יום השואה בראשון לציון: כ-6,000 ניצולי שואה סגורים בבתים – טקסים ללא קהל

בשל החשש מפני התפשטות נגיף הקורונה, אירועי הזיכרון יתקיימו במתכונת אחרת

פורסם בתאריך: 20.4.20 18:16

ערב יום הזיכרון לשואה והגבורה חיים בראשון כ-6,000 ניצולי שואה, מתוך 189 אלף הניצולים שחיים בישראל, כאשר יותר מ-15 אלף ניצולים נפטרו במהלך השנה.

הרשות העירונית באמצעות המינהל לשילוב חברתי, מסייעים לניצולי השואה במסגרת מספר פרויקטים. אחד מהם הוא פרויקט "פרח לניצול", שמספק מעטפת חברתית לאורך כל ימות השנה.במסגרת הפרויקט המיוחד מתקיימים אירועים חברתיים, טיולים, כנסים למיצוי זכויות וביקורים בבתים של מתנדבים. בנוסף, ניצולי שואה רבים מקבלים סיוע פרטני כלכלי מהאגף לטיפול בקשיש ומשפחתו.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


 השנה עקב התפשטות הקורונה וההנחיות לא להתקהל. יציינו בראשון לציון את יום השואה אחרת, והטקסים יועברו בשידורים חיים ללא קהל, למועדי טקסים והאירועים לחצו כאן.

כמו כן, במסגרת ההנצחה, עיריית ראשון לציון יצאה בקמפיין מיוחד שמציב את סיפור הניצחון של הניצולים, באמצעות שלטים שנתלו ברחבי העיר, המספרים את סיפור הקמת הארץ והתרומה למדינה.

סגן ראש עיריית ראשון לציון ומחזיק תיק הרווחה, מוטי עג'מי, "המינהל לשילוב חברתי מסייע לניצולי השואה כל ימות השנה ודואג למעטפת חברתית. כחלק מהפעילות שלנו, אנו מקיימים קבלות שבת, כנסים למידע וזכויות, שיחות טלפון שוטפות וכמובן – גם סיוע פרטני". 

"בכל שנה אנו עורכים מאות ערבי זיכרון בסלון כדי להביא את זיכרון השואה לכמה שיותר בתים בעיר", הוא מוסיף, "השנה עמד לפנינו אתגר לא פשוט, ואני שמח שנצליח לייצר סלון מרכזי כאשר ניצולת שואה תושבת העיר תוכל לספר את סיפורה הקשה והמורכב. בנוסף, אני גאה לספר על הקמפיין שעשינו השנה, קמפיין ששם במרכז השיח את הבנייה של דור ההמשך, את העוצמה ואת סיפור הניצחון. אני קורא לתושבי העיר להישאר בבית, לזכור מהסלון ולהתחבר אלינו בכל האמצעים הדיגיטליים – כדי להעניק משמעות ליום הזה, גם אם הוא מתנהל הפעם בצורה קצת שונה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר