גן ילדים פעוטון
צילום אילוסטרציה: shutterstock

תוכנית חדשה: ילדי הגנים יעברו ללמידה באמצעות תוכנת ה-ZOOM

ראשון לציון מצטרפת למתווה משרד החינוך של למידה מקוונת לילדי הגנים בשעות הבוקר. השאלה הגדולה: איך מיישמים את התוכנית החדשה

פורסם בתאריך: 16.4.20 18:06

אולי לבשורה הזו חיכו הורים רבים לילדי הגיל הרך אבל השאלה הגדולה היא איך היא תמומש: החל מיום ראשון הקרוב ועם סיומה של חופשת הפסח, יחלו גננות העיר ראשון לציון בלמידה מקוונת לילדי הגן של משרד החינוך, בגילאי שלוש עד שש.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפי המתווה החדש שהנהיג משרד החינוך, והעיר ראשון לציון מצטרפת אליו, תחל הלמידה באמצעות יישומון ה-ZOOM החל מהשעה שמונה בבוקר והיא תימשך עד לשעה אחת וחצי בצהריים. סדר היום המובנה והמקיף יעניק לפי גרסת משרד החינוך "היבטים חברתיים ותכנים לימודיים, עד שהגנים יחזרו לפעילות רגילה".

יחד עם זאת, יצוין כי גננות רבות בעיר עדין אינם מבינות כיצד בדיוק יתקיים המהלך המתוכנן. אחת השאלות שעולות היא כיצד יישבו ילדי הגן שש שעות מול המחשב וכיצד הלימדה המקוונת תהיה – אם בכלל – אפקטיבית.

"יש לי בבית שני ילדים בבית, בגילאי שלוש ושנה, אבל רק מחשב אחד", אומרת גננת בעיר, "אשמח להבין כיצד אני אמורה לשבת שש שעות בבית מול המחשב ולהעביר מפגשים ולמידה? כיצד אני אטפל בביתי בת השנה ובבן שלי בן השלוש תוך כדי? באיזה מחשב יראה הבן שלי את הלמידה עם הגננת שלו כאשר אני כבר תופסת את המחשב היחידי שלא לדבר על כך ששש שעות מול מחשב לילדי גן – זה בכלל לא מציאותי. הרי אחרי 20 דקות הם לא יהיו מסוגלים לשבת יותר. בעיניי, מדובר בהחלטה לא ריאלית ולא ישימה".

בהודעה שהעבירה לגננות יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון, נכתב: "מתווה הלמידה מרחוק נשלח אליכן מאגף לחינוך קדם יסודי, והוא מאפשר לכן לפעול עם הילדים בדרכים יצירתיות ומגוונות. כך, לדוגמה, להיעזר במשדרים של התוכנית הלאומית, סרטונים ופעילויות רבות שמצורפות למתווה. אני סמוכה ובטוחה שתעשנה את המירב, כפי שאתן יודעות. אבקש לחדד, כי מצופה מכל גננת ללמד מרחוק כנדרש והלמידה מרחוק תיבדק על ידי גורמי המשרד. גננות המבקשות הדרכה להפעלת חדרים וירטואליים, ייפנו למפקחות". 

יצוין, כי תושבי העיר שילדיהם לומדים בגנים, יקבלו בימים הקרובים הודעות ממנהלת הגן ובו מתווה הלמידה. בינתיים, כדאי להוריד את יישומון ה-ZOOM ולחכות לעדכונים.

בתגובה מסר יו"ר הנהגת ההורים בראשון לציון, רוני עקירב: "אם זה לא היה נושא רציני הייתי בטוח שמדובר בבדיחה גרוע. הרי ברור שילדי גן, מוכשרים ככל שיהיו, לא יצליחו להפעיל את תוכנת ה-ZOOM או בכלל לשבת ליד המחשב ללא תיווך של הוריהם. התוצאה תהיה שההורים ייאלצו להיות עם הילדים בזמן הלמידה, כאשר ברור שזה יפגע בהורים שצריכים לחזור למעגל העבודה ולפרנס את המשפחה".

"הלמידה מרחוק נועדה להעסיק את הילדים ולא את ההורים. אם בכל זאת, אז רק ביום שישי, שבו רוב ההורים לא עובדים. אני מתפלא על החשיבה שגננת תצליח להשתלט על כיתת ילדים בעזרת תוכנת ה-ZOOM. מדובר בבזבוז זמן ומשאבים. אני, באופן אישי, אני אישית הייתי מעדיף שישקיעו יותר בהחזרת ימי לימוד ביולי אוגוסט במקום הלמידה מרחוק".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מורה שמלמדת בכיתות הנמוכות.

    איזה כיף לזרוק רק דברים באוויר שהגננות או המורות יתנסו וילמדו ויבנו את השטח ואז משרד החינוך או האוצר או כל גוף אחר ייקח את הקרדיט, תחלקו למורות ולגננות ציוד בין אם מחשב נייד בין עם לוח מחיק וספרי לימוד או ספרי קריאה שהגננת תקריא.
    הרי רוב הציוד שלנו נמצא בכיתות ובגנים, איך אני אמורה ללמד 8 שעות ביום את כיתתי כשיש לי פעוטה בת שנה בבית ובעל שעובד בעבודה חיונית ואינו נמצא?
    פשוט חלם, תתארגנו קודם על ציוד ואספקה ואז תשגרו את התוכניות שלכם.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא ברור איך ניתן לישם החלטה אומללה שכזאת… מי שחשב על הפתרון הזה כנראה ממש לא מכיר ילדים בגיל הגן שהקשב שלהם הוא קצר כ20 דקות במפגש בגן והרבה פחות מול מסך מחשב בזום. אני גננת ואמא לארבעה ילדים בגילאי בית ספר לא ברור לי מאיפה נתארגן על שישה מחשבים (גם בעלי עובד מהבית) ואיך אוכל לעזור לבתי שבכתה א להתמודד עם הלמידה שלה בזום.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר