיחות וידיאו, עורכות קניות וניקיונות והכל – כדי שאותם קשישים יחושו שיש מי שדואג להם ושהם לא לבד".

ניצולת השואה הנרייטה גולדנברג, שגם אליה הגיעו המטפלות, אומרת: "תודה רבה על היחס המיוחד ועל ההתעניינות בי. חיממתם מאוד את ליבי וריגשתם אותי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כמו כן, במסגרת אירועי יום השואה נערכו במערכת החינוך בעיר טקסים במתכונת אחרת. בבית הספר שלמון נענו התלמידים לפניית עמותת "עמך" למען ניצולי השואה ומאות מהם הכינו כרזות עליהם ציור של דגל ישראל והכיתוב: "זוכרים מקרוב – מחבקים מרחוק".

תלמידי ראשון לציון מציינים את יום השואה

הכרזות של התלמידים הונפו במהלך הטקס שקיימה הנהלת בית הספר ב-ZOOM. הטקסים נערכו לפי שכבות הגיל ובהתאמה לחומרים המתאימים עבורם. כך, למשל, בשכבות הגבוהות בבית הספר התקיימו דיונים ב"חדרים נפרדים" על משמעותו של יום השואה.

תלמידי בית הספר חביב הדליקו נר נשמה ושלחו את התמונות לקבוצות הוואטסאפ הכיתתיות. גם בבתי ספר נגבה ומרחבים קיימו את הטקס באמצעות ה-ZOOM, כאשר התלמידים עמדו יחד בצפירה. בבית הספר בן גוריון ערכו קליפ "זוכרים יחד – מוקירים ומעריכים". תלמידי בית הספר הכינו שלטי הוקרה והערכה לניצולי השואה.

תלמידי ראשון לציון מציינים את יום השואה

ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, מסר: "אני גאה שאלה הם ילדי העיר. דווקא בימים אלה, כאשר התלמידים רחוקים פיזית מהכיתות, אנחנו רואים את הערכים האמיתיים שהם ספגו מהמורים שלהם, מהמנהלים וממערכת החינוך בעיר".

סגנית ראש העיר ליאל אבן זהר המחזיקה בתיק החינוך, מסרה: "אני מחזקת את ידי צוותי החינוך שגם מרחוק מעבירים את המסרים והערכים לתלמידים. כולנו זוכרים את השואה וזוכרים שאין לנו ארץ אחרת".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר