ממתינים ליום שאחרי הקורונה: הושלמה הצללת מתקני כושר בעיר

מחזיקת תיק הבריאות בראשון לציון, אילנית הרוש, מציגה אופטימיות זהירה בנוגע להתפשטות נגיף קורונה, ומסבירה: "חשוב גם להכין את העיר ליום שאחרי"

פורסם בתאריך: 20.4.20 11:53

בעיריית ראשון לציון ממשיכים להתכונן ליום שאחרי הקורונה, במקביל למאבק העיקש בהתפשטות הנגיף. ביוזמת חברת המועצה ומחזיקת תיק הבריאות, אילנית הרוש, הושלמה לאחרונה הצללתם של שלושה מתחמי מתקני כושר בעיר. מדבור במתחמים ברחוב פריימן שבאזור התעשייה הישן סמוך להוסטל, וכן בשכונות שיכון המזרח (ליד המתנ"ס) ונחלת יהודה (ברחוב אייל מוליק).


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"כיום עוד לא ניתן להשתמש במתקני הכושר הפזורים בעיר, כחלק מהנחיות משרד הבריאות למאבק בקורונה, אבל חשוב גם להכין את העיר ליום שאחרי", אומרת הרוש, "מדובר בהצעה שהגשתי להנהלת העיר לפני מספר חודשים, ואושרה, ולמעשה התכנון וההוצאה לפועל החלו עוד לפני פריצת משבר הקורונה".

הרוש, ניתן יהיה לבחון הצללה בשכונות נוספות בעיר. "המטרה היא לייצר תנאים נוחים ומזמינים לביצוע פעילות גופנית עממית באמצעות מתקני כושר ללא עלות לטובת התושבים", היא מדגישה ומבקשת להודות לשותפים לפרויקט, בהם ראש העירייה רז קינסטליך, ראש אגף קיימות וסביבה מירב שבתאי-בלחסן ולמנהל אגף פיתוח נופי בועז ג'דה.

במקביל לקידום שדרוג מתחמי הכושר, הרוש עוקבת בדאגה אחר השפשטות הקורונה. "שיעור עליית חולי קורונה מאובחנים בראשון לציון דומה לשיעור העלייה הארצי, שני אחוזים בימים האחרונים", היא אומרת, "חווינו, לצערנו, התפרצות של קורונה בבתי אבות בעיר. העירייה דאגה ביחד עם הוועד של בתי האבות לבדיקות כלליות ובבדיקות הכלליות התגלו עשרות חולי קורונה מבתי האבות. אין פער בין מספר החולים למסלולים. לא מדובר בחולים שהלכו לאיבוד. בחלק מהמקרים אין עדיין חקירה אפידמיולוגית. כמות החולים שמקור הידבקותם לא נודע, היא מזערית".

אילנית הרוש. צילום: פוטו גדי

אילנית הרוש. צילום: פוטו גדי

היא מוסיפה כי בדומה לחלק גדול מערי הארץ, גם ראשון לציון מתקדמת, לעת עתה, בבלימת הנגיף והורדת אחוז הגידול בנדבקים. בחלק מהנתונים ראשון לציון אף מציגה נתונים טובים יותר מהממוצע הארצי, כמו למשל שיעור המחלימים שעומד על יותר מ-50 אחוז. "יש לזכור כי ראשון לציון היא העיר הרביעית בגודלה בישראל, ועדיין, למרות זאת, אנחנו מדורגים הרחק מאחור בכל הנוגע למספר חולי קורונה מאובחנים ובשיעור חולים לכל 10,000 תושבים אנחנו מדורגים נמוך יותר. ראשון לציון גם מדורגת בעשירייה הראשונה של הערים שתושביהם מצייתים להנחיות משרד הבריאות, הראשונה מבין הערים הגדולות בישראל".

לצד האופטימיות, היא מבקשת להדגיש: "כמובן שאנחנו עדיין צריכים להיות זהירים לגבי העתיד כי מצב של התפרצות נוספת בהחלט אפשרי, ולכן חובה להישמע להנחיות. כבר בתחילת המשבר כינסתי בדחיפות את ועדת בריאות הציבור העירונית וקיבלנו מספר המלצות שהועברו הלאה. ממשיכים לעבוד ישירות מול הגורמים הרלוונטיים כדי להמשיך ולהיאבק ביעילות בנגיף".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר